ΟΧΙ

ΟΧΙ
ΟΧΙ και από τους Γερμανούς ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Ισλαμικός φθόνος



Στην Ελλάδα χρησιμοποιούν μάλλον κτηνοτροφικούς όρους για να το πουν :  Αντί να εύχονται   αυξημένη γαλακτοφορία της δικής τους κατσίκας , εύχονται  να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα …
Διαβάζω ένα κείμενο του Κωνσταντίνου  Τσάβαλου (Newsroom ΔΟΛ) και καταλαβαίνω ότι ο φθόνος έχει πλουσιότερες  εκφάνσεις :  Στη Γερμανία,  λέει ο ΚΤ,   έχουν τη  λέξη   schadenfreude, που σημαίνει «να χαίρεσαι με την κακοτυχία του άλλου ».Πάντως το κείμενο  του ΚΤ «εξειδικεύεται»  στο Ιράν και στη περίπτωση μιας πλούσιας νεαρής γυναίκας , που οδηγούσε μια πανάκριβη  Πόρσε   και «στουκάρισε»  σε  δέντρο της  Τεχεράνης, με αποτέλεσμα να πεθάνει επί τόπου….



 Και τότε τι έγινε; Τότε, λέει ο αρθρογράφος,  


«Πολλοί Ιρανοί της μέσης και της κατώτερης κοινωνικής τάξης έσπευσαν να διαδηλώσουν τη χαρά τους (!)στις ιρανικές ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης». Ο θάνατος του πλουσιοκόριτσου  αντιμετωπίστηκε  σαν «θεία δίκη» από  μεγάλη μερίδα του πληθυσμού που ζει κοντά ή κάτω από τα όρια της φτώχειας και δεν ανέχεται επιδείξεις πλούτου…. Τα δε  μέσα κοινωνικής δικτύωσης συμπεριέλαβαν εκφράσεις του τύπου  «καλά ξεκουμπίδια»….Η νεκρή κοπέλα  ήταν μέλος  της ιρανικής οικονομικής ελίτ και  είχε ανοίξει προ διετίας   σελίδα στο Instagram με το hashtag #richkidsoftehran (τα πλούσια παιδιά της Τεχεράνης), όπου ανέβαιναν  φωτογραφίες από  βίλες ,  πισίνες , ακριβά ρολόγια ή  μοντέλα Πόρσε και Μαζεράτι ….
Μαζί με την νεαρή γυναίκα  πέθανε  και ο ιδιοκτήτης της Πόρσε, ο Μοχάμαντ Χοσέιν Ραμπάνι Σιραζί, που ήταν  εγγονός  ενός  βοηθού του Αγιατολάχ Χομεϊνί, ηγέτη της Ιρανικής Επανάστασης το 1979 : Βάζοντας  σε δύσκολη θέση και τον ανώτατο θρησκευτικό ηγέτη του Ιράν, Αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ, ο οποίος πριν λίγους μήνες είχε καταφερθεί δριμύτατα εναντίον εκείνων των νέων που επεδείκνυαν τον πλούτο τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης….».

Μάλιστα, η επίδειξη του πλούτου ενοχλεί τον κύριο Αγιατολάχ. Όμως αναρωτιέμαι : Ο ίδιος ο πλούτος και η φτώχεια που συνεπιφέρει,  τον ενοχλεί; Τον ενοχλεί η απόκλιση από τους στόχους της Ισλαμικής Επανάστασης, που ανέτρεψε το πλουτοκρατικό καθεστώς του Σάχη; Τον ενοχλεί η χαρά μπροστά στο νεανικό θάνατο ;
Σκέπτομαι, ότι ο φθόνος δεν είναι ανατρεπτικός. Και ότι οι φθονεροί θέλουν  απλώς να γίνουν ό,τι δεν είναι οι ίδιοι…..





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου