ΟΧΙ

ΟΧΙ
ΟΧΙ και από τους Γερμανούς ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2017

Τι συμβαίνει με την μονάδα 4 του ΑΗΣ Καρδιάς;

ΟΙΚΟΝΙΚΗ : Όταν τα ενεργειακά προβλήματα της χώρας εκτυλίσσονται πολύ κοντά σε αμφισβητούμενα σύνορα....


Οι πρώτες ενδείξεις από την αυτοψία στον στρόβιλο της 4ης μονάδας του ΑΗΣ (Λιγνιτικού ατμοηλεκτρικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας) Καρδιάς δείχνουν μία βλάβη εκατομμυρίων ευρώ, η οποία χρειάζεται χρόνο για να αποκατασταθεί, εάν αυτή αποκατασταθεί γιατί ήδη αρχίσανε ψίθυροι για το αν συμφέρει να επιδιορθωθεί! Ο στρόβιλος στη χαμηλή του βαθμίδα είναι πλήρως κατεστραμμένος.
Το πώς οδηγήθηκε ο στρόβιλος σε τέτοιου είδους καταστροφή, το τι είδους συντήρηση του είχε γίνει και αν μπορούσε να σηκώσει την ένταση στην οποία υποβλήθηκε τις ημέρες που έπαθε τη ζημιά, είναι μια άλλη κουβέντα.
Με βάση όμως κάποιες πληροφορίες γεννώνται ορισμένα ερωτήματα τα οποία είναι πολύ σοβαρά:
– Είναι αλήθεια ότι ο στρόβιλος της τέταρτης μονάδας αντικαταστάθηκε γύρω στο 2010 από άλλον στρόβιλο διαφορετικής τεχνολογίας από αυτήν που χρησιμοποιούνταν μέχρι εκείνην τη στιγμή, κατασκευασμένος από γνωστό πολυεθνικό κολοσσό ο οποίος κατασκευάζει από καφετιέρες και τηλεφωνικά κέντρα μέχρι στροβίλους και ηλεκτρικούς αυτοκινητοδρόμους;
– Είναι αλήθεια ότι η νέα τεχνολογία ήταν επιδοτούμενη τεχνολογία την οποία πλήρωσαν οι λαοί της Ευρώπης μαζί και ο Ελληνικός;
– Είναι αλήθεια ότι στις αποθήκες της ΔΕΗ υπάρχουν στρόβιλοι της προηγούμενης τεχνολογίας, οι οποίοι θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τον κατεστραμμένο στρόβιλο με πολύ χαμηλό κόστος, εάν δεν είχε αλλάξει η τεχνολογία;
– Είχε τόση διαφορά στην απόδοση ο στρόβιλος της νέας τεχνολογίας που αντικατέστησε τον παλιό, ώστε να δικαιολογεί μια αντικατάσταση που στην πρώτη μεγάλη βλάβη θα κοστίσει ο «κούκος αηδόνι»;
– Είναι αλήθεια δηλαδή ότι υπήρχε, με άλλα λόγια, ένα επαγγελματικό όχημα και μια αποθήκη γεμάτη ανταλλακτικά γι’ αυτό, το οποίο όμως πετάξαμε γιατί μας έδωσαν ένα νέο επιδοτούμενο και τώρα για να φτιάξουμε τη βλάβη του νέου θα πρέπει να αγοράσουμε ουσιαστικά καινούργιο επαγγελματικό όχημα;
Έχουν κάποια βάση τα παραπάνω ή δεν ισχύουν;
Έτσι για να ξεφύγει η κουβέντα από τα τεχνικά ζητήματα και από τα ρεπορτάζ τύπου πολεμικής ανταπόκρισης, όσον αφορά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Κόλιας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου