ΟΧΙ

ΟΧΙ
ΟΧΙ και από τους Γερμανούς ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Τετάρτη, 9 Δεκεμβρίου 2015

Παραπαίουν οι μετακινήσεις με λεωφορεία και τρόλεϊ της πρωτεύουσας


Εδώ που φτάσαμε , ορισμένες αλήθειες μπορεί να λέγονται ακόμη και από την   Υπεύθυνη Τομέα Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτίνα Επικρατείας, κ. Νίκη Κ. Κεραμέως : 

«Κατέθεσα ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη, που καταδεικνύει την κατάσταση αποσύνθεσης, στην οποία έχουν περιέλθει λεωφορεία και τρόλεϊ της Αθήνας, με αποτέλεσμα αφ’ ενός την επικινδυνότητα των μετακινήσεων, αφ’ ετέρου την ελάττωση του στόλου που οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια, προκαλώντας έως και 50 λεπτά αναμονή των επιβατών στις στάσεις.

Ενώ το 2014 ο Όμιλος Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) είχε σταθεροποιηθεί οικονομικά, εργαζόμενοι και διοικήσεις αναφέρουν ότι πλέον τίθεται σε αμφισβήτηση η ίδια η βιωσιμότητα των Οδικών Συγκοινωνιών. Γηρασμένος στόλος και μειωμένο προσωπικό αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τις αυξημένες ανάγκες, ενώ χωρίς τα απαραίτητα κονδύλια αναγκάζονται να ανακυκλώνουν ανταλλακτικά μεταξύ των οχημάτων, παροπλίζοντας τα μισά από αυτά στα αμαξοστάσια. Αποφάσεις του Υπουργείου για χωρίς κριτήρια δωρεάν μετακινήσεις, για κατάργηση του σώματος των εθελοντών ελεγκτών, για διευρυμένη πρόσληψη υψηλόμισθων Διοικητών, για αύξηση εισιτηρίου που δεν αποφέρει έσοδα στον ίδιο τον Όμιλο, επιφέρουν ζημία δεκάδων εκατομμυρίων, στην οποία οι Οδικές Συγκοινωνίες αδυνατούν να ανταπεξέλθουν.»
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη

Θέμα: «Παραπαίουν οι μετακινήσεις με λεωφορεία και τρόλεϊ της πρωτεύουσας»

Αθήνα, 9 Δεκεμβρίου 2015

Κατάσταση αποσύνθεσης παρουσιάζουν οι οδικές συγκοινωνίες της Αθήνας, εξ αιτίας του γηρασμένου στόλου οχημάτων και της έλλειψης προσωπικού, με αποτέλεσμα αφ’ ενός την επικινδυνότητα των μετακινήσεων, αφ’ ετέρου τις μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια που φτάνουν και τα 50 λεπτά αναμονή των επιβατών στις στάσεις, ενώ εργαζόμενοι και διοικήσεις αναφέρουν ότι τίθεται σε αμφισβήτηση η ίδια η βιωσιμότητα των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ).

Πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι τα 1.050-1.070 οχήματα που κινούνται στους δρόμους αποσπούν ανταλλακτικά, κυρίως ήδη χρησιμοποιημένα ελαστικά, από τα υπόλοιπα 1.100 οχήματα που παραμένουν σταθμευμένα στα αμαξοστάσια. Έτσι περιορίζονται οι πιθανότητες να επανακυκλοφορήσουν τα παροπλισμένα λεωφορεία και τρόλεϊ, εφόσον τους έχουν αφαιρεθεί ανταλλακτικά και ελαστικά, ενώ το συγκοινωνιακό έργο των ΟΣΥ έχει ήδη μειωθεί κατά 50% τα τελευταία χρόνια. Τίθεται επιπλέον ζήτημα ασφάλειας εργαζομένων και επιβατών, καθώς τα μεταξύ των οχημάτων ανακυκλωμένα ανταλλακτικά και ελαστικά είναι αμφιβόλου αξιοπιστίας και λειτουργικότητας.

Περαιτέρω, σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου των εργαζομένων των ΟΣΥ, κ. Λεωνίδα Σκούλου, τα οχήματα με σοβαρότερες βλάβες, π.χ. στους κινητήρες, παροπλίζονται επίσης καθώς δεν υπάρχουν χρήματα για την επισκευή τους. Όσον αφορά τα ελαστικά, εξηγεί ότι οι προμηθευτές δεν ανταποκρίθηκαν στο διαγωνισμό προμήθειας ελαστικών, καθώς γνωρίζουν ότι κατά την παραγγελία λαμβάνουν μία προκαταβολή της τάξης του 10% και εξοφλούνται όταν και εφόσον βρεθούν τα κονδύλια. Η φήμη του κράτους ως κακοπληρωτή αποφέρει αποσπασματικές παραγγελίες που αυξάνουν το κόστος μονάδας, το οποίο θα περιοριζόταν σε περίπτωση μαζικής αγοράς ελαστικών.

Τέλος, το προσωπικό δεν επαρκεί να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του γηρασμένου στόλου, καθώς παραδείγματος χάρη οι 7-8 τεχνικοί ανά βάρδια έχουν μειωθεί δραστικά σε 2-3.

Τη στιγμή που όπως φαίνεται οι οδικές συγκοινωνίες παραπαίουν και ενώ το 2014 ο Όμιλος Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) είχε σταθεροποιηθεί:
- τροποποιείτε με την υπ’ αρ. 80/23 1.12.2015 τροπολογία σας το άρ. 18 του Ν 4337/2015 που εσείς υποβάλατε και υπερψηφίσατε μόλις ενάμιση μήνα πριν στο πλαίσιο των μέτρων για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, δημιουργώντας διακριτές θέσεις Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου σε ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΟΑΣΑ, διπλασιάζοντας το οικονομικό κόστος σε υψηλά αμειβόμενες θέσεις,
- αποφασίζετε τη δωρεάν μετακίνηση των πολιτών στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, συμπεριλαμβανομένων των διαδρομών των τουριστών από και προς το αεροδρόμιο, από την Τρίτη 30 Ιουνίου ως την Τετάρτη 15 Ιουλίου 2015, με κόστος που έφτασε τα 9,5 εκατομμύρια ευρώ, δίχως να προβλέπετε την κάλυψη της ζημίας αυτής,
- αποφασίζετε την οριζόντια δωρεάν μετακίνηση όλων των εγγεγραμμένων στον ΟΑΕΔ, χωρίς κριτήρια, με μηνιαίο κόστος, από τον Ιούλιο που εφαρμόστηκε το μέτρο, περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ,
- ευνοείτε την εισιτηριοδιαφυγή, καταργώντας τους «εθελοντές ελεγκτές» χωρίς εναλλακτικό μηχανισμό, αφήνοντας ενεργούς 25 ελεγκτές για πάνω από 12.000 δρομολόγια ημερησίως,
- αυξάνετε την τιμή του εισιτηρίου των μέσων μαζικής μεταφοράς κατά 16%, ήτοι από 1,20 ευρώ σε 1,40 ευρώ, από την 1η Ιανουαρίου 2016, μετακυλίοντας μόνο το κόστος στους επιβάτες, χωρίς αντισταθμιστική βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών, καθώς η αύξηση των εσόδων του κράτους δεν προβλέπεται να κατευθυνθεί στις συγκοινωνίες.

Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Σκοπεύετε να ενισχύσετε το στόλο οχημάτων των ΟΣΥ που σύμφωνα με τα ως άνω στοιχεία σταθερά αποσυντίθεται;
2. Σκοπεύετε να ενισχύσετε το προσωπικό των ΟΣΥ, που λόγω συνταξιοδοτήσεων και αδυναμίας πρόσληψης νέων υπαλλήλων βαίνει μειούμενο, αδυνατώντας να καλύψει τις ανάγκες του επιβατηγού κοινού; Σε τι στάδιο βρίσκονται οι διαδικασίες για την πρόσληψη 450 οδηγών και τεχνικών ως αντικατάσταση των αποχωρούντων συνταξιοδοτούμενων, που είχε δρομολογήσει η απερχόμενη διοίκηση του Ομίλου;
3. Έχετε εκπονήσει μελέτη βιωσιμότητας των εταιρειών του ΟΑΣΑ και αν ναι, ποια είναι τα πορίσματά της; Αν όχι, σκοπεύετε να το πράξετε ή να αξιοποιήσετε το ολοκληρωμένο διετές σχέδιο αναδιοργάνωσης του Ομίλου, με συγκεκριμένες δράσεις και χρονοδιάγραμμα, χωρίς οριζόντιες απολύσεις και χωρίς επιπλέον δημοσιονομικούς στόχους, που διαπραγματεύτηκε επιτυχώς με τους δανειστές η προηγούμενη ηγεσία;
4. Πώς σκοπεύετε να αντισταθμίσετε τις απώλειες εσόδων που προέκυψαν από την απόφαση της Κυβέρνησής σας για δωρεάν μετακινήσεις;
5. Πώς θα ελέγξετε την εισιτηριοδιαφυγή για την αποφυγή περαιτέρω οικονομικών απωλειών;
6. Θα αποδοθεί στον ΟΑΣΑ ποσοστό της αύξησης της τιμής του εισιτηρίου; Αν ναι, ποιο θα είναι αυτό και ποιες αντισταθμιστικές υπηρεσίες θα παραχωρηθούν στους επιβάτες;

Η Ερωτώσα Βουλευτής
Νίκη Κ. Κεραμέως

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου