ΟΧΙ

ΟΧΙ
ΟΧΙ και από τους Γερμανούς ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2016

Ερώτηση της Νίκης Κεραμέως για ΑμΕΑ μαθητές προς τον Υπουργό Παιδείας




Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
ΘΕΜΑ: Εκτός πρόσβασης στην εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως οι διαταραχές αυτιστικού φάσματος

Αθήνα, 22 Νοεμβρίου 2016

 
Η παράλληλη στήριξη μαθητών με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελεί έναν ενταξιακό, ενισχυτικό θεσμό της μαθησιακής διαδικασίας, που στοχεύει στη σταδιακή αυτονόμηση του μαθητή και την ομαλή ένταξή του στη σχολική τάξη, ώστε σταδιακά να μην χρειάζεται την παρουσία του εκπαιδευτικού στο πλήρες ωράριο. Συνίσταται σε υποστήριξη από προσωπικό δάσκαλο, που συνοδεύει το μαθητή καθημερινά μέσα στην τάξη.

Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις των Ν 3699/2008 και Ν 4186/2013, οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, με παράλληλη στήριξη−συνεκπαίδευση από εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), όταν αυτό επιβάλλεται από το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης, σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο ΕΑΕ (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης) ή όταν η παράλληλη στήριξη καθίσταται απαραίτητη εξ αιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών.


Στοιχεία που δημοσιεύτηκαν τις τελευταίες ημέρες καταδεικνύουν ότι τα παιδιά που χρειάζονται παράλληλη στήριξη, με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες και κυρίως διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ), φτάνουν τις 5.500, ενώ οι ειδικοί εκπαιδευτικοί, που έχουν ανατεθεί από το Υπουργείο σας για την παράλληλη στήριξή τους, μόλις τους 1.800. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 3.700 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν λαμβάνουν την παράλληλη στήριξη που χρειάζονται, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό τους από την εκπαιδευτική διαδικασία και την περιθωριοποίηση.

Επειδή, το άρ. 16 του Συντάγματος της Ελλάδος ορίζει ότι «Η Παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους», καθώς και ότι «Tο Kράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους»,

Επειδή το άρθρο 14 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ θεσπίζει το δικαίωμα στην εκπαίδευση για κάθε πρόσωπο και το άρθρο 2 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ορίζει ότι «Ουδείς δύναται να στερηθή του δικαιώματος, όπως εκπαιδευθή.»,

Επειδή, παρ’ ότι η παράλληλη στήριξη των αυτιστικών μαθητών μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, η ανάληψη του μηνιαίου κόστους των περίπου 700 ευρώ είναι δυσβάστακτη έως ανέφικτη για τη μέση οικογένεια στην Ελλάδα της κρίσης,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:


  1. Πόσοι μαθητές με ειδικές, διαγνωσμένες εκπαιδευτικές ανάγκες και ανάγκη για παράλληλη στήριξη, είναι καταγεγραμμένοι στα μητρώα του Υπουργείου και πόσοι από αυτούς τη λαμβάνουν;
  2. Σκοπεύετε να εντάξετε σε παράλληλη στήριξη τους εναπομείναντες μαθητές, ώστε να εκπαιδευτούν και να αποφύγουν την περιθωριοποίηση, και αν ναι πώς και πότε;
  3. Η ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ, από το οποίο χρηματοδοτείται η παράλληλη στήριξη, θα σημάνει αυτομάτως την περαιτέρω συρρίκνωση του θεσμού; Έχετε προβλέψει την αναχρηματοδότηση και συνέχισή του, και αν ναι, πώς;
Η Ερωτώσα Βουλευτής

Νίκη Κ. Κεραμέως

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου