Του Γιάννη Σχίζα*
Οι έρευνες οπωσδήποτε
βρίσκονται σε εξέλιξη, όμως είναι σαφές ότι υπάρχει πολιτικό συμφέρον για την
απόδοση ευθυνών στην «άλλη πλευρά». Επομένως στην όλη αναζήτηση νομιμοποιούνται και τρίτα
μέρη…
-
η απότομη
εξαφάνιση του αεροσκάφους από τις οθόνες ραντάρ και ενώ βρισκόταν σε ύψος
33.000 ποδών, είναι δηλωτική της άμεσης καταστροφής του συστήματος transponder – κύριου και εφεδρικού - που χρησιμοποιεί κάθε αεροπλάνο προκειμένου να
μεταδίδεται η πορεία του στα πολιτικά συστήματα ραντάρ. Αλλά μια τέτοια άμεση
καταστροφή μπορεί να προέλθει μόνο από έξωθεν προσβολή, που στη συγκεκριμένη
περίπτωση σημαίνει «πρόσκρουση» κάποιου
ξένου σώματος, προφανώς βλήματος…
-
Το ύψος των 33000 ποδών όπου πετούσε το μαλαισιανό αεροσκάφος ήταν απολύτως νόμιμο και ξεπερνούσε το
μέγιστο ύψος των 32000 ποδών, μέχρι το οποίο εκτεινόταν η απαγόρευση πτήσεων
στην περιοχή. Η πιθανότητα αντιαεροπορικής βολής εναντίον του λόγω «παρανάγνωσης» του ύψους από
επίγειες στρατιωτικές δυνάμεις, δεν
μπορεί να αποκλεισθεί.
-
Η συντριβή του
αεροσκάφους επί ουκρανικού εδάφους, 60 χιλιόμετρα πριν
την είσοδό του στο ρωσικό εναέριο χώρο, ρίχνει υποψίες εκατέρωθεν, όμως είναι γεγονός
ότι η πλευρά των ρώσων αυτονομιστών που
ελέγχουν την περιοχή ήταν σε πλεονεκτικότερη θέση όσον αφορά τη στόχευση
του αεροπλάνου.
Η υπόθεση ότι το
μαλαισιανό αεροπλάνο καταρρίφθηκε λόγω της ομοιότητάς του με το αεροπλάνο του
Πούτιν, που υποτίθεται ότι ακολουθούσε την ίδια πορεία, υποβαθμίζει το IQ των ρωσικών
αρχών ασφαλείας.
Τα αεροπλάνα με Vips αυτής της
κατηγορίας (αρχηγοί κρατών)συνοδεύονται από μαχητικά αεροπλάνα της φιλοξενούσας
χώρας, η δε διαδρομή τους χτενίζεται για κάθε ενδεχόμενο. Η διακίνηση του
Πούτιν μέσω του ουκρανικού εναέριου χώρου τη συνοδεία ουκρανικών αεροσκαφών θα
ήταν κανονική κωμωδία ! Ήδη η είδηση που
κυκλοφόρησε στα μίντια διαψεύδεται κατηγορηματικά - « ο Πρόεδρος της Ρωσίας έχει να υπεριπταθεί
της Ουκρανίας πολύ καιρό»…
-
Παραστρατιωτικές
ομάδες με στοιχειώδη εξοπλισμό μονάδων
πεζικού, είναι αδύνατο να πλήξουν έναν στόχο που κινείται με 950 περίπου χιλιόμετρα την ώρα. Αντίθετα μια
συνηθισμένη στρατιωτική μονάδα έχει συνήθως τη δυνατότητα να πλήξει εναέριο
στόχο
-
Αν δεν υπάρξουν
άλλα στοιχεία που να στηρίξουν την εκδοχή της πτώσης ή την εκδοχή της δράσης
ρώσων παραστρατιωτικών , η ευθύνη της κατάρριψης καταλογίζεται 100% στις ουκρανικές αρχές….
-
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων αυτονομιστών , που υπεκλάπησαν
και δημοσιοποιήθηκαν από τη Guardian επιβεβαιώνοντας
την κατάρριψη από τους Ρώσους, πρέπει να
περάσουν από πολλά κόσκινα μέχρι να
επιβεβαιωθεί η γνησιότητά τους.
-
Με δεδομένες τις προειδοποιήσεις και συστάσεις
της
Αμερικανικής Πολιτικής Αεροπορίας και του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας
(ICAO) για αυξημένη προσοχή στις πτήσεις και για παράκαμψη
ει δυνατόν της περιοχής, δε μπορεί κανείς παρά να διερωτάται για την πολιτική
εξοικονόμησης καυσίμων της Εταιρείας,
που οδηγούσε σε ευθείες οδεύσεις αντί σε
ενεργειοβόρες μεν, πλην ασφαλείς τεθλασμένες
διαδρομές …..
* Ο Γιάννης Σχίζας είναι Συνταξιούχος
Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας