ΟΧΙ

ΟΧΙ
ΟΧΙ και από τους Γερμανούς ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2011

Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας και Ενιαίο Μισθολόγιο

Ο δημοσιουπαλληλικός κόσμος το έχει τούμπανο, η κυβέρνηση κρυφό καμάρι…..Οι εργαζόμενοι του Δημοσίου αντιμετωπίζουν το ενιαίο μισθολόγιο όχι σαν ένα σύνολο μέτρων εξορθολογισμού, απλοποίησης και διαφάνειας των αποδοχών , αλλά σαν ένα επί πλέον εισπρακτικό πρόσχημα. Όμως η «κυβέρνηση» , τοις κείνων (χ)ρήμασιν πειθόμενη, τρομοκρατημένη μπροστά στη πιθανότητα εκπυρσοκρότησης του όπλου που έχει στα χέρια της ως οφειλέτρια χώρα σε ένα προβληματικό ευρωπαϊκό τοπίο, επιμένει στην άδοξη φοροεπιδρομή της μέσω της υποκίνησης του φθόνου όλων εναντίον όλων. Επιμένει στη φαρσοκωμωδία της αναζήτησης πόρων , παρά τη διαρκή συρρίκνωση της φορολογητέας ύλης λόγω ύφεσης.΅Επιμένει να παραγνωρίζει  ιδιαιτερότητες και να πλήττει ευαίσθητους κλάδους, προβαίνοντας σε κινήσεις αυτοκαταστροφικής ασυναρτησίας.

Μια τέτοια κίνηση είναι και η υπαγωγή των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ)στο Ενιαίο Μισθολόγιο, που θα συνεπιφέρει την περικοπή των απολαβών τους , καθώς αυτές είναι συνδεδεμένες με το μέρισμα που λαμβάνει η χώρα κάθε χρόνο από το Eurocontrol. Το δημόσιο θα χάσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από την περικοπή των απολαβών των Ελεγκτών, όμως αυτή τη φορά οι Ελεγκτές είναι αποφασισμένοι να «καρφώσουν» στο οργανισμό του Eurocontrol την υφαρπαγή των πόρων του τελευταίου – και κατά συνέπεια την εξαπάτησή του από την ελληνική κυβέρνηση….Η υπόθεση έχει μακρινή ομοιότητα με τα «προγράμματα κοινωφελούς εργασίας», τα οποία επίσης έτυχαν έμμεσης διαχείρισης από κυβερνητικούς παράγοντες, με αποτέλεσμα να εγερθεί γενική κατακραυγή όσον αφορά τον αποκλεισμό καταξιωμένων ΜΚΟ από τους ευρωπαϊκούς πόρους…(σχετικά δες http://www.blogger.com/post-edit.g?blogID=1092777808395896683&postID=2158305877695868246  

Το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στον ελληνικό αεροπορικό χώρο – που σε σχέση με τον πληθυσμό της χώρας είναι ο μεγαλύτερος στην Ευρώπη – βασίστηκε για πολλά χρόνια σε ένα καθεστώς άτυπων υπερβάσεων των κανονισμών. Στόχος ήταν η καλύτερη εξυπηρέτηση των αεροσκαφών, η επιτάχυνση και συντόμευση της πορείας τους και γενικά η αύξηση της κυκλοφορίας – που συνεπαγόταν αύξηση των εισπραττομένων τελών και των κρατικών εσόδων…Το καθεστώς αυτό είχε σαν «πυλώνα» την ανάληψη ευθύνης από τους Ελεγκτές, για τη περίπτωση οποιουδήποτε ατυχήματος ή δυσλειτουργίας.

Στις νέες συνθήκες οι ΕΕΚ δεν φαίνονται διατεθειμένοι να συνεχίσουν να συμπεριφέρονται σαν «καλά παιδιά»…. Και η αυστηρή τήρηση των κανονισμών από ένα σώμα ειδικευμένο στα ζητήματα της ασφάλειας της εναέριας κυκλοφορίας, που κάθε άλλο παρά διακατεχόταν από μια «συμβατική» δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, θα συνεπιφέρει απώλειες στο μέγεθος της εξυπηρετούμενης κυκλοφορίας και θα προκαλέσει παραπέρα μείωση των κρατικών εσόδων.

Την Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου, η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας(ΕΕΚ) έδωσε συνέντευξη τύπου παρουσία των κκ . Φόλκερ Ντίκ και Φρέντερικ Ντε Λω , από την Ευρωπαϊκή και διεθνή ένωση ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, αντίστοιχα. Ο κ. Ντικ τόνισε ότι η χώρα μας έχει βρεθεί δύο φορές στο εδώλιο του κατηγορουμένου στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια για παραβίαση κανονισμών της συμφωνίας με το Eurocontrol, κάτι που κινδυνεύει να υποστεί ξανά μέχρι να εμπεδώσει το μάθημά της…. Ο ίδιος σημείωσε ότι το ανταποδοτικό σύστημα του Eurocontrol θα τροποποιηθεί και θα προβλέπει ποινές για τους παραβάτες – μεταξύ των οποίων και γι αυτούς που ιδιοποιούνται τους πόρους του συστήματος. Ο Φόλκερ Ντικ υπογράμμισε ότι τα τέλη υπέρπτησης κακώς διοχετεύονται στον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ ακόμη δήλωσε ότι είναι απαράδεκτο να μην επιτρέπεται στους ΕΕΚ να απεργήσουν, λόγω των συνεχών προσφυγών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στη Δικαιοσύνη.



Ο κ. Ντε Λω εξέφρασε την ανησυχία του για τα ζητήματα ασφάλειας στον ελληνικό εναέριο χώρο και κατήγγειλε τον σφετερισμό των χρημάτων των αεροπορικών εταιρειών, που δεν κατευθύνονται εκεί που πρέπει, δηλαδή στην εκπαίδευση, την συντήρηση και την τεχνολογία. «Τα νέα μέτρα λιτότητας θα βυθίσουν το επίπεδο ασφάλειας» , είπε, ενώ υπενθύμισε την αναβάθμιση των συστημάτων εποπτείας του εναέριου χώρου της Θεσσαλονίκης μετά την πτώση του αεροπλάνου Γιάκοβλεφ  στην Πιερία:Ουσιαστικά απευχόμενος την πρόκληση μιας νέας ανθρώπινης τραγωδίας, ως προϋπόθεσης για να συνειδητοποιηθούν τα ελλείμματα αεροπορικής ασφάλειας ……

ΥΓ. Στη φωτογραφία, σμήνος Χάριερ στη διάρκεια αεροπορικής επίδειξης...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου