του Λεωνίδα Κουμάκη
OI ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΣ
ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΩΝ 29 ΙΟΥΝΙΟΥ- 3 ΙΟΥΛΙΟΥ 2020
Οι δύο τουρκικές σειρές που συνεχίζουν να
μεταδίδονται από τα κανάλια ΣΤΑΡ και ΣΚΑΙ βρέθηκαν και την εβδομάδα που πέρασε
(29 Ιουνίου – 3 Ιουλίου 2020) στις δύο από τις τρείς τελευταίες θέσεις της
απογευματινής ζώνης όλων των εκπομπών εθνικής εμβέλειας που μεταδίδονται από
την ελληνική τηλεόραση, με την τηλεθέαση τους να καταγράφεται, στον πίνακα που
ακολουθεί, ως εξής:
Την Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020, ο
τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΙ τροποποίησε το πρόγραμμά του, μεταφέροντας την
τουρκική σειρά που μεταδίδει, μια ώρα αργότερα από την κανονική. Εν τούτοις, η
σειρά δεν μεταδόθηκε τελικά καθόλου και ο τηλεοπτικός χρόνος «καλύφτηκε» από το
φινάλε της απογευματινής σειράς «Καλό μεσημεράκι» με τον Νίκο Μουτσινά,
σημειώνοντας μάλιστα υψηλά ποσοστά τηλεθέασης.
Το ευαισθητοποιημένο ελληνικό τηλεοπτικό κοινό
εφαρμόζει στην πράξη ολοένα και περισσότερο το σύνθημα «Παίζουνε Τούρκικα; Αλλάζουμε κανάλι!».
Τουλάχιστον ο ένας από τους δύο τηλεοπτικούς σταθμούς που μεταδίδουν τουρκοσειρές,
ο ΣΚΑΙ, είδε την τηλεθέαση να μειώνεται και στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων
του σταθμού το οποίο πριν από λίγους μόλις μήνες ήταν στις πρώτες θέσεις
τηλεθέασης.
Θα περίμενε κανείς από τις εταιρίες που διαφημίζονται στις δύο
τουρκικές σειρές να απέχουν ακόμα και εάν οι τουρκικές σειρές
είχαν την διπλάσια τηλεθέαση.
Αντί λοιπόν, για λόγους στοιχειώδους ευαισθησίας απέναντι στην
απίστευτη, καθημερινή επιθετικότητα των ισλαμιστών της Τουρκίας και στην άμεση
ανάγκη απαξίωσης της συστηματικής προπαγάνδας «ήπιας ισχύος» που κάνουν
μέσω των επιδοτούμενων τουρκικών τηλεοπτικών σειρών εδώ και δεκαπέντε
χρόνια, να γίνει διακοπή διαφημιστικών μηνυμάτων σε τουρκικές σειρές,
παρακολουθούμε διάφορες εταιρίες να συνεχίζουν να καταβάλλουν τον
(διαφημιστικό) «οβολό» τους προκειμένου να στηριχτεί η μετάδοση της τουρκικής
προπαγάνδας μέσα από την πανελλαδική εμβέλεια των τηλεοπτικών σταθμών
ΣΤΑΡ και ΣΚΑΙ.
Έτσι την εβδομάδα 29/6/2020-3/7/2020, 95 εταιρίες μετέδωσαν 312
περίπου διαφημιστικά μηνύματα, έναντι 90 εταιριών και 288 διαφημιστικών
μηνυμάτων της αμέσως προηγούμενης εβδομάδος.
Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με όσα κατέγραψε το Παρατηρητήριο
Διαφημίσεων Τουρκοσειρών στην Ελληνική Τηλεόραση, ότι την εβδομάδα 29/6/2020-3/7/2020 οι τηλεπωλήσεις
περιορίστηκαν σε φίλτρα νερού (Ελληνικό και εισαγόμενο), ενώ απουσίασαν τελείως
οι τηλεπωλήσεις έξυπνων μπαστουνιών και τηγανιών, τα θαυματουργά ροφήματα,
καθώς και οι τηλεαγορές πολύτιμων λίθων και χρυσού σε τιμές…. κοσμηματοπωλείου!
Αντί αυτών, οι σταθμοί φρόντισαν να καλύψουν πληθωρικά τον
διαφημιστικό τους χρόνο με διαφημίσεις Pampers, Lenor, Fairy, Always, Pantene και Swiffer της Procter
& Gamble, Lancome,
Garnier BB, Εxcellence, Elvive, Revitalift και Vichy Mineral 89 της L’Oréal
Hellas, καθώς και τηλεοπτικού περιοδικού που (περιστασιακά) διαφήμιζε
την δωρεάν προσφορά μια παλαιάς τουρκοσειράς σαν κάτι το εξαιρετικό!
Η σύμπτωση της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την
επένδυση στο Ελληνικό, συνέβαλε στην μετάδοση αλλεπάλληλων διαφημιστικών
μηνυμάτων και μέσα στις τουρκοσειρές για προσέλκυση
επενδυτών, συμπληρώνοντας την εικόνα της εβδομάδος 29/6/2020-3/7/2020.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι δεκάδες ελληνικές επιχειρήσεις
«συμμετέχουν» κάθε εβδομάδα με ένα ή δύο διαφημιστικά μηνύματα στις
τουρκοσειρές της ελληνικής τηλεόρασης. Π.χ. την εβδομάδα που έκλεισε την Παρασκευή
3 Ιουλίου, 28 επιχειρήσεις μετέδωσαν ένα μόνο διαφημιστικό μήνυμα (και άλλες 34
δύο), σε εννέα διαφορετικές εκπομπές, μέσα σε μια ολόκληρη εβδομάδα.
Την εβδομάδα 29/6/2020-3/7/2020 αναδείχτηκαν δύο «Χρυσοί
Χορηγοί» με 12 ή περισσότερα διαφημιστικά μηνύματα σε τουρκικές σειρές της
ελληνικής τηλεόρασης – ένας περιστασιακός τρίτος, δεν συμπεριελήφθη.
Πρόκειται για την Procter & Gamble με 31 διαφημιστικά μηνύματα και την L’Oréal Hellas με 18 διαφημιστικά μηνύματα, σύμφωνα με τον κατάλογο των «Χρυσών χορηγών»
της εβδομάδος που ακολουθεί:
ΧΡΥΣΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΣΕΙΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ TV
|
29 ΙΟΥΝΙΟΥ – 3 ΙΟΥΛΙΟΥ 2020
|
Procter & Gamble (31 διαφημιστικά μηνύματα
για τα προϊόντα Always , Pampers, Lenor, Fairy, Always, Pantene,
Swiffer, Viakal ).
|
Χρυσός χορηγός. Όσοι επιθυμούν, μπορούν να εκφράσουν την διαμαρτυρία τους στο
τηλέφωνο 210 876 4000 ή στην Γραμμή Καταναλωτή 800 11 23000. Μπορούν ακόμα να απευθύνουν
επιστολή διαμαρτυρίας στην διεύθυνση: PROCTER AND GAMBLE ΕΛΛΑΣ, Υπ΄ όψη
Γενικού Διευθυντή, Αγίου Κωνσταντίνου 49, T.K. 151 24, Μαρούσι, Αθήνα.
|
L’Oréal Hellas (18 διαφημιστικά μηνύματα για τα προϊόντα Vichy Mineral 89, Lancome,
Garnier BB, Excellence, Elvive, Revitalift )
|
Χρυσός χορηγός. Όσοι επιθυμούν, μπορούν να εκφράσουν την διαμαρτυρία τους στο
τηλέφωνο 210 618 8531 ή στην Γραμμή Καταναλωτή 800 11 300 30. Μπορούν ακόμα να απευθύνουν
επιστολή διαμαρτυρίας στην διεύθυνση: L’Oréal Hellas A.E., Υπ΄ όψη Γενικού
Διευθυντή, Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως 39Α,
142 34 Νέα Ιωνία
|
ΠΗΓΗ:
INTERNATIONAL HELLENIC ASSOCIATION
|
Το International Hellenic
Association, ένας μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός και μη κομματικός οργανισμός,
κάνει και πάλι έκκληση σε όσες εταιρίες διαφημίζουν ακόμα τα προϊόντα
τους μέσα από τις τουρκικές σειρές των καναλιών STAR και SKAI, να δώσουν οδηγίες στις διαφημιστικές τους εταιρίες ώστε να
εξαιρούν από την προβολή των διαφημιστικών τους μηνυμάτων τις δύο
τουρκικές σειρές που μεταδίδονται από την ελληνική τηλεόραση.
Όταν, σύμφωνα με δημοσκόπηση της εβδομάδας που κλείνει σήμερα, το 66%
των Ελλήνων θεωρεί αρκετά ή πολύ πιθανό ένα θερμό
ελληνοτουρκικό επεισόδιο τους επόμενους 12 μήνες, από την αχαλίνωτη
επιθετικότητα των ισλαμιστών της Τουρκίας, είναι πραγματικά αδιανόητο να
παρακολουθούμε αμέριμνοι και ανυποψίαστοι από τον καναπέ του σπιτιού μας, την
πληρωμένη από τους ισλαμιστές προπαγάνδα «ήπιας ισχύος» που μεταδίδουν
καθημερινά οι τουρκικές τηλεοπτικές σειρές των καναλιών ΣΤΑΡ και ΣΚΑΙ μέσα σε
κάθε ελληνικό σπίτι.
Και σαν μην έφθαναν όλα αυτά, πληρώνουμε και από πάνω την τουρκική
προπαγάνδα από την τσέπη μας, όταν αγοράζουμε προϊόντα που
διαφημίζονται σε τουρκοσειρές, αφού η διαφημιστική δαπάνη επιρρίπτεται στον
τελικό καταναλωτή.
Η μετάδοση τουρκοσειρών από την ελληνική τηλεόραση θα σταματήσει όχι
μόνο με την απαξίωση τους από το τηλεοπτικό κοινό αλλά και με την διακοπή
μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Οι
τηλεθεατές κάνουν το μερίδιο που τους αναλογεί. Οι επιχειρήσεις
όμως;
Ακολουθεί ο πλήρης κατάλογος όλων των καταγεγραμμένων
διαφημιστικών μηνυμάτων σε τουρκικές σειρές-βιτρίνα της ελληνικής τηλεόρασης,
για την εβδομάδα 29/6/2020-3/7/2020:
Παρατηρητήριο
Διαφημίσεων Τουρκοσειρών στην Ελληνική TV
(29/06/2020 – 03/07/2020) |
|
ΤΗΛΕΠΙΚOΙΝΩΝΙΕΣ
|
|
COSMOTE , ΓΕΡΜΑΝΟΣ, VODAFONE
|
1
|
Φαρμακευτικά
/ Καλλυντικά / Απορρυπαντικά
|
|
P&G Always , Pampers, Lenor, Fairy,
Always, Pantene, Swiffer, Viakal
|
31
|
L’Oréal Hellas /
Vichy Mineral 89, Lancome, Garnier BB, Excellence, Elvive,
Revitalift
|
18
|
Reckitt Benckiser
Hellas / Schollmed, Scholl, Vanish, Finish
|
10
|
Beiersdorf / Nivea
|
10
|
Mylan / Duphalac , Pulvo
|
8
|
InterMed/ Luxurious
Sun Care, ANGELINI/ Vismed
|
5
|
COLGATE/
Supline, Ajax, ESSITY HELLAS/ Tena, Johnson & Johnson Ελλάς/
Listerine, Johnson Baby
|
4
|
M Cosmetics,
GIORGIO ARMANI Si, ΒΙΟΤΕΝ
|
3
|
CERAVE,
PAPOUTSANIS, BIANEΞ/ Depon Odis, GEROLIMATOS/ Tamarine, NOTINO/ VEET
Easy-Gel, Bobbi Brown, VELLIS, SANOFI-AVENTIS/ Dulcolax
|
2
|
Eureka/ Aroxol,
Yves Saint Lauren, SYOSS, SERVIER/ Daflon
|
1
|
ΚΑΦΕΔΕΣ
|
|
NESTLE / Λουμίδης, Nespresso, Nescafe και Κορπί
|
7
|
J D E / JACOBS,
L'Or , Starbucks
|
2
|
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
|
|
MARKET IN
|
1
|
ΕΝΕΡΓΕΙΑ
|
|
ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ
|
2
|
Protergia
|
1
|
ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
|
|
ΔΕΛΤΑ /
Life, Complet, Ice Tea
|
6
|
ΦΑΓΕ /
Total, Τρικαλινό,
True Blend
|
6
|
ΜΕΛΙΣΣΑ
|
5
|
ΚΑΜΠΟΣ ΧΙΟΥ
|
4
|
PEPRICO/ Lays, Pepsi, ΘAMA,
ΠΑΣΣΙΑΣ, RIO MARE
|
3
|
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ,
ΝΙΚΑΣ, Apollonian Nutrition/ MOLLERS, ΑΣ ΝΑΟΥΣΑΣ/ Velvita, ΠΙΝΔΟΣ, PESCANOVA
|
2
|
LEADER/ Alpro, Διός, DANONE/ Activia, TOTTIS/ Champion, ΟΠΤΙΜΑ/ ΗΠΕΙΡΟΣ Κατσικίσιο
|
1
|
ΔΙΑΦΟΡΑ
|
|
7 ΜΕΡΕΣ TV
|
14
|
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
|
9
|
SATO / Εντός
|
6
|
IKEA
|
5
|
NEW DAY, CAMELOT/ Imperial plus
|
4
|
Vican/ Cerotto, ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ, HUAWEI, Vileda,
TIVI ΣΙΡΙΑΛ, Θεοχαράκης/ RENAULT
|
3
|
ΟΠΑΠ,
ΤV 24, McDONALDS, SKROUTZ, ALUMIL, OLYMPUS/ Center Plus, TOYOTOMI, Media
Markt, PHILIPS, BIC Soleil, Εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ, Jungle Formula, UNIPHARM/ Repel, Menarini/ Mo Shield, BOX for food,
VIVECHROM/ Super Neopal
|
2
|
HOOVER, JUMBO, INVENTOR,
ΠΛΑΙΣΙΟ, JURO PRO, HANSAPLAST, PODIA,
EVEREST, GOODYS,
NN, Αμοιρίδης-Σαββίδης ΑΕ/ Morris, ΤΗΛΕΘΕΑΤΗΣ, RAVENNA, PRIX DE BEAUTÉ, ΟΠΤΙΚΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗΣ
|
1
|
ΠΗΓΗ:
INTERNATIONAL HELLENIC ASSOCIATION
|
Επιτροπή
«Τουρκοσειρών 2020» του ΙΗΑ
Περισσότερες
πληροφορίες στην ενότητα ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΕΣ
2020
International Hellenic
Association
Delaware U.S.A
www.professors-phds.com
ihahellas@gmail.com
Delaware U.S.A
www.professors-phds.com
ihahellas@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου