ΟΧΙ

ΟΧΙ
ΟΧΙ και από τους Γερμανούς ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

H κατάρριψη του Ρωσσικού αεροσκάφους



Πρώτον, το ρωσσικό αεροσκάφος, ακόμη και εάν βρισκόταν εντός της τουρκικής περιοχής, έκανε μια «οριακή παραβίαση» μερικών μιλίων . Είναι μάλιστα χαρακτηριστική η αμφιγνωμία των αμερικανών πραγματογνώμων, που άλλαξαν άποψη επί του θέματος μέσα σε διάστημα λίγων ωρών – στην αρχή υπέρ της τουρκικής εκδοχής, στη συνέχεια υπέρ της ρωσσικής.  Μια ελαφρά παρέκκλιση του ρωσσικού αεροσκάφους από την  προδιαγεγραμμένη πορεία του κατά μήκος των συνόρων με συνέπεια την  εισδοχή του στον τουρκικό εναέριο χώρο, θα μπορούσε να οφείλεται  σε λάθος του πιλότου ή σε δυσλειτουργία μικρής κλίμακας στο σύστημα κατεύθυνσης του αεροσκάφους.
Το απολύτως βέβαιο είναι ότι η απομαγνητοσκόπηση του  ίχνους του αεροπλάνου από τον  Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας  είναι σε θέση να δείξει  το εύρος της ρωσσικής παραβίασης, αν υπήρξε τέτοια.
Από κεί και πέρα : Τα 17 δευτερόλεπτα από την αρχική κλήση του αεροσκάφους να αποχωρήσει από τον τουρκικό εναέριο χώρο έως την προσβολή και κατάρριψή του, ήταν   πολύ μικρός χρόνος για μια τόσο μεγάλη απόφαση.  Αν μη τι άλλο, οι Τούρκοι πιλότοι δεν έλαβαν υπόψη το «περιθώριο λάθους», που μπορούσε να είναι καθαρά επικοινωνιακό : Αφενός οι Ρώσσοι πιλότοι να μην «έπιασαν»  το περιεχόμενο του μηνύματος   ή να το κατάλαβαν με καθυστέρηση  και  να άργησαν  να
«ψαχτούν»  για να επιβεβαιώσουν  με ακρίβεια τη θέση τους στο χώρο, ενώ στη χειρότερη περίπτωση μπορεί να μην διέθεταν τόσο καλά αγγλικά…..

Το πιθανότερο όλων είναι  ότι  οι Τούρκοι  ήθελαν να «σπάσουν τον ρωσσικό τσαμπουκά», έχοντας οπωσδήποτε «πλάτες» και προσχήματα για την ενέργειά  τους. Σε ανάλογη περίπτωση στον ελληνικό εναέριο χώρο , ήταν αυτοί που προέβαιναν σε σωρεία παραβιάσεων  αλλά και παραβάσεων των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας,  αφενός μπαίνοντας στον ελληνικό εναέριο χώρο και αφετέρου προσεγγίζοντας επικίνδυνα τα πολιτικά αεροσκάφη  : Με πιο χαρακτηριστική περίπτωση την παρενόχληση  αεροπλάνου βορειοανατολικά της Ρόδου,  στο οποίο επέβαινε ό τότε αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Άκης Τσοχατζόπουλος…..
Γιάννης Σχίζας, σ/χος Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου