Την πληρωμή του "κόστους κυκλοφορίας" μέσω της τιμής της βενζίνης, αντί μιας πάγιας και ισοπεδωτικής επιβάρυνσης με τα τέλη κυκλοφορίας, την έχει υποστηρίξει ο "υποφαινόμενος"εδώ και ένα τέταρτο αιώνα(Φεβρουάριος 1985), από τις στήλες του περιοδικού ΝΕΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ...Μάλιστα σε μεταγενέστερο άρθρο(ΑΥΓΗ 22.10.2006 και δικτυακός τόπος nomosphysis.org ) είχα υποστηρίξει τη δυνατότητα καταβολής ακόμη και των ασφαλίστρων με αναλογικό τρόπο, πάλι δια μέσου της τιμής της βενζίνης : Φυσικά επί τη βάσει της αδιάσειστης λογικής ότι όποιος καταναλώνει βενζίνη την καταναλώνει στο όχημά του (δηλαδή δεν την πίνει στα γεύματά του!!!)και επομένως κατά τεκμήριο καταναλώνει οδικό χώρο και υπηρεσίες τροχαίας. Και ότι σε αντίστοιχο βαθμό με την κατανάλωση βενζίνης (ή πετρελαίου ή άλλου καυσίμου...)ο ίδιος εκτίθεται σε κινδύνους και ανασφάλειες, προκαλώντας ασφαλιστικά κόστη ....
Δυστυχώς ορισμένοι ιδιοτελείς και "υπερκινητικοί" στον οδικό χώρο, ύψωσαν τη φωνή τους ενάντια στη "φορά" που είχε το ΥΠΕΚΑ στις αρχές αυτού του χρόνου, προς την κατεύθυνση της εφαρμογής της αρχής "Ο ΚΥΚΛΟΦΟΡΩΝ (ΝΑ) ΠΛΗΡΩΝΕΙ". Και κοντά στους ιδιοτελείς κάποιοι άσχετοι παραγνώρισαν τη σημασία της φορολόγησης της αυτοκίνησης με δόσεις, ανάλογα με τα "φουλαρίσματα" βενζίνης , και όχι με μια πάγια, ισοπεδωτική για κυκλοφορούντες και μη κυκλοφορούντες, επιβάρυνση. Φωνάζοντας λοιπόν εναντίον της ύψωσης της τιμής της βενζίνης, φώναζαν τελικά υπέρ των τελών. Και ταυτόχρονα άφηναν την ξένη χερσαία κυκλοφορία σε ελληνικό έδαφος αφορολόγητη, παρά το γεγονός ότι αυτή η κυκλοφορία ΚΑΙ "καταναλώνει οδικό χώρο" ΚΑΙ προκαλεί ανασφάλειες...
Από "εκείνα τα χρόνια" είχα μιλήσει για την ανάγκη να είναι σχετικά φτηνή η αγορά του αυτοκινήτου και σχετικά ακριβή η χρήση του, έτσι ώστε να αποτρέπεται η υπερκινητικότητα και οι μετακινήσεις να είναι πιο συνετές. Όμως αυτή η ουσιαστικά "πράσινη φορολογική μεταρύθμιση" δεν προχώρησε ποτέ, το δε πνεύμα οικονομίας των μετακινήσεων υπηρετήθηκε από τις κυβερνήσεις μόνο από σπόντα...
Οι τελευταίες ρυθμίσεις για τα τέλη κυκλοφορίας - άτολμες και ανεπαρκείς οπωσδήποτε - είχαν τουλάχιστον ως θετικό στοιχείο το ότι υιοθέτησαν το κριτήριο του κυβισμού . Θετικό επίσης ήταν το ότι κατάργησαν το κριτήριο της παλαιότητας, αφήνοντας τη δυνατότητα σε κάποιους ανθρώπους να συντηρήσουν το παλιό τους όχημα και να αποφύγουν μια πολυέξοδη αγορά. Στο κάτω κάτω της γραφής, το κράτος έχει δημιουργήσει τα ΚΤΕΟ και τους ελέγχους των καυσαερίων, για να στηρίξει κατά κάποιο τρόπο την μακροβιότητα των οχημάτων....
*H φωτογραφία είναι του ΝΙΚΟΥ ΣΤΕΦΑΝΗ και έχει ως θέμα χειροποίητη λιμουζίνα (!) αγνώστου εθνικότητας....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου