ΟΧΙ

ΟΧΙ
ΟΧΙ και από τους Γερμανούς ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Δευτέρα 13 Απριλίου 2015

Eναέριος ανεφοδιασμός για μικρότερο αεροπορικό κόστος…



Σημείωση ΟΙΚΟΝΙΚΗΣ : Ο εναέριος ανεφοδιασμός των επιβατικών αεροπλάνων είναι ελκυστικός για τις εταιρείες αλλά προσθέτει ένα στοιχείο επικινδυνότητας για το επιβατικό   αεροσκάφος…Η σημερινή τεχνολογία δεν είναι  αυτή της εποχής του ατυχήματος του Παλομάρες (Ισπανία, 1966), όπου συγκρούστηκαν δυο βομβαρδιστικά αεροσκάφη σε φάση ανεφοδιασμού με αποτέλεσμα να σκοτωθούν άνθρωποι και να απωλεσθούν 4 πυρηνικές βόμβες, αλλά πολλοί πιλότοι και επιβάτες δεν θα ενθουσιαστούν από  μια κατάσταση προσέγγισης δυο αεροσκαφών (εφοδιάζοντος και εφοδιαζομένου) σε απόσταση μερικών μέτρων. Πάντως μια τέτοια καινοτομία θα ανοίξει το δρόμο και για μια άλλη – πολλά υποσχόμενη- τεχνολογία, όπως είναι αυτή της κάθετης απογείωσης  και προσγείωσης αεροσκαφών.

Η είδηση από το Left.gr:
Ο ανεφοδιασμός επιβατικών αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων στον αέρα μπορεί να φέρει επανάσταση στις αεροπορικές μεταφορές, μειώνοντας τη συνολική κατανάλωση καυσίμων έως και κατά 20 τοις εκατό, σύμφωνα με  μελέτη του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών της Ζυρίχης (ZHAW) και άλλων οκτώ ευρωπαϊκών πανεπιστημίων.

Κατά τον τρόπο αυτό τα αεροπλάνα θα έχουν το πλεονέκτημα της απογείωσης με μικρές ποσότητες καυσίμων στις δεξαμενές, μειώνοντας έτσι το συνολικό βάρος και την κατανάλωση ενέργειας για την απαιτητική απογείωση και άνοδο στο ύψος πτήσης. Στη συνέχεια το αεροσκάφος θα εφοδιάζεται με καύσιμα αφού φτάσει σε ύψος δέκα χιλιομέτρων.
Το σχέδιο  βασίστηκε σε υπάρχουσα στρατιωτική τεχνολογία και χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ολλανδική Αεροδιαστημική Υπηρεσία, δοκιμάστηκε δε  από την ερευνητική ομάδα σε προσομοιωτές με τη βοήθεια επαγγελματιών πιλότων.
«Προσομοιώσαμε τον ανεφοδιασμό με τον πιο ασφαλή πιθανό τρόπο», δήλωσε ο επικεφαλής του σχεδίου Λεονάρντο Μανφριάνι. «Σε αντίθεση με την πολεμική αεροπορία, οι πιλότοι των εμπορικών αερογραμμών θα μπορούν να πραγματοποιήσουν ανεφοδιασμό στον αέρα χωρίς να χρειάζονται επιπλέον εκπαίδευση», πρόσθεσε.
Οι ανεφοδιασμοί στον αέρα θα πραγματοποιούνται από αεροσκάφη που θα μεταφέρουν αρκετά καύσιμα για τρία με πέντε μεγάλα αεροπλάνα, τα οποία κανονικά κουβαλάνε κηροζίνη ίση με το ένα τρίτο της μάζας τους προτού απογειωθούν. Κατά αυτό τον τρόπο θα μειωθεί  η ενεργειακή κατανάλωση αλλά και οι εκπομπές άνθρακα των αεροπλάνων.
Οι ιπτάμενοι σταθμοί ανεφοδιασμού θα επιτρέπουν επίσης στα αεροσκάφη να καλύπτουν μεγαλύτερες  απευθείας αποστάσεις, συνεισφέροντας έτσι στη μερική αποσυμφόρηση ορισμένων πολυσύχναστων αεροδρομίων, τόσο στο φόρτος εργασίας όσο και στον παραγόμενο θόρυβο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου