Αυτό που ουσιαστικά αποκηρύσσει είναι η αφέλειά του, που τον οδήγησε να δημιουργήσει ένα τεράστιο κινηματογραφικό αρχείο, μια μοναδική ιστοριογράφηση της Θεσσαλονίκης αλλά και της χώρας γενικότερα, από το 1911 έως το 1990…Αποκηρύσσει την εμπιστοσύνη που έδωσε σε αυτό που ο Χριστιανόπουλος αποκάλεσε «κωλοχανείο», για να διαπιστώσει τώρα, στα προχωρημένα γεράματά του, την αδιαφορία της Πολιτείας για ένα τέτοιο πολιτιστικό θησαυρό….
Είναι ο ΝΙΚΟΣ ΜΠΙΛΙΛΗΣ , του Σταματίου και της Γεωργίας, γεννημένος στη Θεσσαλονίκη το 1926, που δηλώνει «υπεύθυνα και εν γνώσει του Νόμου περί ψευδούς δηλώσεως » ( α ρε υπεύθυνη δήλωση του Ν. 105, έχεις περάσει μέχρι και στο DNA της παλιάς γενιάς !) ότι είναι κάτοχος κινηματογραφικού αρχείου σε φιλμ 35 και 16 χιλιοστών, μήκους 80 χιλιομέτρων !
Λέει ο κ. Μπιλιλής στη «Δήλωση μετανοίας» :
« α) επί
ΔΕΚΑ χρόνια, 2001 – 2011, ΚΑΝΕΝΑΣ κρατικός ή Δημοτικός φορέας της χώρας μας ΔΕΝ
ΑΠΑΝΤΗΣΕ στην πρότασή μου, να διαθέσει μόνιμο χώρο 400 τ.μ. και να το παραλάβει
ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ, προς διάσωση και αξιοποίησή του με μόνη αμοιβή τα πνευματικά
μου δικαιώματα που θα προέκυπταν από τη χρήση του,
β) λόγω της μειωμένης μου σύνταξης, πολύ μικρότερης από χίλια Ευρώ το μήνα (ακόμη δεν γνωρίζω πόσο θα μου την μειώσουν με τα μέτρα λιτότητας που συνεχώς επιβάλλονται) ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΜΑΙ να πληρώσω και να πληρώνω το “ΧΑΡΑΤΣΙ” για τη φύλαξή του στους ΥΠΟΓΕΙΟΥΣ αποθηκευτικούς του χώρους, που μου τους χρέωσαν με την αντικειμενική αξία των διαμερισμάτων -!- (αντί αποθηκών ως έπρεπε), δηλαδή με 2200 και με 1850 Ευρώ το τ.μ. (ποσόν πολύ μεγαλύτερο από τη μειωμένη μου σύνταξη)......
………..ΜΕΤΑΝΟΩ πικρά για την αφέλεια που είχα να πιστεύω ότι κάποιος εκ των επί του Πολιτισμού αρχόντων της Ελλάδας θα έδειχνε το ιστορικά επιβαλλόμενο ενδιαφέρον για τη ΔΙΑΣΩΣΗ και ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ του αρχείου μου…..
Ως εκ τούτου, συν το αβάσταχτο “ΧΑΡΑΤΣΙ” (η χαριστική βολή) με αναγκάζουν στη δύση του βίου μου, με αλύτρωτο πόνο ψυχής να προσπαθήσω να το πουλήσω εκτός Ελλάδος, όπου ευχαρίστως θα το ΔΙΑΣΩΣΟΥΝ, θα το ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ και, θα το ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ, για να εισπράττουν σε χρυσό από παραγωγούς, Έλληνες και ξένους (κινηματογράφου και τηλεόρασης), πουλώντας τους ανατυπωμένα γεγονότα της ιστορίας τους Έθνους μας, όπως γίνεται και με το αρχείο των αδελφών Μανάκια…….»
Υπ’ όψιν ότι στα Σκόπια, οι πολιτιστικοί παράγοντες έχουν ήδη πολιτογραφήσει τους αδελφούς Μανάκια ως «Μακεδόνες κινηματογραφιστές» και πραγματοποιούν ετήσιο φεστιβάλ με αναφορές στο κινηματογραφικό τους έργο…β) λόγω της μειωμένης μου σύνταξης, πολύ μικρότερης από χίλια Ευρώ το μήνα (ακόμη δεν γνωρίζω πόσο θα μου την μειώσουν με τα μέτρα λιτότητας που συνεχώς επιβάλλονται) ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΜΑΙ να πληρώσω και να πληρώνω το “ΧΑΡΑΤΣΙ” για τη φύλαξή του στους ΥΠΟΓΕΙΟΥΣ αποθηκευτικούς του χώρους, που μου τους χρέωσαν με την αντικειμενική αξία των διαμερισμάτων -!- (αντί αποθηκών ως έπρεπε), δηλαδή με 2200 και με 1850 Ευρώ το τ.μ. (ποσόν πολύ μεγαλύτερο από τη μειωμένη μου σύνταξη)......
………..ΜΕΤΑΝΟΩ πικρά για την αφέλεια που είχα να πιστεύω ότι κάποιος εκ των επί του Πολιτισμού αρχόντων της Ελλάδας θα έδειχνε το ιστορικά επιβαλλόμενο ενδιαφέρον για τη ΔΙΑΣΩΣΗ και ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ του αρχείου μου…..
Ως εκ τούτου, συν το αβάσταχτο “ΧΑΡΑΤΣΙ” (η χαριστική βολή) με αναγκάζουν στη δύση του βίου μου, με αλύτρωτο πόνο ψυχής να προσπαθήσω να το πουλήσω εκτός Ελλάδος, όπου ευχαρίστως θα το ΔΙΑΣΩΣΟΥΝ, θα το ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ και, θα το ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ, για να εισπράττουν σε χρυσό από παραγωγούς, Έλληνες και ξένους (κινηματογράφου και τηλεόρασης), πουλώντας τους ανατυπωμένα γεγονότα της ιστορίας τους Έθνους μας, όπως γίνεται και με το αρχείο των αδελφών Μανάκια…….»
Όλη η «Δήλωση» του Μπιλιλή στο
http://www.elzoni.gr/html/ent/235/ent.18235.asp