Γράφει ο
Αντιπτέραρχος (Ι) εα. Κων/νος Ιατρίδης
Επίτιμος Δκτης ΔΑΥ
Στρατιωτικός Αναλυτής
Ο εξ ανατολών κίνδυνος ( Τουρκία) που είχε υιοθετηθεί, ως δόγμα, μετά την εισβολή και κατοχή στην Κύπρο το 1974 μέχρι και το 1995, δυστυχώς έχει μετατραπεί σε μια εθνικά επιζήμια πολιτική κατευνασμού και στρατηγικής ψυχραιμίας απέναντι στην Τουρκία και έχει υιοθετηθεί δυστυχώς από όλες τις Κυβερνήσεις μέχρι και σήμερα.
Το φοβικά σύνδρομα και οι πρακτικές όλων των Κυβερνήσεων της χώρας μας απέναντι στην επεκτατική Τουρκία, δεν έχουν τέλος και δυστυχώς δεν θέλουμε να συνειδητοποιήσουμε ότι επιτέλους πρέπει να αλλάξουμε στάση απέναντί της.
Όσο η Τουρκία θεωρεί ότι εμείς σε ότι και αν κάνει δεν πρόκειται να αντιδράσουμε , διότι αυτό το μήνυμα εκπέμπουμε με την κατευναστική στάση μας, τόσο πιο επιθετική θα γίνεται και αυτό αποδεικνύεται καθημερινά με τις ακραίες προκλήσεις και ενέργειές της. Ποντάρει στα φοβικά σύνδρομα που μας έχει δημιουργήσει προβάλλοντας την ισχύ της ( η οποία δεν είναι αυτή που προβάλλει η Τουρκία, έχει τεράστια προβλήματα) , καθώς και στην απροθυμία και αναποφασιστικότητα μας να αντιδράσουμε δυναμικά και αποτρεπτικά, ώστε να της κόψουμε το βήχα και να υπερασπιστούμε τα Εθνικά μας συμφέροντα.
Να μετατρέψουμε αυτά τα φοβικά σύνδρομα έναντι της Τουρκίας σε αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα για Αποτροπή. Ακόμη και χωρίς τα RAFAL και τις BELHARA ,έχουμε ισχυρές ΕΔ και υπερέχουμε έναντι της Τουρκίας σε οπλικά συστήματα , επιχειρησιακές δυνατότητες και ικανότητες αλλά και σε ηθικό! Να περάσουμε λοιπόν από το δόγμα της στρατηγικής ψυχραιμίας(κατευνασμού) στο δόγμα της γενικής Αποτροπής. Ειδικά τώρα που έχουμε την πολύ θετική Αμυντική συμφωνία με τη Γαλλία με τη ρήτρα Αμυντικής Συνδρομής , τα RAFAL και τις φρεγάτες BELHARA .
Άλλωστε η Γαλλία είναι μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας με δικαίωμα ΒΕΤΟ στη λήψη αποφάσεων και η μόνη πυρηνική δύναμη στην Ε.Ε. μετά την αποχώρηση της Μεγάλης Βρετανίας. Και το σημαντικό ότι στην περιοχή της Αν. Μεσογείου υπάρχει ευθυγράμμιση συμφερόντων Ελλάδος-Γαλλίας και αυτό ενισχύει την Αμυντική συνδρομή. Και πρέπει να την εκμεταλλευτούμε , να την αξιοποιήσουμε και να τη διευρύνουμε σύντομα, συμπεριλαμβάνοντας και την Κύπρο, την οποία ξεχνάμε συνεχώς!
Η ρήτρα αμυντικής συνδρομής πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι θα λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής ισχύος και όχι ως υποκατάστατο, ούτε είναι κάλυψη αδυναμίας.
Δεν σημαίνει ότι σε μια ένθερμη λύση με την Τουρκία θα έρθουν οι Γάλλοι να πολεμήσουν για μάς και εμείς θα χειροκροτούμε! Κανείς δεν θα μας σώσει αν δεν σωθούμε μόνοι μας! Την επανάσταση του 1821 την ξεκίνησαν πρώτα οι Έλληνες και μετά ήρθαν για βοήθεια οι ξένες δυνάμεις.
Επίσης αυτή η πολύ σημαντική ρήτρα Αμυντικής συνδρομής για να ενεργήσει ενισχυτικά, πρέπει να αποκτήσουμε αξιόπιστη εθνική στρατηγική ( δεν έχουμε) , αυτοδύναμη αποτρεπτική ισχύ μέχρι να λειτουργήσει η Αμυντική συνδρομή και βεβαίως πρόθεση και διάθεση να χρησιμοποιήσουμε την ισχύ μας για την αποτροπή της Τουρκίας. Η Τουρκία δεν θα μετρήσει τι όπλα έχουμε , αλλά πόσο διατεθειμένοι είμαστε να χρησιμοποιήσουμε αυτά που έχουμε , όταν θα παραβιάσει τις κόκκινες γραμμές μας .
Διότι η ισχύς μας δεν είναι μόνο τα όπλα και τα οπλικά συστήματα που έχουμε αλλά και η πρόθεσή μας να τα χρησιμοποιήσουμε όταν θα χρειαστεί. Και αυτό ΤΟ ΜΉΝΥΜΑ να το περάσουμε παντού στο ΝΑΤΟ, ΗΠΑ,ΟΗΕ , ΕΕ και βεβαίως προς την Τουρκία. Ίσως είναι και μια ευκαιρία να την αιφνιδιάσουμε!!
Γι αυτό με τη ρήτρα της αμυντικής συνδρομής , είναι μια ευκαιρία να ακυρώσουμε το παράνομο casus belli στην πράξη , να επεκτείνουμε τα χωρικά μας τουλάχιστον στα 10 νμ στα ανατολικά νησιά του Αιγαίου που βρίσκονται πλησίον της Τουρκίας και στα 12νμ στην υπόλοιπη νησιωτική και ηπειρωτική χώρα, να οριοθετήσουμε ΑΟΖ με την Κύπρο και να προετοιμάσουμε τη λίστα με τις δικές μας διεκδικήσεις από την Τουρκία . Άμεσα.
Είναι τεράστιο λάθος σήμερα να μιλάμε για διαφορές με την Τουρκία, για θαλάσσιες ζώνες στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και η αιγιαλίτιδα ζώνη και το πιο σοβαρό για αμοιβαίες υποχωρήσεις. Μία είναι η διαφορά μας με την Τουρκία (οριοθέτηση της νησιώτικης ΑΟΖ/ΥΦ σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας και είναι και εθνική γραμμή) και αυτή θα λυθεί στο Δικαστήριο του Αμβούργου που είναι και το αρμόδιο και όχι στη Χάγη διότι δεν υπάρχουν διαφορές.
Δεν γίνεται να υπογράφουμε Αμυντική συμφωνία με ρήτρα Αμυντικής συνδρομής και να μιλάμε για αμοιβαίες υποχωρήσεις με την Τουρκία. Τί μήνυμα στέλνουμε στην Τουρκία? Άλλωστε ποιες θα είναι οι αμοιβαίες υποχωρήσεις μας όταν η Τουρκία δεν κάνει ούτε βήμα πίσω από τις παράνομες και απαράδεκτες διεκδικήσεις της?
Σε ποιες αμοιβαίες υποχωρήσεις αναφέρεται ο κ. Πρωθυπουργός? Δηλ. να διαπραγματευτούμε την περιοχή ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού που αδικαιολόγητα αφήσαμε έξω από την Ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία? Να υποχωρήσουμε στην επέκταση των χωρικών μας υδάτων? Στην αποστρατιωτικοποίση των νησιών που θέλει η Τουρκία? Στο θέμα της Μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης? Στο θέμα της Κύπρου? Ή υπάρχουν θέματα που αποφασίστηκαν στην μυστική συνάντηση με την Τουρκία στη Γερμανία τα οποία δεν τα γνωρίζουμε? Η Τουρκία ποιες υποχωρήσεις θα κάνει?
Θεωρώ ότι τέτοιες δηλώσεις οι οποίες δεν εντάσσονται σε μια Εθνική Στρατηγική πρέπει να αποφεύγονται διότι ακυρώνουν όλα αυτά τα χρήσιμα που περιλαμβάνει η συμφωνία.
Εκείνη η παρόμοια συμφωνία που υπογράψαμε με τα ΗΑΕ και η οποία δεν πήγε ακόμη στη Βουλή , πώς την αξιοποιήσαμε?
Επομένως χρειαζόμαστε αξιόπιστη Εθνική Στρατηγική μέσα από μία συνάντηση των Πολιτικών Αρχηγών , Εθνική ομοψυχία , Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας και Εθνικό Ταμείο Εθνικής Άμυνας .
«Ένα κράτος είναι βιώσιμο όταν μπορεί να εφαρμόσει τις πρόνοιες του Διεθνούς Δικαίου στην επικράτειά του? Hans Morgenthau.
Αντιπτέραρχος (Ι) εα. Κων/νος Ιατρίδης
Επίτιμος Δκτης ΔΑΥ Στρατιωτικός Αναλυτής
ΠΗΓΗ MILITAIRE NEWS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου