Γράφει ο Κώστας
Λάμπος
claslessdemocracy@gmail.com,
http://www.classlessdemocracy.blogspot.com,*
Σύσσωμη η συστημική πνευματική ελίτ της Δύσης, από κοντά και το
‘ελληνικό παράρτημά’ της, τραβάει τα μαλλιά της για το κατάντημα του
καπιταλισμού, χωρίς να αντιλαμβάνεται τις δικές της ευθύνες για την κατρακύλα
της ανθρωπότητας στην καπιταλιστική βαρβαρότητα. Ανίκανη, ανήμπορη και
κοντόθωρη όπως είναι, γιατί δεν βλέπει πέρα από την μύτη και την καλοπέρασή
της, αρκείται σε αφορισμούς, προσευχές και εκκλήσεις προς την ‘θείαν πρόνοιαν’.
Κάποιες φορές ασκείται και με την κριτική του καπιταλιστικού εποικοδομήματος
καταρώμενη πολιτικούς θεσμούς, κόμματα και πολιτικούς διαχειριστές του
καπιταλιστικού οικοδομήματος. Αλλά ποτέ δεν παραβίασε τους όρους της ύπαρξής
της και να ασχοληθεί σοβαρά με την ανάλυση των θεμελιακών θεσμών, δομών και
λειτουργιών του καπιταλιστικού οικοδομήματος που αποκαλύπτει την βασική
στρατηγική αιτία και επιλογή του, που δεν είναι άλλη από την προστασία
της ‘αγίας ατομικής ιδιοκτησίας’ πάνω στα μέσα παραγωγής και την καθαγίαση του
‘ιερού δισκοπότηρου’, του ιδιωτικού κέρδους που με την ωμή και θεσμική βία
επιβάλλουν στις επιμέρους κοινωνίες οι λίγοι, το 1%, να κυβερνάνε το 99%, τους
πολλούς, υφαρπάζοντας το αντίστοιχο στο 99% του πληθυσμού μερίδιο του κοινωνικά
παραγόμενου πλούτου.
Η συστημική πνευματική ελίτ της Δύσης, από κοντά και το ‘ελληνικό
παράρτημά’ της, γνωρίζει, αλλά αρνείται πεισματικά να παραδεχθεί, ότι δια της
παρασιτικής της ύπαρξης και δράσης μπορεί η κυρίαρχη οικονομική ελίτ με την
βοήθεια της πολιτικοκομματικής ελίτ να παραπλανά την κοινωνία και να την
καθηλώνει στην απαισιοδοξία, στον μηδενισμό και στην πολιτική απραξία και να
την αλυσοδένει με την ‘ψεύτικη ελπίδα του Επέκεινα’ στην θρησκοληψία και με τον
ιδεολογικό φανατισμό στην προσδοκία κάποιου μεσσιανικού πλιάτσικου, για να
μπορεί να τους σέρνει στην εξαθλίωση της ανεργίας, ή στην απόλυτη φτώχεια της
επισφαλούς μισθωτής σκλαβιάς. Γνωρίζει, αλλά αποκρύπτει, ότι χωρίς την δική
τους κάλυψη των εγκλημάτων της οικονομικής ολιγαρχίας η κοινωνίες θα ήταν
διαφορετικές, αν τις άφηναν να σκέπτονται ελεύθερα για να σκέπτονται καλά και
προς το συμφέρον τους.
Το πιο έξυπνο κομμάτι της συστημικής πνευματικής ελίτ και της
απολογητικής διανόησης, από κοντά και το ελληνικό παράρτημά της, ασχολείται
κατά τους καιρούς των ισχνών αγελάδων και της αναμπουμπούλας και με την άσκηση
κριτικής στο σύστημα της κοινωνικής ανισότητας, για να αποκοιμίζει τις δυνάμεις
της εργασίας, της επιστήμης και του πολιτισμού προκειμένου να ανέχονται
‘κανόνια αντί βούτυρο’, ‘ασφάλεια αντί ελευθερία’ ‘δικαιοσύνη αντί κοινωνική
ισότητα’. Μάλιστα το πιο ‘προοδευτικό’, το ‘αριστερό’ και το ‘αντισυστημικό’
ασκεί κριτική στο καπιταλιστικό σύστημα, συχνά μάλιστα και σε περιόδους οξείας
και βαθιάς κρίσης, πολύ αυστηρή κριτική και στο καπιταλιστικό οικοδόμημα, με αιχμές
που αγγίζουν και τα θεμέλιά του, χωρίς ωστόσο να αρνούνται τα θεμέλια του
καπιταλισμού που είναι η ατομική ιδιοκτησία πάνω στα μέσα παραγωγής.