ΟΧΙ

ΟΧΙ
ΟΧΙ και από τους Γερμανούς ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Παρασκευή, 29 Αυγούστου 2014

Σε αδιέξοδο η ακτοπλοϊα- οι «σκυλοπνίχτες» προκαλούν εκκρίσεις νοσταλγίας…



Οι ακτοπλοϊκές γραμμές αραιώνουν, «πήζουν» από κόσμο, κάνουν τα «παιδιά» μιας ηλικίας να θυμούνται νοσταλγικά κάποιa παλιά πλοία  -  «σκυλοπνίχτες» μεν, πλην όμως ικανά να περιφρουρούν την αίσθησή σου ως  ατόμου και όχι ως  πλέοντος δέματος……
Στις 26.8.14 οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος, Γιάννης Ζερδελής και Αγνή Καλογερή, επεσήμαναν ότι εξαιτίας της κατάστασης των δρομολογίων στο Βόρειο Αιγαίο, με αποκορύφωμα στη Λήμνο και τη Σάμο, χιλιάδες πολίτες εξακολουθούν να υφίστανται απίστευτη ταλαιπωρία και ανασφάλεια.
Οι βουλευτές είπαν:
Νίκος Συρμαλένιος, υπεύθυνος ΕΕΚΕ Ναυτιλίας:
«Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που η ακτοπλοϊκή αγορά ανήκει αποκλειστικά στις ιδιωτικές εταιρείες και επίσης έχει τα ακριβότερα ναύλα. Η κατάσταση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στο Βόρειο Αιγαίο, αλλά και σε άλλες περιοχές, όπως στο Νότιο Αιγαίο, παίρνει δραματικές διαστάσεις, ιδιαίτερα την περίοδο από Οκτώβριο μέχρι τα μέσα Απριλίου, διότι δεν αποκομίζει κέρδη για τα εφοπλιστικά συμφέροντα.

Εν όψει, έργο της  Elizabeth Nead   (Κάρυστος)
Ο υπουργός Ναυτιλίας, αν είχε πολιτική βούληση, θα μπορούσε να δώσει λύσεις, ακόμα και στα πλαίσια του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, το οποίο τον καθιστά παντοδύναμο είτε απέναντι στις συμβάσεις δημοσίου συμφέροντος είτε σε ότι αφορά τις τακτικές γραμμές. Εμείς θεωρούμε την ακτοπλοΐα αδιαπραγμάτευτο κοινωνικό αγαθό και γι' αυτό προτείνουμε τη σύσταση του δημόσιου - κοινωνικού φορέα, που με συνεργασία του κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης θα αναλάβει κατά κύριο λόγο τις λεγόμενες άγονες γραμμές. Δεν καταργούμε τις ιδιωτικές ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά χαράζουμε το δημόσιο συγκοινωνιακό δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών, καθορίζουμε το πλαίσιο και τους κανόνες, δημιουργούμε κοινοπραξία με συμμετοχή του δημοσίου, η οποία μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε. και μάλιστα να χρηματοδοτήσει και την κατασκευή ή την επισκευή πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία. Η πρόσφατη τροπολογία που καταψηφίσαμε στη βουλή, για την αζημίως διάλυση των συμβάσεων δημοσίου συμφέροντος και την αντικατάσταση του συγκεκριμένου συγκοινωνιακού έργου με απευθείας ανάθεση σε άλλη εταιρεία μέχρι το πολύ τρείς μήνες το χρόνο, κινδύνευε να αφήσει τα συγκεκριμένα νησιά χωρίς κανένα απολύτως πλοίο για τους υπόλοιπους εννέα μήνες…..»
Γιάννης Ζερδελής, βουλευτής Λέσβου:
«Το μοντέλο που θέλει την ακτοπλοΐα στο Αιγαίο αποκλειστικό πεδίο της ελεύθερης αγοράς και του ανταγωνισμού έχει αποτύχει παταγωδώς. Μείωση δρομολογίων, καθυστερήσεις και αβεβαιότητα στον προγραμματισμό του ταξιδιού με πλοία τρίτης και τέταρτης κατηγορίας που δίκαια προκαλούν στους νησιώτες και στους επισκέπτες αγανάκτηση και διαμαρτυρίες. Ανάπτυξη στο Βόρειο Αιγαίο με αυτό το καθεστώς της συνεχώς επιδεινούμενης ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ των νησιών δεν μπορεί να υπάρξει. Οι εμβαλωματικές προσωρινές λύσεις δεν βελτιώνουν τις ακτοπλοϊκές γραμμές. Το υπουργείο βρίσκεται σε καθεστώς ομηρείας από ανταγωνιζόμενες εταιρείες που παραπαίουν οικονομικά με στόλο που έχει σημαντικά μειωθεί και εξαρτημένες από μεγάλους τραπεζικούς ομίλους, ενώ το Δημόσιο απουσιάζει παντελώς και η Ρυθμιστική Αρχή Θαλασσίων Ενδομεταφορών έχει καταργηθεί.

Το θεσμικό πλαίσιο μετά την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών με το νόμο 2932/2001 και το νόμο 4150/2013 ουσιαστικά αποδεικνύεται φιλικό μόνο προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο και εχθρικό προς τους νησιώτες και τους ναυτεργάτες….»
Η βουλευτής Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή:
«Το μέχρι τώρα εφαρμοζόμενο μοντέλο που έχει μέλημά του τα κέρδη των εφοπλιστών έχει αποτύχει παταγωδώς και έχει μετατρέψει το Βόρειο Αιγαίο και ιδιαίτερα τα μικρότερα νησιά σε άγονους τόπους.
Η κυβέρνηση και προσωπικά ο υπουργός μπροστά στην υπανάπτυξη, την απομόνωση των νησιών και την ανασφάλεια των νησιωτών οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Η νησιωτικότητα και η ιδιαιτερότητα του Αρχιπελάγους μπορούν και πρέπει να γίνουν εργαλείο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της πατρίδας…...»