
Με την μικρή θεατρική μου πείρα έκρινα ότι η σκηνοθετική ευρηματικότητα και ελευθεριότητα στη διαπραγμάτευση ενός παρωχημένου χρόνου, δεν πρέπει να κατεδαφίζει το αίσθημα της παλαιότητας και αρχαϊκότητας του θέματος – δηλαδή να θίγει την ΑΠΟΣΤΑΣΗ που έχει ο θεατής από το θέμα. Ο θεατής πρέπει να πηγαίνει «στο αλλού», πράγμα που δεν υλοποιείται όταν τα κοστούμια, τα σκηνικά, οι διάλογοι και οι νεωτερισμοί , παρεμποδίζουν αυτή την μετάβαση. Φυσικά ο σκηνοθέτης δεν μπορεί να είναι απλός διεκπεραιωτής μιας θεατρικής δημιουργίας, αλλά δεν μπορεί να την παραφράζει και να χρησιμοποιεί τον τίτλο της ως ετικέτα δικής του σύνθεσης…
Λέω αυτά με αφορμή τα γιουχαϊσματα των Ζακυνθινών στην παράσταση του Κιμούλη « Οθέλλος», με τους Σμαράγδα Καρύδη και Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη. . Δεν ξέρω κατά πόσο τα γιουχαϊσματα ήταν δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα, δεν ήμουν εκεί. Σημείωσα όμως το καταστάλαγμα μιας κριτικής για την παράσταση, που φιλοξενήθηκε στο http://www.streetpress.gr/ : «Το βέβαιο ήταν ότι δεν έβλεπες Σαίξπηρ…»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου