ΟΧΙ

ΟΧΙ
ΟΧΙ και από τους Γερμανούς ΦΙΛΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2010

ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ, ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΑ ,ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ


Θα ήθελα να ’ξερα, αν ο Ευγενίδης ζούσε, πως θα αντιμετώπιζε την προώθηση μιας επισφαλούς ή έστω αμφιλεγόμενης διαδικασίας για την ανθρώπινη και την μείζονα φύση, από αυτούς που σήμερα διαχειρίζονται το κληροδότημά του…..Πως θα του φαινόταν η χρήση του χρήματός του, για την επίδειξη των μεταλλαγμένων…..
Άραγε, θα μπορούσε να ξεχωρίσει την έννοια της «προβολής νέων επιστημονικών μεθόδων» από την έννοια της «διαφήμισης ενός επενδυμένου κεφαλαίου που αναζητά γρήγορα κέρδη σε μεγάλη κλίμακα;» Θα μπορούσε να σκεφτεί ότι η προβολή μιας νέας μεθόδου ενδέχεται να είναι "διαφήμιση";
Έχω υπόψη μου τους στίχους του Tόμας Έλλιοτ στο ιστορικό ποίημα «Έρημη χώρα»(1922), όπου η εικόνα του «Σμυρνιού έμπορα κυρίου ΕΥΓΕΝΙΔΗ με την τσέπη γεμάτη από σταφίδες και τα μπανάλ γαλλικά» κακοποιείται βάναυσα. Ο Έλλιοτ επιτίθεται στον «χύδην πλούτο» (όπως λέμε ‘χύδην όχλος’…) χρησιμοποιώντας ως μοντέλο έναν ματσωμένο τε και λιγδιασμένο Έλληνα της εποχής του, αλλά δεν γνωρίζω αν ο Ευγενίδης Του είναι το ίδιο πρόσωπο με τον Ευγενίδη του Ιδρύματος….

Με τη μια ή την άλλη εκδοχή, και με αναπάντητο το ερώτημα για το αν τα κόκαλα του Ευγενίδη τρίζουν από αγανάκτηση ή απλώς δεν χαμπαριάζουν από μεταλλαγμένα,, σημειώνω την ανακοίνωση του ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΥΣ, που υποστηρίζεται από μια σειρά άλλες οργανώσεις(ΑΙΓΙΛΟΠΑΣ, ΒΙΟΖΩ, ΠΕΛΙΤΙ,ΔΙΚΤΥΟ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΣΠΟΡΟΣ και BIOTECHWATSCH) :

"Σαφές προμοτάρισμα των μεταλλαγμένων στην Ελλάδα συνιστά η μόνιμη έκθεση βιοτεχνολογίας που λειτουργεί στο Ίδρυμα Ευγενίδου και έχει ως αποδέκτες, νέους και σχολεία που επισκέπτονται το Ίδρυμα. Συγκεκριμένα, στην υποενότητα της έκθεσης1 με τίτλο «Η τροποποιημένη φύση», η οποία περιλαμβάνει 21 εκθέματα και δραστηριότητες, προσκαλείται καθημερινά το πιο εύπλαστο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, η μαθητική νεολαία, σε μια «ευχάριστη» (όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος) γνωριμία με «ασυνήθιστους κήπους» γενετικά τροποποιημένων οργανισμών.
Οι μαθητές επιδίδονται επίσης στη διεξαγωγή πειραμάτων γενετικής τροποποίησης προϊόντων, καθώς και στην παρακολούθηση εκπαιδευτικών βιντεο-προβολών (όπου η υβριδοποίηση, η γενετική μηχανική και η καλλιέργεια in vitro παρουσιάζονται ως τρόποι βελτίωσης των φυτικών καλλιεργειών) και στο τέλος καλούνται να δώσουν τις «σωστές απαντήσεις"
Περισσσότερα στο http://www.archipelago.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου