Σημειώση ΟΙΚΟΝΙΚΗΣ :Το
τελευταίο διάστημα, εκτός από «νορμάλ» επεισόδια απολύσεων, είχαμε και απολύσεις «υφολογικού χαρακτήρα»: Δηλαδή
απολύσεις με βάση τη διαχείριση των πελατειακών σχέσεων από υπαλλήλους. Να δούμε σ’ αυτή τη τελευταία περίπτωση πώς και άν θα αντιδράσει
το εργοδοτικό μέρος – όπως αντέδρασε πρόσφατα κάποια θιγόμενη επιχείρηση από δημοσίευμα
αυτού του ιστότοπου
Της Αγγελικής Διαλεκτής,
από την "Εφημερίδα των Συντακτών"
Προ ημερών κυκλοφόρησε η είδηση της
απόλυσης εργαζόμενης από την εταιρεία Πλαίσιο με τη δικαιολογία ότι δεν
χαμογελούσε πολύ. Σήμερα μαθαίνουμε ότι η εργολαβική ICAP Outsourcing Solutions
δεν ανανέωσε τη σύμβαση σε εργαζόμενο, γιατί... είναι πολύ ευγενικός με τους
πελάτες!
Ο Γ. Α. εργαζόταν από τον Οκτώβριο
του 2015 στο Τμήμα Ληξιπρόθεσμων Οφειλών της Διεύθυνσης Διαχείρισης Απαιτήσεων
Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας, μέσω της εργολαβικής ICAP. Πριν από
μερικές μέρες ειδοποιήθηκε με γραπτό μήνυμα στο κινητό του ότι δεν ανανεώνεται
η σύμβασή του, παρά το γεγονός ότι είχε υπερβεί κατά πολύ τους στόχους
παραγωγικότητας για τους τρεις μήνες που εργαζόταν εκεί.
«Μιλούσα ευγενικά στους πελάτες και
ήμουν συνεχώς στους τρεις πρώτους στις καταγεγραμμένες επιδόσεις των
εργαζομένων.
Σε καμία περίπτωση, λοιπόν, η μη ανανέωση της σύμβασής μου δεν
οφείλεται στην επίδοσή μου, αλλά στο γεγονός ότι αντιδρούσα στις παράτυπες πρακτικές
που εφάρμοζε η εταιρεία και τις οποίες προσπαθούσε να τις περάσει ως νόμιμες», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Γ. Α.
«Μας έλεγαν ότι έπρεπε να είμαστε
στον χώρο εργασίας 45 λεπτά πριν από την έναρξη της βάρδιας, μας πίεζαν να
δεχόμαστε κλήσεις μέχρι και το τελευταίο λεπτό, ενώ μία μέρα που έκλεισα το
σύστημα ένα λεπτό πριν από τη λήξη της βάρδιας, μου κάναν παρατήρηση.
Στοχοποιήθηκα γιατί αντιδρούσα, καταγγέλλοντας μάλιστα τις πρακτικές τους στον
Σύλλογο Δανειζομένου Προσωπικού Τραπεζικού Τομέα (ΣΥΔΑΠΤΤ), του οποίου είμαι
και μέλος», μας λέει ο 39χρονος.
Ενοχλούσε
Η γραμματέας του Συλλόγου, Βάσω
Χριστοπούλου, υποστηρίζει ότι ο εργαζόμενος τιμωρείται επειδή είχε γνώμη και
προσωπικότητα, γεγονός που ενοχλούσε την εταιρεία:
«Του είχε γίνει σύσταση να είναι “πιο
αυστηρός” με τους πελάτες, όταν όμως τους αντέτεινε ότι με το να είναι
ευγενικός καταφέρνει τις εισπράξεις, δεν έλαβε καμία απάντηση. Οτι θα φτάναμε
να απολογούμαστε για τους καλούς τρόπους συμπεριφοράς δεν το περιμέναμε».
Ο ΣΥΔΑΠΤΤ σε σχετική ανακοίνωση
αναφέρει:
«Προκύπτει εύλογα το ερώτημα: Με ευθύνη τίνος απομακρύνονται από
την Τράπεζα στελέχη που εξασφαλίζουν εισπράξεις από δάνεια, όταν όλοι
γνωρίζουμε ότι αυτό είναι το Νο 1 πρόβλημα της ΕΤΕ όπως και των υπολοίπων
Τραπεζών; Αυτό που ζητούσε ο
συνάδελφος είναι να τηρούνται οι διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας και να
υπάρχει σεβασμός στην προσωπικότητα και την αξιοπρέπειά του. [...] Η Τράπεζα θα
πρέπει επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες της για τις ενέργειες των ενδιάμεσων
εταιρειών “εργολάβων”. Αδυνατούμε να κατανοήσουμε γιατί η Διοίκηση του
τηλεφωνικού κέντρου έχει αφεθεί σε κάποιους αδαείς, που πιστεύουν ότι κάνουν
Διοίκηση προσωπικού με μεθόδους χωροφύλακα. Θα πρέπει με τον έναν ή τον άλλο
τρόπο να γίνει κατανοητό ότι οι εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα του
συνδικαλίζεσθαι, έχουν το δικαίωμα και την υποχρέωση να απευθύνονται στο
σωματείο τους για οποιοδήποτε αίτημά τους».
Ο Σύλλογος μάλιστα απέστειλε
επιστολές τόσο προς τη διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας όσο και στη διοίκηση της
ICAP, ζητώντας να ορισθεί άμεσα συνάντηση με το Δ.Σ. του ΣΥΔΑΠΤΤ και να
επιστρέψει στην εργασία του ο συνάδελφός τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου