Συναδέλφισσες,
συνάδελφοι,
Θα ξεκινήσω
την τοποθέτησή μου, θέτοντας σύντομα και κωδικοποιημένα ορισμένα βασικά σημεία σχετικά
με την ΜΠΕ για το γήπεδο της ΑΕΚ,
όπως και επιπλέον όρους που
επιβάλλεται, κατά τη γνώμη μου, να περιληφθούν:
Σημείο 1. Mε βάση την αρχική παραχώρηση του 1934 καθώς και το
αρ. 42 του Ν. 4277, η παραχώρηση της έκτασης γίνεται για την εκπλήρωση των
σκοπών του ερασιτεχνικού αθλητικού
σωματείο ΑΕΚ. Παρά ταύτα, στην ΜΠΕ δεν προβλέπεται η χρήση του γηπέδου για
τις ανάγκες του ερασιτεχνικού σωματείου και των πολιτών, ενώ στη γνωμοδότηση
προβλέπεται η σχετική δέσμευση της ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ ΑΕ, ώστε να γίνουν εγκαταστάσεις
για το ερασιτεχνικό σωματείο, έστω
και εκτός γηπέδου.
Σημείο2. Δημιουργούνται μείζονος
σημασίας κυκλοφοριακά προβλήματα
εξαιτίας ανεπαρκούς εξυπηρέτησης από τα
ΜΜΜ
. Στην παρούσα φάση η περιοχή δεν εξυπηρετείται από μέσα σταθερής τροχιάς (τραμ, γραμμή 4 μετρό), ενώ ο πλησιέστερος σταθμός ΗΣΑΠ (Περισσός) βρίσκεται σε απόσταση 800 μέτρων. Είναι αυτονόητο ότι σε ένα τέτοιας κλίμακας γήπεδο, σε πλήρη ανάπτυξη 31.500 θέσεων, η ένταση της κυκλοφοριακής συμφόρησης θα είναι τεράστια.
. Στην παρούσα φάση η περιοχή δεν εξυπηρετείται από μέσα σταθερής τροχιάς (τραμ, γραμμή 4 μετρό), ενώ ο πλησιέστερος σταθμός ΗΣΑΠ (Περισσός) βρίσκεται σε απόσταση 800 μέτρων. Είναι αυτονόητο ότι σε ένα τέτοιας κλίμακας γήπεδο, σε πλήρη ανάπτυξη 31.500 θέσεων, η ένταση της κυκλοφοριακής συμφόρησης θα είναι τεράστια.
Σημείο 3. Το προαπαιτούμενο έργο της
υπογειοποίησης και των πεζοδρομήσεων δημιουργεί κυκλοφοριακή επιβάρυνση των γύρω δρόμων, μετατρέπει δημόσιους κοινόχρηστους χώρους σε χώρους
εξυπηρέτησης ιδιωτικού έργου ή σε ράμπες εισόδου.
Σημείο 4. Οι θέσεις
στάθμευσης για ένα τόσο μεγάλο γήπεδο είναι 180, ενώ επιπλέον 200
προβλέπονται σε ιδιόκτητο οικόπεδο, σε απόστασης 1χλμ. χωρίς όμως στη ΜΠΕ να
χωροθετούνται. Ακόμα όμως και αυτές είναι
εξαιρετικά ανεπαρκείς, καθώς οι πραγματικές ανάγκες κυμαίνονται μεταξύ
5.000-10.000 για ένα τέτοιο γήπεδο.
Σημείο
5. Στο σοβαρότατο θέμα της ασφάλειας,
δεν είναι δυνατή η ανάπτυξη περιμετρικών
ζωνών ασφαλείας κατά την προσέλευση και αποχώρησης των οπαδών, όπως
προβλέπονται από τους διεθνείς κανονισμούς της FIFA και την
εθνική νομοθεσία καθώς στα νότια και δυτικά του γηπέδου υπάρχει πυκνή οικιστική
δομή ενώ βόρεια και ανατολικά το γήπεδο βρίσκεται σε επαφή με το άλσος.
Σημείο 6. Η ΜΠΕ δεν περιλαμβάνει σχέδιο πυροπροστασίας καθώς και
ολοκληρωμένα και εξειδικευμένα σχέδια αντιμετώπισης
περιστατικών κινδύνου και πανικού. Επίσης δεν περιλαμβάνονται μέτρα
αντισεισμικότητας και προστασίας του παρακείμενου οικισμού από εσκεμμένα
επιθετικά ή τυχαία γεγονότα.
Σημείο 7. Το προβλεπόμενο ύψος του γηπέδου δεν επιτρέπει την αρμονική γειτνίαση
με τον διατηρητέο προσφυγικό οικισμό.
Μετά την
αναφορά όλων αυτών των σημείων και λαμβάνοντας υπόψη
·
τους όρους
που αναφέρθηκαν στην εισήγηση από το
σεβαστό Περιφερειακό Σύμβουλο, Νάσο Αναγνωστόπουλο,
·
τις μελέτες
που κατατέθηκαν από το Δήμο,
·
τη γνωμοδότηση
και απόφαση του Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας,
·
τους επιπλέον
λόγους που ανέφερε στην ομιλία του ο Δήμαρχος
Ν. Φιλαδέλφειας – Ν. Χαλκηδόνας,
·
καθώς και τις δεδομένες αλλαγές που επιβάλλεται να γίνουν στο ρυθμιστικό (Νόμος
4277/2014)
σας
αναφέρω ότι, χωρίς να μπαίνω στη λογική της ανέγερσης ή μη του γηπέδου, καθώς η θέση μου είναι να γίνει, αλλά στο
γεγονός ότι με αυτή τη μελέτη,
η ανέγερση αυτού του γηπέδου,
με αυτές τις προδιαγραφές, και
αν γίνει στο συγκεκριμένο σημείο (καθώς
κατατέθηκαν προτάσεις για άλλους χώρους), παραβιάζονται
θεμελιώδεις όροι περιβαλλοντικοί, οικιστικοί, χωροταξικοί και κυρίαρχα
ασφαλείας για τους πολίτες και τους φιλάθλους, συνεπώς δεν ψηφίζω θετικά τη γνωμοδότηση της παρούσας μελέτης.
Η Περιφέρεια που έχει
στηρίξει σύνολο έργων και γι’ αυτό τον Δήμο, πρέπει να στηρίξει μαζί με το Δήμο και τους πολίτες, τη δημιουργία ενός σύγχρονου
αθλητικού κέντρου για το λαό και
τους δημότες, το μαζικό λαϊκό αθλητισμό, με σεβασμό στον αστικό οικισμό, το περιβάλλον
αλλά και την ιστορικότητα της
περιοχής.
Τέλος, αν και δεν είναι της παρούσας συζήτησης αλλά σαφέστατα συνδέεται,
η χρηματοδότηση των 20εκ., για την οποία έχω ήδη τοποθετηθεί κατά τη συζήτηση
του προϋπολογισμού, επ’ ουδενί δεν πρέπει να δοθεί είτε δια της ευθείας, είτε
δια της πλαγίας οδού σε ΑΕ.
*Η Κατερίνα Θανοπούλου είναι Αντιπεριφερειάρχις Αττικής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου