ΟΧΙ

ΟΧΙ
ΟΧΙ και από τους Γερμανούς ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Λίγο πριν πεθάνει ο Σάββας(Παύλου)

.......Ακόμα ένας καρκινοπαθής που δεν πρόλαβε  την Ιατρική Κάνναβη.....
του Πέτρου Ευδόκα
Δεν μου άφησε σαφείς οδηγίες πριν πεθάνει για το πως ακριβώς να χειριστώ αυτό το θέμα. Όντας δημόσιο άτομο, ο Σάββας Παύλου είχε επίγνωση πως η σχέση του με την Ιατρική Κάνναβη θα εμψύχωνε κάποιους, θα αναστάτωνε άλλους. Καλλιεργούσε μια πολύ συνειδητή προετοιμασία για τον θάνατο - όχι μόνο σε περίπτωση που θα τον έπαιρνε η ασθένεια πριν να καταφέρουν να δράσουν οι θεραπείες, αλλά και πιο γενικά: όντας φιλοσοφημένο άτομο έβλεπε τον θάνατο σαν μια μετάβαση της ψυχής προς το Αλλού, σαν μια θεολογική πράξη μετάβασης προς το Θείο.

Με δέσμευσε με την ευγένεια και την εντιμότητα του. Δεν μου είπε "θα πεις ακριβώς το εξής, ή κάμε το τάδε...", αλλά με έδεσε μ' ένα καθήκον να τιμήσω την ζωή και τον θάνατο του μοιραζόμενος δημοσίως με αυτούς που τον αγάπησαν - με όσους τον ήξεραν και δεν το ήξεραν - κάποιες αλήθειες που δεν πρόλαβε να τις πει.

Αναταράχθηκε όλο το διαδίκτυο χθες με την είδηση του θανάτου του. Σπεύδουν αμέσως οι εφημερίδες, ο επίσημος Τύπος και τα Μέσα να το πουν, συνωστίζονται Βουλευτές, Υπουργοί και Κομματάρχες να εκδώσουν "βαρυσήμαντες" δηλώσεις για τον άνδρα - του οποίου την εργασία γνώριζαν, μα την είχαν γραμμένη στα παλιά τους τα παπούτσια.
Για τους επαγγελματίες υποκριτές και καιροσκόπους είναι πολύ πιο σημαντικό να εμφανιστούν δημοσίως εκμεταλλευόμενοι τον θάνατο του, παρά να λάβουν υπ' όψην αυτά που έγραφε και δίδασκε ο άνθρωπος: ΙΔΙΩΣ για τις πολιτικές τους αισχρότητες!

Συναντηθήκαμε για να προετοιμάσουμε την πορεία του με την Ιατρική Κάνναβη.

Αρχίσαμε με τα προκαταρκτικά. "Είμαι κάπως ανυπόμονος", είπε, διακόπτοντας. Του χαμογέλασα. Ανέβασε το χέρι με το ένα δάκτυλο σηκωμένο όπως κάμνουν οι μαθητές στο σχολείο για να απαντήσουν μια ερώτηση, και λέει "Να αγορεύσω; Μπορώ να αγορεύσω;"

"Παρακαλώ!", του είπα. Και άρχισε.

Το δρομολόγιο της αγόρευσης μας ταξίδεψε με εκρήξεις από χάχανα και σιωπηλές διαδρομές με δάκρυα, πέρασε από το παράνομο status της Κάνναβης, δηλ. το ότι ασθενείς και φίλοι της Κάνναβης διώκονται ανελέητα από το κράτος, ψηλάφησε το τι θα κάμουμε με την Αστυνομία, τα δικαστήρια, τους ογκολόγους που δεν ήθελαν να ακούσουν λέξη για την Κάνναβη, τους φίλους, τους συναγωνιστές...

Το πρώτο, το θέμα για την παρανομία και την προμήθεια της Κάνναβης, φαίνεται πως ήταν το πιο εύκολο για τον Σάββα: "Θα κάμουμε και τα δύο", μου είπε, "θα κάμουμε αίτηση στον Υπουργό Υγείας ώστε να τηρήσουμε όλες τις έννομες διαδικασίες, αλλά θέλω να αρχίσουμε και με την άλλη διαδρομή παρακάμπτοντας τες. Θα κάμω την θεραπεία μου όταν εγώ θέλω, έστω και αν είναι παράνομη, και δεν θα περιμένω πότε θα αποφασίσουν αυτοί για μένα." Του εξήγησα την περίπτωση του  19χρονου καρκινοπαθούς αθλητή, του Γιώργου, που υπέβαλε στις αρχές τρεις φορές αίτηση σε ένα χρόνο και αυτοί τον αγνοούσαν. Είμασταν ακόμα στο Ανώτατο Δικαστήριο για την υπόθεση του, και ελπίζαμε να τιμωρηθεί το κράτος για την εγκληματική του αμέλεια. Ο Σάββας ήδη ήξερε για την υπόθεση: "το ξέρεις ότι σας μελετώ και σας παρακολουθώ με ό,τι πείτε για το θέμα."

"Δεν θα τους αφήσω να με αγνοήσουν στο Υπουργείο", είπε. "Εντάξει, ειδικά την Αστυνομία και τα δικαστήρια δεν τους φοβούμαι. Τι θα μου κάμουν; Θα με συλλάβουν; Θα με εκτελέσουν για την Κάνναβη; Ο καρκίνος εδώ μπορεί να με πεθάνει πριν καν πάμε σε δίκη. Αλλά αν πάμε, θα τους τα εξηγήσω. Θα είσαι και εσύ δίπλα και θα τους τα πούμε μαζί."

Του έθεσα το θέμα της δημοσιοποίησης. Υπάρχει κίνδυνος, εξήγησα, αν συλληφθεί, αυτό να μαθευτεί από διάφορους φίλους και εχθρούς.

"Μα ακριβώς αυτό θέλω", λέει. "Θέλω να το ξέρουν πως ο Σάββας Παύλου έκαμε αυτά τα βήματα με την Κάνναβη - και ας σπάσουν!"

"Εννοείς η Αστυνομία και οι αρχές να σπάσουν;"

"Εννοώ οι φίλοι και συναγωνιστές, που είναι κολλημένοι σε μια απαγορευτική στάση ζωής που δεν τους επιτρέπει να δουν τις πιθανότητες της ελευθερίας. Και εννοώ την ελευθερία με όλες τις της μορφές. Και εφ' όσον είμαστε ενώπιον της πιθανότητας θανάτου, ομιλώ για την Ελευθερία και με τις υπερβατικές της μορφές, τόσον τις πνευματικές-μεταφυσικές, όσον και τις ατομικές-κοινωνικές του εδώ και τώρα, του σήμερα. Ας' τους να λεν...", είπε, και εκεί άθελα μου τον διέκοψα.

Δεν είναι τυχαίο το ότι ο Σάββας κάποτε είχε γράψει ότι "...ως διανοούμενος, αν δεν συνδιαλέγεσαι με αυτό που είναι η ζωντανή πραγματικότητα του καιρού σου είσαι ο ίδιος νεκρός" [1]. Όταν είπε "οι φίλοι και συναγωνιστές" θυμήθηκα τον γνωστό δικηγόρο που νομίζει πως είναι συναγωνιστής του Σάββα, ο οποίος διαφωνώντας μαζί μου για τον τρόπο που εκφράστηκα δημοσίως για ένα θέμα που αφορά την ενότητα της Παράταξης του ΟΧΙ, την ανάγκη να προφυλαχθούμε από την διχόνοια ώστε να μην αφήσουμε να μας επιβληθεί η ρατσιστική Διζωνική, μου έγραψε μεταξύ άλλων:
"ΑΛΗΘΕΙΑ, διερωτήθηκες ποτέ ΠΩΣ μπορεί να νοιώθει ο μέσος Γονιός, όταν διαφημίζεται η χρήση κάνναβης και, μάλιστα, δημιουργούνται και φορείς που να την προωθούν…?? ΜΟΙΑΖΕΙ με τουρκο-βολιμαία ενέργεια ή ΟΧΙ…??"
Αυτόν, και κάποιους άλλους "συναγωνιστές" σκέφθηκα όταν ο Σάββας είπε  "Θέλω να το ξέρουν πως ο Σάββας Παύλου έκαμε αυτά τα βήματα με την Κάνναβη - και ας σπάσουν!"

Ντρέπομαι σήμερα που τον διέκοψα εκείνη τη στιγμή, μα με παρέσυρε η παρόρμηση:
"Και αν σε πουν χασικλή;"

Χάχανα ο Σάββας....!
Χάχανα και ο Πέτρος...

Του είπα πως οι πιο πολλοί ασθενείς που ζητούν την Κάνναβη για την θεραπεία τους, αν αντιμετωπίζουν κάποια ασθένεια που μπορεί να απειλήσει τη ζωή τους, υιοθετούν παρόμοια στάση όπως και αυτός. Θέλουν δεν θέλουν, υιοθετούν την παρανομία. Χαμογέλασε. Θυμήθηκα τα διδάγματα του Σουν Τζουν, του αρχαίου συγγραφέα της "Τέχνης του Πολέμου". Μας δίδαξε ότι οι στρατιώτες στην μάχη μεγαλουργούν ως ήρωες και ημίθεοι όταν αντιληφθούν την εγγύτητα του θανάτου: εκεί που εδραιώνεται η αντίληψη ότι η θα αγωνιστώ ή θα πεθάνω. Του χαμογέλασα και εγώ.

Μπήκαμε στο θέμα της προετοιμασίας. Ζήτησα να μάθω αν είχε προηγούμενες εμπειρίες με το φυτό, γιατί η θεραπεία με την Κάνναβη απαραίτητα μας φέρνει μέσα από συνειδησιακές διαδρομές που δεν μπορούν να αγνοηθούν. "Όταν είμασταν φοιτητές, αλλά και λίγο αργότερα", λέει ο Σάββας, είχαμε κάπου-κάπου κάποιες εμπειρίες. Κάποιος έφερνε ένα τσιγάρο και το μοιραζόμασταν. Πολλά γέλια, μπορώ να σου 'πω. Αλλά δεν ήταν και οι απόλυτες εμπειρίες υπαρξιακής Αποκάλυψης - ίσως και να μην είμασταν έτοιμοι τότε για κάτι τέτοιο. Αυτά ήλθαν αργότερα. Υπάρχει η προσευχή, ο στοχασμός, το έντονο συναίσθημα, ο Έρωτας... αυτά με συνετάραξαν και με μετακίνησαν πολύ πιο έντονα στη ζωή."

Εξήγησα ότι οι δόσεις Ιατρικής Κάνναβης - οι δόσεις που η συμβατική ιατρική αποδέχεται ως "παρηγορητικόν" φάρμακο, δηλ. Κάνναβη για την καταπολέμηση του πόνου, της ναυτίας που προκαλεί η χημειοθεραπεία, της ανορεξίας, του άγχους και της αϋπνίας - είναι αρκετά μικρές, ίσως μόνο τρεις-τέσσερεις φορές πιο δυνατές από όσο είχε λάβει καπνίζοντας με φίλους. "Η εμπειρία θα είναι παρόμοια, ιδίως στο θέμα της ευφορίας, αλλά είσαι πιο καλλιεργημένο άτομο σήμερα, και έτσι οι αντιληπτικές και συνειδησιακές διαστάσεις θα σε φέρουν και σε επαφή με τα βαθύτερα θέματα." Εξήγησα ότι οι δόσεις για αντικαρκινική θεραπεία είναι πολύ μεγαλύτερες, ίσως και πενήντα ή εκατό φορές πιο μεγάλες και ότι σε εκείνες τις δόσεις, οπότε ένας άνθρωπος καλλιεργημένος και φιλοσοφημένος δεν υπάρχει περίπτωση να μην αρχίσει να μετέχει σε αυτό που με τα φτωχά μας λόγια μπορούμε μόνο να ονομάσουμε "Το Φώς".

"Είμαι έτοιμος", είπε. Και το αναγνώρισα.

Ήθελε να μιλήσουμε πάλι για το πως θα χειριστούμε το δημόσιο μέρος αυτής της ιστορίας, το τι θα γίνει όταν μαθευτεί η σχέση του με την Ιατρική Κάνναβη. Μιλώντας για τα δικαστήρια και την δημοσιοποίηση όμως, γλίστρησε - το είχε αυτό ο Σάββας, ο συνειρμός να τον γλιστρά σε συναφή θέματα - στο να μιλά για την δική μου δίκη, εκείνη που προέκυψε με την παράνομη κατάσχεση των υπολογιστών μας για το άρθρο που είχα γράψει για τον τέως Υπουργό Υγείας κο Πατσαλή και την Ιατρική Κάνναβη.

"Ως αγωνιστής", μου λέει, "εσύ τα γνωρίζεις. Η αλήθεια είναι το μεγαλύτερο μας όπλο - ακόμα και αν μας σκοτώσει" - γελάσαμε και οι δύο δυνατά, με την επίγνωση του θανάτου που τροφοδοτεί την ζωή. Είμασταν σε δημόσιο χώρο και όλοι γύρισαν να μας δουν.

"Μπορώ να αγορεύσω;" είπε πάλι με χέρι και δάκτυλο σηκωμένο. "Παρακαλώ!" του είπα.

Μπήκε στο τι ήθελε να τους πει στο δικαστήριο για την δική μου υπόθεση. Μερικούς μήνες πιο πριν είχε επικοινωνήσει με τον φίλο και συναγωνιστή Σόλωνα Αντάρτη για να προσφέρει τον εαυτό του ως μάρτυρα Υπεράσπισης στην δίκη. Η δίκη - έξι παράλληλες δίκες, κατ' ακρίβεια - ακόμα δεν έχει μπει στην ουσία της, αν και γίνονται κάθε τόσο εξελίξεις. Ήδη, με την βοήθεια του δικηγόρου Αχιλλέα Αιμιλιανίδη και των εξαίρετων του συνεργατών, κερδίσαμε το να αποσυρθούν οι κατηγορίες εναντίον μου, και τώρα είμαστε στο ανώτατο κλιμάκιο του Ανωτάτου, όπου έχουμε προσφύγει για να αναγνωριστεί η παρανομία και αντισυνταγματικότητα της κίνησης των αρχών εναντίον μου.

Λεπτομέρειες εδώ:
Κύπρος: Οι Δίκες για την Ιατρική Κάνναβη
Πέτρος Ευδόκας, Σωματείο Φίλοι της Κάνναβης και Ενδο~Μήδεια
Παράνομη κατάσχεση υπολογιστών και άνομες πράξεις Αστυνομίας - Εισαγγελίας - Επαρχιακού Δικαστηρίου

και εδώ:
Καταρρέει η υπόθεση της Εισαγγελίας και Αστυνομίας εναντίον μας


Ο Σάββας προσφέρθηκε να παρουσιαστεί ως εμπειρογνώμων σε φιλολογικά και λογοτεχνικά θέματα, και ιδίως με βάση την εξειδίκευση του στην λογοτεχνική μορφή ειρωνείας και σάτυρας που ονομάζεται "εύρημα". Η λέξη "εύρημα" εδώ εννοείται με την απόχρωση της "επινόησης". Όπως λέμε "εφεύρεση". Μου είπε ότι εκεί κατατάσσεται από τους φιλόλογους το κείμενο που έγραψα για το οποίο είχα συλληφθεί.

Ο Σάββας είχε μια τεράστια συλλογή γνωστών αλλά και σπανίων έργων που θεωρούνται λογοτεχνικά ευρήματα, που ήθελε να τα καταθέσει στο δικαστήριο για να εξηγήσει πως από την εποχή του Αριστοφάνη μέχρι και σήμερα, πολλοί συγγραφείς έχουν αξιοποιήσει αυτή τη μορφή έμπνευσης για να προωθήσουν κοινωνικά, πολιτικά και προσωπικά μηνύματα στην ευρύτερη κοινωνία, και ιδίως μηνύματα σάτυρας, σαρκασμού και κριτικής. Ανέφερε παραδείγματα όπως τον Τζόναθαν Σουίφτ (που έγραψε το "Μία Σεμνή Πρόταση") και ένα σωρό άλλα... αισθάνθηκα κάπως άβολα και του είπα "Με τιμάς, αληθινά, και σε ευχαριστώ πολύ Σάββα που αναφέρεσαι στο έργο μου μες την ίδια παράγραφο όπου αναφέρεσαι και σε αυτούς τους σπουδαίους και διάσημους - δεν νομίζω να το αξίζω!". "Πόσοι από αυτούς συνελήφθησαν για αυτά που έγραψαν;" μου λέει. Σιώπησα.

Χρειάστηκε να επενδύσω κάποια ευλυγισία και λίγη χειραγώγηση για να επανέλθουμε στο θέμα της υγείας του. Μιλώντας με τον Σάββα δεν μπορούσα να αντιληφθώ αν ο ίδιος είχε κατανοήσει το πόσο προχωρημένη ήταν η ασθένεια και ότι ήδη απειλούσε τη ζωή του επικίνδυνα. Ο καρκίνος ήταν ήδη στο ήπαρ (το συκώτι), αλλά δεν ήξερα αν ο Σάββας αντιλαμβανόταν το πόσο μεγάλη απειλή είναι αυτό. Το έθεσα κάπως ήπια: "Υπενθυμίζω πως δεν υπάρχουν καθόλου εγγυήσεις για θεραπεία. Αλλά έχουμε και το θέμα χρόνου, Σάββα. Η παρανομία της θεραπείας, η κρατική τρομοκρατία και η παραπληροφόρηση προκάλεσαν μεγάλη καθυστέρηση. Δεν ξέρω αν θα προλάβουμε."

"Δεν ανησυχώ", είπε. "Θα κάμουμε την προσπάθεια και ας χάσουμε. Τι όφελος είναι να ζήσω ακόμα πέντε δέκα χρόνια αν θα είμαι συνέχεια άρρωστος, αν αυτά δεν θα έχουν ποιότητα; Δεν επιζητώ τον θάνατο - άσε που έχω καρκίνο και ακόμα καπνίζω, κάμε πως δεν το είδες - αλλά δεν τον φοβούμαι αν είναι η ώρα μου."

Μιλήσαμε για την υποβολή της αίτησης στον Υπουργό, και το πως ακριβώς πρέπει να γίνει ώστε να είναι απυρόβλητη. Και μπήκαμε στο θέμα της προμήθειας. Προς το παρόν, του εξήγησα, δεν έχουμε άμεση πρόσβαση σε ψηλές δόσεις και μεγάλες ποσότητες Κάνναβης για αντικαρκινική θεραπεία αλλά θα το επιληφθώ - λόγω των συγκρούσεων μεταξύ του Κινήματος Νομιμοποίησης και των άνομων αρχών το έδαφος διαρκώς κινείται και το τοπίο αλλάζει όσον αφορά τις νόμιμες και παράνομες πηγές για το Κανναβινέλαιο, που είναι η συμπυκνωμένη μορφή Κάνναβης για αυτές τις θεραπείες. Αλλά, εξήγησα, υπάρχει τώρα, σήμερα, διαθέσιμη κάποια ποσότητα Ιατρικής Κάνναβης για τις άλλες σου ανάγκες - αυτές που συζητήσαμε προηγουμένως ως "παρηγορητικόν" φάρμακο - που είναι ντόπιας παραγωγής από την Κύπρο, βιολογικής καλλιέργειας, καλής φαρμακευτικής ποιότητας, και θα το 'βρεις πολύ άνετο στη χρήση. "Αυτό θέλω", μου είπε.

Τον παρακάλεσα να το χρησιμοποιήσει χωρίς ταμπάκο, σκέτο. "Μπορείς να το τυλίξεις και να καπνίσεις όσο θέλεις. Εισηγούμαι άρχισε με μόνο δυο-τρεις ρουφηξιές. Όταν δεν θα θέλεις άλλο, σβήσε το υπόλοιπο και φύλαξε το για άλλη φορά. Όταν εύρουμε περισσότερο θα σου δείξω πως να το μαγειρεύουμε σε μπισκότα ή γλυκίσματα."


Σήμερα ο Σάββας γελά με τους αγγέλους. Είναι απόλυτη και πικρή αλήθεια το ότι η παρανομία της θεραπείας, η κρατική τρομοκρατία, η παραπληροφόρηση - και οι δυσκολίες της υγείας του, βέβαια - προκάλεσαν μεγάλη καθυστέρηση. Δεν προλάβαμε ούτε καν να υποβάλουμε την αίτηση του στον Υπουργό. Ο Σάββας δεν πρόλαβε να υλοποιήσει σε βάθος την θεραπεία που επέλεξε.

Πρόλαβε όμως κάτι πολύ πιο σημαντικό. Διευθέτησε συνειδητά την ψυχική του δυναμική, την εσωτερική του στάση, την συγκρότηση του ως άτομο, και ετοιμάστηκε για την μεγάλη Μετάβαση προς τις άυλες και μεταφυσικές μορφές ύπαρξης. Για εκεί όπου η υπόσταση συνταυτίζεται με την Συνείδηση.

Και η γέφυρα που με όλο του το έργο και την στάση του προς τη ζωή και τον θάνατο μας έδειξε ο Σάββας ότι οδηγεί προς τα εκεί - προς την συνταύτιση με τα Θεία - έχει όνομα, διαδρομή, σχήμα και περιεχόμενο: είναι Παιδεία, Λόγος, Έρως, Ελευθερία.

Πέτρος Ευδόκας, petros@cyprus-org.net

~~~~~~~~~~~~~~

Σημειώσεις και Αναγνώσματα

[1]
Το απόφθεγμα:
"...ως διανοούμενος, αν δεν συνδιαλέγεσαι με αυτό που είναι η ζωντανή πραγματικότητα του καιρού σου είσαι ο ίδιος νεκρός", είναι από το άρθρο του Σάββα Παύλου με τίτλο
ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΜΠΟΓΙΕΣ ΤΗΣ «ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ», ΑΝΑΙΜΙΑ ΚΑΙ ΜΠΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΣΥ.ΡΙΖ.Α

Στο ίδιο κείμενο προκύπτει και η καταπληκτική φράση που αφορά την εθνική ταυτότητα:
"Το αίσθημα του εθνικώς συνανήκειν είναι πολιτιστικό, γλωσσικό και ιστορικό και όσοι, λοιπόν, μιλούν για αιματολογική συνέχεια και για καθαρότητα της φυλής, όσοι μιλούν για «αίμα και τιμή», οπισθοδρομούν τα πράγματα στον αταβισμό, στον φυλετισμό,  τη στιγμή που οι αρχαίοι Έλληνες είχαν την πιο προωθημένη άποψη, θεωρούσαν την ταυτότητα του Έλληνα ως θέμα παιδείας και δεν έψαχναν να βρουν αιματολογικές συνέχειες και βιολογικά πρότυπα."


Για την σύμπλευση Ελληνικής πολιτιστικής και εθνικής ταυτότητας με την Κάνναβη, παρακαλώ δείτε το συναρπαστικό κείμενο με τίτλο
Ιστορίες Κανναβίωσης: Εντός και Πέρα από την Εθνική Ταυτότητα
του Σόλωνα Αντάρτη

Θέματα που αφορούν την Ιατρική Κάνναβη:

Πως θα κάμετε την αίτηση σας για Ιατρική Κάνναβη

Η Ορθή χρήση της Κάνναβης
Μικρό Εγχειρίδιο

Κάνναβις και Άλζχαϊμερς: Ποιότητα Ζωής στο Γήρας

Κάνναβις και Ψύχωση: η νέα Δαιμονοποίηση του Ιερού Φυτού

Κάνναβις και Σκλήρυνση
Η Πολλαπλή (ή Κατά Πλάκας) Σκλήρυνση και οι θεραπευτικές επιλογές με την Κάνναβη

Καρκίνος και Κάνναβις, έμπρακτη βοήθεια για την Άλφα...
...και για όλους τους καρκινοπαθείς

Κανναβινέλαιο ή Σπορέλαιο της Κάνναβης; Διευκρίνηση για τις δύο του μορφές

Ιατρική Κάνναβις... ΧΩΡΙΣ ψυχοδραστικές επιδράσεις;

Σωματείο Φίλοι της Κάνναβης: για το νομοσχέδιο που θα επιβάλλει "θεραπεία" μέσω Δικαστηρίων

Τι θα γίνει με τα 26 κιλά Κάνναβης;

ΟΧΙ ~ ξανά ! ~ στο Νάρκοτεστ

Από το 1994 (πριν να λειτουργήσει το διαδίκτυο!):
Μερικές Αλήθειες για την Κάνναβη...
και

Η Κάνναβις... το κατ' εξοχήν οικολογικό φυτό

Εκτύπωση του φυλλαδίου γιά διανομή σε φίλους, γνωστούς και αγνώστους:
Σελίς 1
Σελίς 2

1 σχόλιο: