ΟΧΙ

ΟΧΙ
ΟΧΙ και από τους Γερμανούς ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014

H επιλεκτική οργή των συνδικαλιστών




Tης Χριστίνας Ταχιάου

ΠΡΟΛΟΓΟΣ  ΟΙΚΟΝΙΚΗΣ : Η  συγκεκριμένη δημοσιογράφος εκθέτει στο http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.ellada&id=32371 την άποψή της περί «επιλεκτικής οργής των συνδικαλιστών»  της Ομοσπονδίας Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), προφανώς αποδίδοντας  είτε  ασυναρτησία στη συγκεκριμένη Ομοσπονδία – που δεν περιλαμβάνει τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, τους Ηλεκτρονικούς και Τηλεπικοινωνιακούς -  είτε κάποια άλλη υπόγεια σχέση, που οδηγεί  σε  ανισότιμη μεταχείριση των  επενδυτών . Στο όλο κείμενο διακρίνω μια προσπάθεια απαξίωσης του προσώπου του κ. Αλεβιζόπουλου -   αφενός ως «ξυλουργού» και αφετέρου ως «ισοβίου προέδρου»  της ΟΣΥΠΑ- μέσα από «σπόντες» που δεν σχετίζονται με το κυρίως θέμα, δηλαδή την αντιφατική  στάση της ΟΣΥΠΑ. Ο κ. Αλεβιζόπουλος έχει επιδοθεί  στο παρελθόν σε διάφορες διχαστικές πρακτικές του είδους «αφού δεν βγάζει γάλα η δική μου η κατσίκα ας ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα», κι αυτό μεταξύ άλλων συνέβαλε στην διαιώνιση του χάσματος μεταξύ των εντός και εκτός της ΟΣΥΠΑ  κλάδων. Όμως στη προκειμένη περίπτωση, η επίθεση που του γίνεται «μυρίζει» εκείνη τη νεοφιλελεύθερη πολιτική διάθεση , που απαξιώνει συστηματικά ο,τιδήποτε προέρχεται από το χώρο της συνδικαλισμένης εργασίας.. .. Με κάθε επιφύλαξη λοιπόν, και εν αναμονή  της ερμηνείας της συμπεριφοράς της ΟΣΥΠΑ από την ίδια την ΟΣΥΠΑ, καταχωρώ το κείμενο της δημοσιογράφου. ΓΣχ. 
 

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΑΧΙΑΟΥ

  •  Τον Φεβρουάριο του 2011 ψηφίστηκε ο νόμος 3913/2011 και στις 3 Μαρτίου 2011 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ. Γνωστός ως «νόμος Ρέππα», προβλέπει την «ιδιωτικοποίηση» των περιφερειακών αεροδρομίων. Στην ουσία, πρόκειται για σύμβαση παραχώρησης 30 ετών για 39 αεροδρόμια. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει αναλάβει τη διαδικασία και δέχεται τις αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις δυο ομάδες, στις οποίες έχουν χωριστεί εκείνα που έχουν επιλεγεί πρώτα. Για το σκοπό αυτό και, προκειμένου να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση, εκπρόσωποι ομάδων επενδυτών επισκέπτονται τα αεροδρόμια για να πάρουν μια εικόνα.
Όπως αναφέρεται από το ΤΑΙΠΕΔ, «Κατά την τρέχουσα περίοδο, όλα τα τοπικά αεροδρόμια ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να έχουν καμία εταιρική δομή, και είναι υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). (…) Η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που διαφορετικά θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών. Ύστερα από μία τέτοια αποκρατικοποίηση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας». Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η ΥΠΑ είναι, ταυτόχρονα, ρυθμιστική κι εποπτική αρχή, ενώ φροντίζει για τη λειτουργία και τη συντήρηση των αεροδρομίων. Τιτάνιο έργο και, θα μπορούσε να πει κάποιος, ασύμβατες μεταξύ τους αρμοδιότητες (και λειτουργία και εποπτεία).
Η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας δέχτηκε στις 24 Φεβρουαρίου την επίσκεψη του Υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοίδη και, απ’ όσο μπορούμε να κρίνουμε από την ανακοίνωση, η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε φιλικό κλίμα κατανόησης. Η ΟΣΥΠΑ εκπροσωπεί όλους τους κλάδους εργαζομένων, πλην ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ηλεκτρονικών και τηλεπικοινωνιακών. Τα περισσότερα, λοιπόν, μέλη της ΟΣΥΠΑ, είναι τεχνικοί κι ο Βασίλης Αλεβιζόπουλος, επί 20 χρόνια πρόεδρός της, προέρχεται από αυτό που είναι γνωστό ως «βαθύ ΠΑΣΟΚ» έχει την ειδικότητα του ξυλουργού. Μάλιστα, στις 26/2, συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Δ.Σ. της ΟΣΥΠΑ, επανεκλέγοντας τον κ. Αλεβιζόπουλο στην προεδρική θέση.
Παρά τη χαρά της συνάντησης Χρυσοχοίδη-παραγόντων ΟΣΥΠΑ, μόλις τρεις μέρες αργότερα, στις 27 Φεβρουαρίου, μια μέρα μετά την επανεκλογή του ως προέδρου, ο Βασίλης Αλεβιζόπουλος πρωταγωνίστησε στο επεισόδιο στο αεροδρόμιο των Χανίων, καλώντας τους εκπροσώπους των υποψηφίων επενδυτών που το είχαν επισκεφτεί για να σκεφτούν μήπως κι αποφασίσουν να επενδύσουν σε αυτό, να επιβιβαστούν στο ίδιο αεροπλάνο και να επιστρέψουν στην Αθήνα δηλώνοντας: «δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να δει τους χώρους του αεροδρομίου».
Λίγες ημέρες αργότερα, στις 5 Μαρτίου, είχε προγραμματιστεί από τη διοίκηση της ΥΠΑ επίσκεψη ομάδας υποψηφίων επενδυτών στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τον όμιλο ΑΙΑ (Athens International Airport), η ξενάγηση του οποίου δεν πραγματοποιήθηκε, καθώς ο Σύλλογος Εργαζομένων Πολιτικής Αεροπορίας και η ΟΣΥΠΑ την εμπόδισαν. «Τα αεροδρόμια στην Ελλάδα, εκτός από το Ελευθέριος Βενιζέλος που είναι Α.Ε., είναι κράτος. Το ΤΑΙΠΕΔ δεν δικαιούται να παραχωρήσει την εκμετάλλευσή τους, για 30 χρόνια, όπως σχεδιάζουν, σε ιδιώτες. Θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη αν οι υποψήφιοι επενδυτές, τώρα που εξετάζουν όλα τα στοιχεία, της κίνησης και τα οικονομικά, δεν κάνουν πίσω», τόνισε ο κ. Αλεβιζόπουλος, κάνοντας σαφείς τις προθέσεις του. Μάλιστα, καταγγέλλεται ότι υπήρξαν προπηλακισμοί κι επιθέσεις στους συναδέλφους τους οι οποίοι, με εντολές της διοίκησης της ΥΠΑ, φιλοξένησαν στα γραφεία τους τα μέλη του κλιμακίου των υποψηφίων επενδυτών, με την κατηγορία ότι (οι συνάδερφοί τους) «ξεπουλούν τα αεροδρόμια στους ιδιώτες».
Πιθανόν και να έχει δίκιο ο σχεδόν ισόβιος πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ. Ωστόσο, εδώ υπάρχει κάτι παράδοξο: τόσο στα Χανιά όσο και τη Ρόδο αλλά και τη Θεσσαλονίκη, οι εκπρόσωποι του Athens International Airport είναι ανεπιθύμητοι. Εύκολα θα μπορούσε κάποιος να εικάσει ότι το ίδιο συμβαίνει με όλους τους εκπροσώπους εκείνων που θέλουν να «ψωνίσουν κοψοχρονιά» τα αεροδρόμια. Όμως, λίγες ημέρες πριν, στις 25 Φεβρουαρίου, εκπρόσωποι του Fraport, ομίλου συμφερόντων Κοπελούζου, επισκέφτηκαν το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και ξεναγήθηκαν χωρίς να συμβεί το παραμικρό επεισόδιο. Ούτε μια τοσοδούλα διαμαρτυρία, μια μικρούλα ανακοίνωση, ένα πανούλι διαμαρτυρίας. Θα πίστευε, ίσως, κάποιος, ότι η ξενάγηση πραγματοποιήθηκε νύχτα και κρυφά από τους συνδικαλιστές. Κι όμως: οι τοπικοί συνδικαλιστές της ΟΣΥΠΑ ήταν παρόντες στην ενημέρωση και την ξενάγηση που οργανώθηκε από τη διοίκηση της ΥΠΑ.
Επίσης, μόλις χθες, 10 Μαρτίου, εκπρόσωποι του ομίλου ΜΕΤΚΑ – Aegean Airlines και Αργεντινών επενδυτών ξεναγήθηκαν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης σε μια «ξενάγηση ήπιας μορφής», όπως τη χαρακτήρισαν τοπικοί συνδικαλιστές με τους οποίους μίλησα. Είχε προηγηθεί μια «ήπια διαμαρτυρία», χωρίς εκπροσώπους της ΟΣΥΠΑ, παρά μόνο με ντόπιους συνδικαλιστές. Οι ίδιοι τόνισαν ότι η πρώτη επίσκεψη των εκπροσώπων του Fraport τους βρήκε τρόπον τινά απροετοίμαστους και γι αυτό δεν υπήρξε αντίδραση. «Η Fraport ήταν ειδική περίπτωση, ήταν γενικός αιφνιδιασμός. Ήταν η πρώτη επίσκεψη, θελήσαμε να αντλήσουμε πληροφορίες από εκείνους, να ξέρουμε τι λένε. Από κει και μετά, η απόφαση είναι να μη δοθούν πληροφορίες σε κανέναν», μου είπαν χαρακτηριστικά.
Όμως, διασταυρωμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι: α) η Διοίκηση της ΥΠΑ, με έγγραφο ημερομηνίας 20 Φεβρουαρίου που έφτασε στα χέρια των εργαζομένων στις 22 Φεβρουαρίου ενημέρωσε για το πρόγραμμα όλων των επισκέψεων και β) στις 24 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκαν δυο συσκέψεις διοίκησης ΥΠΑ-εργαζομένων, με θέμα την προετοιμασία της επίσκεψης της Fraport.
Ανακεφαλαίωση: Έξω Athens International Airport. Μέσα Fraport. Μέσα αλλά «ήπια» ΜΕΤΚΑ – Aegean – Αργεντίνοι. 
Να υποθέσουμε ότι υπάρχουν καλοί και κακοί επενδυτές; Ίσως. Αλλά είναι δουλειά της ΟΣΥΠΑ να το κρίνει;
Δε θέλουμε να βασιστούμε στα κουτσομπολιά και τις εικασίες περί πολιτικών σκοπιμοτήτων αλλά στα γεγονότα. Έτσι, καλό είναι να ξέρουμε εάν οι «διαχρονικοί αγώνες της ΟΣΥΠΑ» στρέφονται επιλεκτικά εναντίον συγκεκριμένων επενδυτών.

Και κάτι ακόμη: όταν η ΟΣΥΠΑ μιλά για «εμπνευστές του εγχειρήματος» (των παραχωρήσεων), εννοεί το ΠΑΣΟΚ που έφερε και ψήφισε το νόμο 3913/2011; Και πώς είναι δυνατόν στις 24 Φεβρουαρίου η εντύπωση της συνάντησης με τον κ. Χρυσοχοίδη να συνοψίζεται στην ανακοίνωση ως: «Θεωρούμε ότι ο κ. Υπουργός, με δεδομένη τη γνώση που έχει για την Υπηρεσία μας, κατανόησε πλήρως την αναγκαιότητα άμεσης επίλυσης των προβλημάτων που τέθηκαν, για τα δε θεσμικά (οργανισμός, ιδιωτικοποιήσεις αεροδρομίων) θα ακολουθήσουν και άλλες συναντήσεις και συζητήσεις, προκειμένου η ΥΠΑ και οι αερομεταφορές να αναπτυχθούν με μοναδικό γνώμονα το όφελος της ελληνικής οικονομίας, κοινωνίας και περιφέρειας» και κανείς να μην του είπε «Φίλε, δεν ξέρω τι θα κάνετε, αλλά εγώ μεθαύριο πάω να κλείσω αεροδρόμια για να μη τυχόν μπει κανένας και τα ψωνίσει κοψοχρονιά»;