ΟΧΙ

ΟΧΙ
ΟΧΙ και από τους Γερμανούς ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012

Ο Θ. Πετράκος προς τους «θαυματοποιούς» της Πελοποννήσου…


 
Ο Περιφερειακός Σύμβουλος Πελοποννήσου Θανάσης Πετράκος έχει προφανώς ρέντα και τα παραδείγματά του είναι δυνατά , αντισυμβατικά, κανονικά τρίποντα, όταν αναφέρονται (24.9.2012) στα έργα του Περιφερειάρχη κυρίου Τατούλη ….. 

Λέει λόγου χάρη προς τους διαμορφωτές μιας εισήγησης της πλειοψηφίας προς το πόπολο – Πελοποννήσου και πάσης Ελλάδος :  

«Αν δεν υπήρχε η εμπειρία το πώς λειτουργεί η Περιφερειακή Αρχή εδώ και 2 χρόνια περίπου πράγματι θα μπορούσαμε να πιστέψουμε τα ωραία λόγια της εισήγησης.

Δυστυχώς όμως για τους κατοίκους της Πελοποννήσου η Περιφερειακή Αρχή δεν λειτουργεί με τα 4Δ που λέει η εισήγηση (διαφάνεια, δημοκρατία, διαβούλευση, διάλογος) αλλά με 2Α, 1Ν και 1Σ (Αντιδημοκρατικότητα, Αδιαφάνεια, Νεοφιλελευθερισμός, Συγκεντρωτισμός).

Μας είπε η εισήγηση επίσης ότι η ανάπτυξη της Πελοποννήσου δεν στηρίζεται στις χρηματοδοτήσεις αλλά στην μόχλευση όπου το 1 ευρώ θα γίνεται 100 ευρώ. Μάλλον μετά τον Ιησού Χριστό που τάϊσε με 5 ψάρια και 5 ψωμιά 5.000 άτομα,  η ηγεσία της Περιφέρειας Πελοποννήσου έχει βάλει στόχο να ξεπεράσει και τον Χριστό».

Ακόμη ο Πετράκος υπογραμμίζει :

«Τα μεγαλεπήβολα ενεργειακά σχέδια του κ. Τατούλη που υποτίθεται ότι θα ικανοποιήσουν όχι μόνο τις ενεργειακές ανάγκες της Πελοποννήσου, αλλά και της Γερμανίας και ολόκληρης της Ευρώπης (!!!) κινούνται στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας και δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική ούτε από τεχνική ούτε από πολιτική άποψη…….το μόνο στρατηγικό σχεδιασμό που μπορεί να συντάξει ο κ. Τατούλης και η ηγετική του ομάδα είναι επιχειρησιακό σχέδιο ξεπουλήματος της Πελοποννήσου και μετατροπής της σε Γερμανικό προτεκτοράτο……» 

Όλο το κείμενο του Πετράκου 


«Αν δεν υπήρχε η εμπειρία το πώς λειτουργεί η Περιφερειακή Αρχή εδώ και 2 χρόνια περίπου πράγματι θα μπορούσαμε να πιστέψουμε τα ωραία λόγια της εισήγησης.

Δυστυχώς όμως για τους κατοίκους της Πελοποννήσου η Περιφερειακή Αρχή δεν λειτουργεί με τα 4Δ που λέει η εισήγηση (διαφάνεια, δημοκρατία, διαβούλευση, διάλογος) αλλά με 2Α, 1Ν και 1Σ (Αντιδημοκρατικότητα, Αδιαφάνεια, Νεοφιλελευθερισμός, Συγκεντρωτισμός).

Μας είπε η εισήγηση επίσης ότι η ανάπτυξη της Πελοποννήσου δεν στηρίζεται στις χρηματοδοτήσεις αλλά στην μόχλευση όπου το 1 ευρώ θα γίνεται 100 ευρώ. Μάλλον μετά τον Ιησού Χριστό που τάϊσε με 5 ψάρια και 5 ψωμιά 5.000 άτομα,  η ηγεσία της Περιφέρειας Πελοποννήσου έχει βάλει στόχο να ξεπεράσει και τον Χριστό».

Συμφωνούμε με την εισήγηση στην αφετηρία της. Ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός απορρέει από το όραμα της κάθε εξουσίας.

Πράγματι ο στρατηγικός σχεδιασμός του κ. Τατούλη είναι η παράδοση της Πελοποννήσου στους διεθνείς κερδοσκόπους. Γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή ανέδειξε ως κύριο θέμα τη μετατροπή της Πελοποννήσου σε Ειδική Οικονομική Ζώνη.

Φαίνεται από τις επαφές του με τον εντεταλμένο της Μέρκελ κ. Φούχτελ ότι επιδιώκει Ειδική Οικονομική Ζώνη με προτεραιότητα τις βιομηχανικές ΑΠΕ και τμήμα του Γερμανικού προγράμματος ¨ΗΛΙΟΣ¨.  Η  αποικιοκρατική λογική των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών (ΕΟΖ), των οποίων άλλωστε ο κ. Τατούλης είναι από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές. Οι ΕΟΖ θα επιβαρύνουν περιβαλλοντικά την περιοχή μας, αφού δεν θα ισχύει η περιβαλλοντική νομοθεσία, θα επιδεινώσουν ακόμα περισσότερο τις εργασιακές σχέσεις και θα ζημιώσουν τις ντόπιες μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

- Την ίδια στιγμή που ο κ. Τατούλης εξαγγέλλει συνεργασίες με την τοπική αυτοδιοίκηση της Γερμανίας, κάνει πως αγνοεί τη σκληρή πραγματικότητα: ότι δηλαδή η τοπική αυτοδιοίκηση στη χώρα μας βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής λόγω της ολέθριας περιστολής της χρηματοδότησης που έφερε η εφαρμογή του Μνημονίου στην Αυτοδιοίκηση, δηλαδή το σχέδιο Καλλικράτης, του οποίου υπήρξε θιασώτης ο ίδιος! Αντί λοιπόν να οραματίζεται μεγαλοϊδεατικές συνεργασίες θα έπρεπε να κάνει την αυτοκριτική του για την υποστήριξη του Καλλικράτη και να στηρίξει τον αγώνα των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που απειλείται με αφανισμό!

- Τα μεγαλεπήβολα ενεργειακά σχέδια του κ. Τατούλη που υποτίθεται ότι θα ικανοποιήσουν όχι μόνο τις ενεργειακές ανάγκες της Πελοποννήσου, αλλά και της Γερμανίας και ολόκληρης της Ευρώπης (!!!) κινούνται στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας και δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική ούτε από τεχνική ούτε από πολιτική άποψη. Αντί να κοροϊδεύει τους Πελοποννήσιους με τέτοια απίθανα σχέδια, θα έπρεπε να υποστηρίξει την πάγια θέση μας για την ανάγκη εκπόνησης ενός ολοκληρωμένου, δημοκρατικού και δημόσιου προγράμματος εθνικού ενεργειακού σχεδιασμού που θα απαντάει στις ενεργειακές ανάγκες της κοινωνίας και θα εξασφαλίζει την πρόσβαση όλων των πολιτών σε φθηνή και περιβαλλοντική φιλική ενέργεια.

Αν αυτά που λέγαμε δεν είχαν βάση, τότε οφείλει να μας πει, γιατί αφού θέλει την Πελοπόννησο ενεργειακό κόμβο:

α) Δεν έβαλε τις φωνές όταν ανακοινώθηκε η ακύρωση του φωτοβολταϊκού της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη.

β) Γιατί δεν έχει πάρει θέση για τον δήθεν κορεσμό του δικτύου από τα οικιακά φωτοβολταϊκά (συμπεριφέρθηκε απαξιωτικά στους εκπροσώπους του Συνδέσμου Οικιακών Φωτοβολταϊκών, οι οποίοι ζήτησαν συμπαράσταση της Περιφέρειας). Μήπως για να υπάρχουν δυνατότητες στο δίκτυο για ηλεκτροπαραγωγή από καύση ή άλλες μορφές ενέργειας, που μπορεί να προκύψει από την καύση των σκουπιδιών;

·       Δεύτερος μεγάλος σχεδιασμός του κ. Τατούλη, είναι η διαχείρηση των απορριμάτων μέσω ΣΔΙΤ όπου ο ιδιώτης θα επιλέξει και τον τόπο και τον τρόπο και οι πολίτες θα πληρώνουν πολλά για τη διαχείριση των απορριμμάτων. Χρειάστηκε να κάνουμε ερώτηση, για να καλέσει εκπρόσωπο των Δήμων στην επιτροπή αξιολόγησης.

·       Τρίτος μεγάλος σχεδιασμός είναι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων και οι περίεργες σχέσεις – επαφές με τις λεγόμενες low cost εταιρείες

 

·       Τέταρτος μεγάλος σχεδιασμός είναι η συμφωνία για ξεπούλημα του φυσικού και ορυκτού πλούτου της Πελοποννήσου

α) Δεν αντέδρασε η Περιφερειακή Αρχή για το ξεπούλημα της νήσου Πρώτη

β) Παραβιάζει τα πάντα στην προσπάθειά της να ανοίξει τα λιγνιτωρυχεία στην Κορώνη για να ξεπουληθεί ο ορυκτός πλούτος στην off-shore εταιρεία και πάνω απ΄όλα να καταστραφεί η περιοχή.  Και βέβαια δεν διστάζει να ψεύδεται. Ζήτησα στις 28 Αυγούστου να έρθει στο Περιφερειακό Συμβούλιο η ΜΠΕ για τα λιγνιτωρυχεία της Κορώνης πρίν λήξει η προθεσμία της τέταρτης παράτασης που είχε ζητήσει. Μου απάντησε ο κ. Τατούλης ότι θα έρθει εντός ολίγων ημερών. Έχει περάσει ένας μήνας και το θέμα δεν έχει έρθει. Προειδοποιώ τον κ. Τατούλη ότι αυτό αποτελεί εκ μέρους του παράβαση καθήκοντος αφού συνειδητά δεν φέρνει το θέμα για να θεωρηθεί χωρίς συζήτηση ότι είναι θετικό στο άνοιγμα των λιγνιτωρυχείων και τονίζω ότι θα λογοδοτήσει για την παράβαση καθήκοντος. Δεν θα αφήσω το θέμα να περάσει έτσι.

   

·       Πέμπτος μεγάλος σχεδιασμός είναι η  Χειραγώγηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας μέσω του περίφημου Ταμείου επιχειρηματικότας που ουσιαστικά θυμίζει τις παρατράπεζες του Μπερίσα. Με ποιο δικαίωμα αποφασίζετε να υπάρχουν ανισότιμες σχέσεις σε ανθρώπους που θέλουν να επενδύσουν? Με ποιο δικαίωμα ένας επιχειρηματίας στην Ζαχάρω π.χ. θα παίρνει 45 η 50% επιδότηση για να ξεκινήσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα και ένας άλλος λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω στην Κυπαρισσία θα παίρνει 25%?  Για να έχετε το έλεγχο για το ποιος θα επενδύσει ουσιαστικά και τυπικά οδηγείτε το να μην γίνει καμία επένδυση στην περιφέρεια Πελοποννήσου και όποια γίνει να κλείσει πολύ γρήγορα.

Συνεπώς το μόνο στρατηγικό σχεδιασμό που μπορεί να συντάξει ο κ. Τατούλης και η ηγετική του ομάδα είναι επιχειρησιακό σχέδιο ξεπουλήματος της Πελοποννήσου και μετατροπής της σε Γερμανικό προτεκτοράτο. Ο μοναδικός στρατηγικός προγραμματισμός της πλειοψηφίας, είναι η παράδοση του πλούτου της Πελοποννήσου στα κερδοσκοπικά συμφέροντα που εκπροσωπούν οι κ.κ. Φούχτελ και Ράιχενμπαχ. Και όλα αυτά γιατί αυτό που θέλει ο κ. Τατούλης είναι να μπει στην πολιτική σκηνή με τις πλάτες του Ράιχενμπαχ και του Φούχτελ, αλλά και των επιχειρηματικών λόμπι που επιδιώκουν τη λεηλασία της χώρας.

Γι’ αυτό λοιπόν καταψηφίζουμε τον συγκεκριμένο στρατηγικό σχεδιασμό.

Αλλά αν μιλήσουμε και για την ίδια την μελέτη όπως παρουσιάστηκε έχουμε να κάνουμε τα εξής σχόλια:

1)   Σελ. 5 - 6 Απόσπασμα Μελέτης: «Το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού τελεί υπό αναθεώρηση και επικαιροποίηση, ώστε να ληφθούν υπόψη οι εξελίξεις που σημειώθηκαν στην Ευρώπη και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και επιτάσσουν την προσαρμογή της αναπτυξιακής και χωροταξικής πολιτικής της Περιφέρειας στα νέα δεδομένα της κλιματικής αλλαγής και της οικονομικής συγκυρίας και να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις προσέλκυσης νέων βιώσιμων επενδύσεων σε ορθολογικά και θεματικά προσδιορισμένους χώρους. Οι προτάσεις αναθεώρησης θα πρέπει να κατευθύνονται προς την χωροθέτηση και ανάπτυξη:

·       Υποδομών που συνδέονται με την τόνωση των παραγωγικών δραστηριοτήτων, την προσέλκυση νέων επενδύσεων και τον εκσυγχρονισμό υφισταμένων επιχειρήσεων.

·       Υποδομών διοικητικών, κοινωνικών, τεχνικών, πολιτιστικών που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τόσο των κατοίκων των πόλεων που θα αναπτυχθούν, όσο και των κατοίκων όλης της Περιφέρειας.

·       Υποδομών που σχετίζονται με την οργανωμένη διαχείριση απορριμμάτων (χώροι διάθεσης και επεξεργασίας απορριμμάτων, βιολογικοί καθαρισμοί, ανακύκλωση).

·       Υποδομών ήπιας ανάπτυξης με στόχο, αφενός την ανάδειξη και τον σεβασμό του φυσικού τοπίου και αφετέρου την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που προσφέρει η γεωμορφολογία της Περιφέρειας, αναπτύσσοντας εναλλακτικές μορφές τουρισμού σε περιοχές οικολογικού ενδιαφέροντος.

·       Υποδομών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες που παρουσιάζονται από την εκμετάλλευση των φυσικών πόρων (ανέμου, ήλιου, νερού).»

ΣΧΟΛΙΟ: Οι προτάσεις αναθεώρησης είναι γενικές και αόριστες αναφέροντας απλά ένα πλήθος υποδομών χωρίς να προσδιορίζουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τρόπου προσέγγισης και υλοποίησής τους. Πρέπει να υπογραμμισθεί ότι οι αναφερόμενες υποδομές μπορούν ανάλογα με την πολιτική και ιδεολογική προσέγγισή τους να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την ανάπτυξη της Περιφέρειας και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της. Επί παραδείγματι εάν η προσέλκυση νέων επενδύσεων επιχειρηθεί να γίνει με την πρακτική των ΕΟΖ, ένθερμος θιασώτης των οποίων είναι ο κ. Περιφερειάρχης, τότε είναι σαφές ότι δεν πρόκειται για ανάπτυξη αλλά για υποβάθμιση εργασιακών σχέσεων και πλήρη υποταγή σε αποικιακού τύπου εξαρτήσεις. Επίσης οι υποδομές για την οργανωμένη διαχείριση απορριμμάτων τις οποίες διατυμπανίζει ο κ. Περιφερειάρχης και τις οποίες βεβαίως έντεχνα συμπεριλαμβάνει στην αναθεώρηση που προτείνεται προκειμένου να τις νομιμοποιήσει και να τις προβάλλει, δεν μπορεί να είναι περίπλοκες, ασύνδετες και προπαντός να στοιχίζουν στον πολίτη τόσο ακριβά. Συγκεκριμένα  αντί των περισπούδαστων διαγωνισμών και των δήθεν επαναστατικών μεθόδων που προβάλλονται θα ήταν δυνατή η κομποστοποίηση των οργανικών υλικών αφού βεβαίως έχει προηγηθεί διαλογή στην πηγή και ανακύκλωση. Προτιμά όμως ο κ. Περιφερειάρχης να πρωταγωνιστεί σε μεγάλη παράσταση η οποία βεβαίως θα έχει στο τέλος και το ανάλογο κόστος για τον πολίτη. Προφανώς η διαχείριση περιβαλλοντικών θεμάτων όπως η επεξεργασία των απορριμμάτων, η κατασκευή και η σύννομη λειτουργία των βιολογικών καθαρισμών, η ανακύκλωση, η ανάδειξη τοπίων ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους προβάλλουν ως σοβαρές αναπτυξιακές προοπτικές για την Περιφέρεια όχι όμως με το μέγεθος της οικονομικής επιβάρυνσης και την εξάρτηση των πολιτών από αυτές προκειμένου να αποτελέσουν απλά και μόνο ελκυστικές επενδύσεις. Σχετικά με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και τις αλλοπρόσαλλες πρόσφατες δηλώσεις του κ. Περιφερειάρχη για ίδρυση θαλάσσιων αιολικών πάρκων, Ινστιτούτων Ερευνών και συνεργασία με τη Ρ.Α.Ε. μόνο γέλια μπορούν να προκαλέσουν. 

2)   Σελ. 8 Απόσπασμα Μελέτης: «Σε ότι αφορά τις ΑΠΕ έχει αδειοδοτηθεί το φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 50 MW που προγραμματίζει να εγκαταστήσει η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μεγαλόπολη, ενώ αξιόλογο χαρακτηρίζεται το αιολικό δυναμικό της Περιφέρειας. Με την ολοκλήρωση ενός από τα μεγαλύτερα φωτοβολταϊκά πάρκα στον κόσμο, με την συνδρομή των εγκαταστάσεων της ΔΕΗ και την εν δυνάμει ανάπτυξη των λοιπών αιολικών πάρκων, είναι εφικτή η ανάδειξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου ως μια από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ενέργειας της χώρας.:

ΣΧΟΛΙΟ: Όπως έγινε γνωστό πριν από λίγες ημέρες η σύμβαση για την κατασκευή του φωτοβολταϊκού πάρκου της Δ.Ε.Η. Α.Ε. δεν θα υλοποιηθεί τελικά αφού η σύμβαση με την ανάδοχο Εταιρεία δεν υπογράφηκε.
3)   Σελ 15 Απόσπασμα Μελέτης: «Οι κυριότεροι στόχοι που πρέπει να υλοποιηθούν από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, όπως αναφέρονται στον ΠΕΣΔΑ, είναι:

·       Βιώσιμη διαχείριση αποβλήτων στο σύνολο της Περιφέρειας με ουσιαστική συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στους τομείς που παρουσιάζουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον.»

ΣΧΟΛΙΟ: Εμφανίζεται για μία ακόμη φορά η σαφής διάθεση του Περιφερειάρχη για την συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στο θέμα της διαχείρισης και γι’ αυτό άλλωστε προτάσσεται των υπολοίπων θεμάτων.

 

 

4)    Σελίδες από. 35 έως 45 σε διάφορα σημεία: «Στα πλάισια της SWOT ανάλυσης ως   ευκαιρίες αναφέρονται μεταξύ άλλων:

·       Αξιοποίηση Πόρων του ΕΣΠΑ και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων

·       Δυνατότητα ολοκληρωμένης προσέγγισης αναπτυξιακών δράσεων της θεματικής ενότητας μέσω της συνεργασίας της Περιφέρειας με τους ΟΤΑ Α΄ βαθμού.»

ΣΧΟΛΙΟ: Με ποιες πολιτικές θα αξιοποιηθούν οι πόροι του ΕΣΠΑ και των άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων και πως θα γίνει πράξη η συνεργασία της Περιφέρειας με τους Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού την ώρα που δεν τους προσκαλεί και δεν τους λογαριάζει στις όποιες ενέργειες προγραμματίζει;. 

        5) Στην σελ. 58 μιλάει για « την προτεραιότητα η οποία δήθεν εστιάζεται στην επένδυση στις κοινωνικές υπηρεσίες και υποδομές, στον πολιτισμό και στις δομές διαβούλευσης» ΟΜΩΣ στην πράξη δεν αποτελεί προτεραιότητα αφού οι κοινωνικές υπηρεσίες και υποδομές έχουν μειωθεί κατά πολύ λόγω του μνημονίου και δεν αποτελούν πλέον κοινωνικό αγαθό αλλά ακριβοπληρωμένη υπηρεσία. Τώρα όσον αφορά τη διαβούλευση μάλλον έχει καταλήξει σε εκδούλευση.

        6) Στην σελ. 46 με την υιοθέτησή σας στο μεσο-μακροπρόθεσμο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας δηλ. την αποδοχή του μνημονίου ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΣΑΣ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ

        7) Στη σελ. 70 μιλάει για «τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικής λειτουργίας της Περιφέρειας ιδίως μέσω της αξιοποίησης του συνολικού ανθρώπινου προσωπικού». ΑΛΗΘΕΙΑ Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ με τις επιλογές του Περιφερειάρχη σε θέσεις ευθύνης όπως το Υπηρεσιακό Συμβούλιο και την ατιμωρησία εκείνων που ευθύνονται για συγκεκριμένες επιλογές.

        8) Στην Ενότητα 4.7.6 (σελ. 71 – 74) και στην Ενότητα 5 (σελ. 75 – 84) εξειδικεύονται οι Γενικοί Στρατηγικοί Στόχοι και προτείνονται ορισμένα κρίσιμα ζητήματα και ενέργειες για την υλοποίηση του κάθε ενός στόχου. Οι αναφορές αυτές όμως είναι αρκετά γενικές, σε βαθμό μάλιστα που ορισμένες από αυτές μπορούν κάλλιστα να αναφέρονται σε οποιαδήποτε Περιφέρεια εντός Ελλαδικού χώρου, έχουν δε εξαγγελθεί άπειρες φορές και έχουν παρουσιαστεί από πολλούς υποψήφιους σωτήρες της Περιφέρειας (π.χ. αυτοκινητόδρομοι, προστασία αγροτικής γης, ανάδειξη παραδοσιακών οικισμών, ενσωμάτωση περιβαλλοντικής διάστασης σε όλες τις πολιτικές κλπ.). Είναι όμως άξιο απορίας πως μπορούν να υλοποιηθούν αυτές από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και το προσωπικό της (ή μήπως έρθει κάποια νέα στρατιά εξωτερικών Συμβούλων του Περιφερειάρχη για να εφαρμόσει με αόριστες πρακτικές τη νέα τάξη πραγμάτων) ενώ σοβαρό πρόβλημα προκύπτει από την εναρμόνιση των στόχων με τις κατευθύνσεις του κεντρικού κράτους το οποίο μάλλον σε αντίθετη κατεύθυνση οδεύει παρά σε ολοκληρωμένα σχέδια και πρακτικές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα ενεργειών με συνευθύνη διάφορων φορέων είναι η ανάπτυξη σχεδίου διαχείρισης υδάτινων πόρων (αρμοδιότητα που ανήκει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση), ο σχεδιασμός δικτύων Πολιτικής Προστασίας (η ευθύνη είναι συλλογική σε Δήμους, Περιφέρεια και Κεντρικό κράτος), η δημιουργία / ενίσχυση κοινωνικών υποδομών και βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών (εκπαίδευση, υγεία, πρόνοια, κοινωνική αλληλεγγύη η αρμοδιότητα των οποίων ανήκει στο Κεντρικό κράτος) και πολλά άλλα. Άλλωστε ο συντάκτης της μελέτης σημειώνει ότι για πολλά από αυτά θα χρειαστεί η συνεργασία με τους Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού, άραγε πως αυτή έχει εξασφαλιστεί και προπαντός πως έχει εξασφαλισθεί η συμμετοχή του κεντρικού κράτους το οποίο ενδιαφέρεται αποκλειστικά για περικοπές και αποποίηση ευθυνών; Με βάση λοιπόν την πραγματικότητα που ζουν οι πολίτες της Περιφέρειας οι προτάσεις και οι στόχοι που τίθενται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα μπορεί να ακούγονται όμορφα δημιουργώντας την ψευδαίσθηση της ελπίδας, στην πράξη όμως είναι ένα ευχολόγιο με αόριστες υποσχέσεις για τις οποίες θα γίνει όπως πάντα προπαγάνδα από τα όργανα του Περιφερειάρχη και θα παρουσιαστεί ως η δήθεν προοπτική της νέας Ελλάδας με βαρύγδουπες ανακοινώσεις στα μέσα ενημέρωσης. Οι πολίτες βέβαια δεν πιστεύουν πλέον στις υποσχέσεις αυτές του Περιφερειάρχη γιατί απλά αντιπροσωπεύουν το παλιό καθεστώς που φεύγει αυτό που ναρκοθέτησε με εύηχες φράσεις τις ελπίδες του και τα όνειρά του, με αποτέλεσμα να καλείται να πληρώσει τώρα το λογαριασμό στην τρόικα και τις άλλες δυνάμεις κατοχής. Μήπως λοιπόν ο Περιφερειάρχης έχει συνεννοηθεί με τον κύριο Φούχτελ και τους ομοίους του για το περιεχόμενο του προγράμματος αυτού και απλά το φέρνει για παρουσίαση και έγκριση ή μήπως αποτελεί μία από τις τελευταίες θεατρικές παραστάσεις του θιάσου που αποχωρεί από την πολιτική σκηνή;

        9) Η υλοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος που σήμερα εισάγεται εσπευσμένα για έγκριση μήπως τελικά οδηγήσει σε νέες δήθεν «γρήγορες» πρακτικές με τις οποίες ο Περιφερειάρχης θα προσπαθήσει να παρακάμψει αντίθετες γνώμες και άλλους συναρμόδιους φορείς όπως έγινε στη διαχείριση των απορριμμάτων; Μήπως προσληφθούν και άλλοι νέοι Σύμβουλοι με λεόντειες συμβάσεις προκειμένου να υλοποιήσουν αυτά τα σχέδια; Μήπως τελικά πληρώσουμε πάλι το μάρμαρο σε μελέτες και Υπηρεσίες συμβούλων και μείνουν τελικά έργα κουφάρια όπως αυτά με τα οποία έχει γεμίσει η Πελοπόννησος με δρόμους να καταρρέουν, με προσφάτως ανακαινισμένα νοσοκομεία να πλημυρίζουν, με λιμάνια κακοφτιαγμένα και οικονομικά ασύμφορα, με εργολάβους να αμείβονται για έργα που δεν ολοκλήρωσαν και με ανοχή σε φαινόμενα διαφθοράς τα οποία είναι εξόφθαλμα; Μήπως κληθεί πάλι το υγιές προσωπικό της Περιφέρειας να συνυπογράψει κάτω από πίεση ενέργειες και πρακτικές που εξυπηρετούν τις επιδιώξεις του Περιφερειάρχη; Μήπως τελικά το πρόγραμμα που μας παρουσιάζεται σήμερα είναι απλά στάχτη στα μάτια των πολιτών για το τι θα ακολουθήσει;