Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021

Η ΔΙΑΣΩΣΗ

 


Η σιωπή του κόσμου, η αντίσταση στα γκέτο και τα στρατόπεδα, οι Έλληνες Εβραίοι στα χρόνια της Κατοχής

ΚΑΡΙΝΑ ΛΑΜΨΑ - ΙΑΚΩΒ ΣΙΜΠΗ

448 σελ. | 17×24 εκ. | 172 εικόνες | Χαρτόδετο με αυτιά | Ελληνικά

Πότε έμαθε ο κόσμος για τη γενοκτονία που βρισκόταν σε εξέλιξη στην καρδιά της Ευρώπης; Τι έκαναν οι Σύμμαχοι για να σταματήσουν τη σφαγή; Μπορούσε ο αρχιραβίνος Κόρετς να αποτρέψει τον αφανισμό της εβραϊκής κοινότητας της Θεσσαλονίκης; Γιατί σώθηκαν οι Εβραίοι που είχαν συγκεντρωθεί στην Αθήνα; Ποιοι οργάνωσαν την επιχείρηση διάσωσης στο Αιγαίο;

Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ Γ΄, ο άνθρωπος-αίτιο μεγάλης ζημιάς στον ελληνισμό

του Άντη Ροδίτη 

ή απλώς ένας παροδικός εφιάλτης;

Πολλοί, που δεν τους αδικώ, έχουν την εντύπωση ότι γράφω δυο λογιών κείμενα σε αυτή τη σελίδα: κάποια «καλλιτεχνικά» και κάποια «πολιτικά» που ασχολούνται με την πρόσφατη ιστορία μας και τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο. Δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Δεν είναι αυτό που πιστεύω εγώ. Για μένα τα «πολιτικά» και τα «καλλιτεχνικά» δεν διαφέρουν και όσο τα αντιμετωπίζουμε λες και διαφέρουν δεν θα καταλάβουμε ποτέ γιατί τα πράγματα έχουν φτάσει στο σημείο που βρίσκονται σήμερα.
Ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος υπήρξε μια μορφή κλειδί, που άλλαξε την ιστορία μας και το μέλλον μας, που είναι το παρόν που ζούμε σήμερα. Οι αποφάσεις και οι ενέργειές του δρομολόγησαν τον σημερινό μας κόσμο, τόσο της Κύπρου όσο και της Ελλάδας, για να είμαστε εδώ που είμαστε σήμερα.
Μόνο η «λύση» του Κυπριακού θα τοποθετήσει τελεσίδικα τον Μακάριο Γ΄ μέσα στην Ιστορία. Είτε ως ένα μέγα καταστροφέα μεγάλου τμήματος του ελληνισμού ή απλώς ως ένα παροδικό εφιάλτη που ταλαιπώρησε το έθνος για μερικές δεκαετίες.
Η επήρεια που είχε πάνω στους ανθρώπους είναι το μέσο που τον έβαλε τόσο έντονα, μόνιμα ή παροδικά στην Ιστορία μας. Είναι γνωστή η φράση του Αδάμου Χαρίτωνος, ενός από τους επίδοξους δολοφόνους του το 1970, όταν μετά την απόπειρα, ο Μακάριος τον κάλεσε σε συνομιλία μαζί του. Είπε μετά ο Χαρίτωνος: «Επήα τζι εμίσουν τον, έφυα τζι αγάπουν τον»!

Mια πρωτοβουλία των κινημάτων της Μπολιβαριανής Δημοκρατίας της Βενεζουέλας

 Δελτίο τύπου

των Ελλήνων προσκεκλημένων

στη Διεθνή Συνάντηση Κινημάτων,

μια πρωτοβουλία των κινημάτων

της Μπολιβαριανής Δημοκρατίας της Βενεζουέλας

 



Στις 26 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο Καράκας Διεθνής Συνάντηση εκπροσώπων κινημάτων και δράσεων. Αφορμή για τη συνάντηση τα 200 χρόνια από τη μάχη του Καραμπόμπο, τη μεγαλύτερη νικηφόρα μάχη του αντιαποικιοκρατικού αγώνα στη Λ. Αμερική, που έδωσε ο «στρατός των λαών», φτιαγμένος από ιθαγενείς, μαύρους, λευκούς και όλους του λαούς μεγάλου μέρους της Νότιας Αμερικής με αρχηγό τον Σιμόν Μπολιβάρ, από τον οποίο πήρε το όνομά της και η Μπολιβαριανή Δημοκρατία της Βενεζουέλας.

Διοργανωτές της συνάντησης, οι εκπρόσωποι των 7 εκατομμυρίων Βενεζολάνων που δραστηριοποιούνται στα κινήματα της χώρας, κινήματα νεολαίας, γυναικών, περιβάλλοντος κλπ., οι εκπρόσωποι των συνδικάτων των εκατομμυρίων εργαζομένων της Βενεζουέλας και οι εκπρόσωποι των περίφημων κοινοτήτων της Βενεζουέλας, μια κατάκτηση της μπολιβαριανής επανάστασης, τα κύτταρα της οργάνωσης της κοινωνίας που οργανώνουν την παραγωγή, αλλά και όλους τους τομείς της ζωής των Βενεζολάνων, κυρίως στην επαρχία, αλλά και στις μεγάλες πόλεις, οι εκπρόσωποι των διανοούμενων και των καλλιτεχνών της χώρας.

Προσκεκλημένοι, εκπρόσωποι από τα κινήματα όλων των χωρών του πλανήτη. Πήραν μέρος 1.873 εκπρόσωποι από 164 χώρες, που σε μια άψογη τεχνικά παρουσίαση, απαράμιλλου επαγγελματισμού, μπόρεσαν από μια οθόνη μοιρασμένη σε δεκάδες τετράγωνα, να γνωριστούν, να ανταλλάξουν εκατοντάδες μηνύματα και εμπειρίες, να ακούσουν, αλλά και να πάρουν τον λόγο.

Οικοδεσπότης, ο ίδιος ο Πρόεδρος της χώρας Νικολάς Μαδούρο,

Δευτέρα 29 Μαρτίου 2021

ΧΩΡΙΣ ΒΙΒΛΙΑΡΙΟ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ

 


Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η Ανώτατη Γενική Συνομοσπονδία Συνταξιούχων Ελλάδας ( ΑΓΣΣΕ) ορισμένα τραπεζικά ιδρύματα έχουν ενημερώσει τους καταθέτες τους με αποστολή SMS στο κινητό τους τηλέφωνο ότι από την 1/7/2021  θα καταργηθούν τα βιβλιάρια Ταμιευτηρίου για τη σύνταξή τους.

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό γιατί αν συμβεί αυτό , όλοι καταλαβαίνουν τα προβλήματα που θα προκληθούν στις συναλλαγές των υπερήλικων συνταξιούχων. Προβλήματα προσωπικά, οικογενειακά και ασφάλειας των συναλλαγών λαμβανομένου υπόψη ότι οι μεγάλης ηλικίας συνταξιούχοι θα χρησιμοποιούν τους κωδικούς του e-banking με τη βοήθεια συγγενικών τους προσώπων  (παιδιών – εγγονών) με ενδεχόμενα την πραγματοποίηση αναλήψεων εν αγνοία τους αλλά και την πραγματοποίηση ανεξέλεγκτων ενδοτραπεζικών κινήσεων των λογαριασμών τους.

Επειδή στην παρούσα φάση είναι αδύνατον σε μεγάλο ποσοστό συνταξιούχων να ανταποκριθούν στην προσπάθεια που καταβάλουν  ορισμένες Τράπεζες με το νέο σύστημα που στόχο έχει : Στην εξοικονόμηση τόνων χαρτιού καθώς και του λιγότερου λειτουργικού κόστους.

Με το νέο σύστημα όμως είναι ορατός ο κίνδυνος να χάνονται οι συντάξεις από τα βιβλιάρια των συνταξιούχων και παράλληλα οι πενιχρές τους οικονομίες.

ΖΗΤΑΜΕ ΑΜΕΣΑ

Να γίνει επιλεκτική  κατάργηση του βιβλιαρίου μόνο σε όσους συνταξιούχους  δηλώσουν ότι το αποδέχονται

 

Το κενό περιεχομένου «πνεύμα».

 

του Άντη Ροδίτη

Η σιωπή προηγείται της λογοκρισίας. Εκδηλώνεται συνωμοτικά στην αρχή από μια ή περισσότερες ομάδες με κοινά συμφέροντα, ύστερα απλώνεται, γίνεται ευρύτερη και ταυτόχρονα μεταλλάσσεται σε γενικευμένο πνευματικό μαρασμό, που μπορεί μια χαρά να φτάσει να λειτουργεί και αυτόματα χωρίς οι χρήστες της σιωπής να ξέρουν καλά-καλά τι κάνουν. Απλώς σιωπούν. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό μιας κοινωνίας δυνητικά συγκροτημένων, συνειδητών πολιτών, που καταλήγουν όμως να συγκεντρώνουν ο καθένας την προσοχή του μόνο στα προσωπικά τους συμφέροντα με αποτέλεσμα να χάνει σταδιακά η πατρίδα την ισχύ και την άμυνά της και να μπαίνει σε πορεία αφανισμού.

Το καθόλου περίεργο είναι ότι η πολιτισμική παρακμή για να δικαιολογηθεί στον εαυτό της αποκτά και ηγεσία, «διανοούμενους» που αναλαμβάνουν τη διαχείρισή της με πρόσχημα την… αλλαγή! Επειδή, όμως, μιας τέτοιας κοινωνίας η «πνευματικοί» ηγέτες είναι φυσικό να μην μπορούν να δώσουν ουσιώδες σχήμα, μορφή, περιεχόμενο στην «αλλαγή» που προφασίζονται, τα άσφαιρα «κρότου-λάμψης» πυρά τους εξυπηρετούν εκφοβιστικά μόνο την προσωπική ανάδειξη και κυριαρχία τους. Κι όσο βολεύονται με τη γενικευμένη σιωπή και δεν νιώθουν να κινδυνεύουν από μικρο-αμφισβητήσεις, όλα καλά. Όταν, όμως, κάπου, κάπως αρχίζει να γίνεται ορατός ο μηδενιστικός, κενός περιεχομένου, «αντιστασιακός» διαλυτικός τους ρόλος -αφού ενστικτωδώς η ζωή καταλαβαίνει πότε απειλείται με θάνατο- τότε δεν έχουν εκλογή. Καταφεύγουν στη λογοκρισία κι εκεί πια ξεθολώνουν τα νερά και βγαίνουν στην επιφάνεια, ορατά πλέον, το ψέμα και η αλήθεια. Κι όσοι απέμειναν να έχουν μάτια, βλέπουν.

 

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

 

Μπροστά στο Υπουργείο Υγείας


Την Τρίτη 23/3 το απόγευμα ο Σύλλογός μας (μαζί και το Σωματείο Εργαζομένων στα Public) συμμετείχε στη διαμαρτυρία που οργάνωσαν εργατικά σωματεία έξω από το Υπουργείο Υγείας (Μάρνης & Αριστοτέλους).


Τα εργατικά σωματεία στο κάλεσμά τους απαιτούσαν:

-Επίταξη ΤΩΡΑ του ιδιωτικού τομέα υγείας, με ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ τις κλίνες ΜΕΘ, χωρίς αποζημίωση των κλινικαρχών.

– Κεντρικός καταμερισμός και αξιοποίηση του συνόλου των δομών υγείας της χώρας ώστε να μην μετατραπεί το σύστημα δημόσιας υγείας της χώρας σε σύστημα μιας νόσου.

– Μέτρα Υγείας και Ασφάλειας για τους εργαζόμενους σε δημόσια και ιδιωτική υγεία.

– Μαζικές προσλήψεις όλου του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού για την αποφασιστική ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας.

Κυριακή 28 Μαρτίου 2021

ΝΕΛΣΟΝ ΜΑΝΤΕΛΑ - Δ.Δ.Ο. & «Πολιτική Ισότητα»

 

του Λάζαρου Μαύρου 

ΜΕΤΑ τις χθεσινές αγορεύσεις στη Βουλή για το Κυπριακό, χρήσιμη είναι η υπενθύμιση του «Παραδείγματος Μαντέλα». Με τον οφειλόμενο σεβασμό στη μνήμη και στις αλήθειες του Νέλσον Μαντέλα. Εκείνος ο παγκόσμιας ακτινοβολίας, ανθρώπινης ταπεινότητας, προσωπικής ευγένειας, αξιοπρέπειας και σεβασμού, γίγαντας των αντιρατσιστικών αγώνων, ο ασυνθηκολόγητος 27 χρόνια φυλακισμένος των λευκών ρατσιστών, γίγαντας αποτελεσματικής διεκδίκησης τής ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ειρήνης και της συμφιλίωσης, ο γίγαντας τής αποδεδειγμένης - και εκ των αποτελεσμάτων της - πανέξυπνης πολιτικής και των πιο επιδέξιων διαπραγματεύσεων, πρώτος μαύρος Πρόεδρος της Νοτίου Αφρικής, Νέλσον Μαντέλα, κατέλιπε στην ανθρωπότητα μια πολύτιμη κληρονομιά, που ονομάζεται «Το Παράδειγμα Μαντέλα». Το οποίο σχετίζεται και με την εν Κύπρω επιχειρούμενη να επιβληθεί Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία με Πολιτική Ισότητα.

ΑΦΟΡΑ την καρδιά της εθνο-ρατσιστικής τουρκικής απαίτησης για Πολιτική Ισότητα (εξίσωση και υποταγή) του ελληνικού 82% με το τουρκικό 18%. Των Δύο Κοινοτήτων αρχικά, των Δύο Λαών στην εξέλιξη, των Δύο Συνιστώντων Κρατών στη… μετεξέλιξη.

Σάββατο 27 Μαρτίου 2021

Η αθηναϊκή ελίτ από το 1821 στο σήμερα και στο μετά

του Κώστα Μαυρίδη*  

Οι συμμαχίες ανάμεσα σε κράτη οικοδομούνται στη βάση αμοιβαίων αξιών ή και συμφερόντων.  Κράτη όπως η Ελλάδα και η Κύπρος, λόγω υπέρτερων απειλών, έχουν ιδιαίτερη ανάγκη σύμπηξης συμμαχιών, εφόσον όμως εξυπηρετούνται τα εθνικά συμφέροντα.  Συμμαχία που εξυπηρετεί τα συμφέροντα του άλλου κράτους μόνο, ή χειρότερα, που λειτουργεί εις βάρος των εθνικών συμφερόντων, είναι απορριπτέα και ζημιογόνα. Αυτό όμως, το αυτονόητο, πώς και δεν το αντιλαμβάνεται η ελίτ σε Αθήνα και Λευκωσία;


Από την Επανάσταση του 1821 μέχρι τις μέρες μας, υπήρχε το φαινόμενο των δικών μας περισπούδαστων, που δρώντας εντός του εθνικού χώρου, επιδίωκαν να συνετίσουν δήθεν τους «αμόρφωτους» φωτισμένους επαναστάτες, αλλά στην πράξη εξυπηρετούσαν το συμφέρον των ξένων δυνάμεων.  Στην διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης, διάφοροι τέτοιοι εγχώριοι περισπούδαστοι "πρεσβευτές"  ξένων δυνάμεων, εμφανίζονταν ως οι... καλλιεργημένοι συμβουλάτορες των επαναστατημένων ραγιάδων, οι οποίοι στηρίζονταν στις δικές τους δυνάμεις και στην πίστη τους στο δίκαιο.

Τις προάλλες (18/3/2021), στην εφημ.  "Καθημερινή" των Αθηνών, - την πλέον γνωστή  στην Ελλάδα-, δημοσιεύτηκε πρωτοσέλιδα άρθρο του Κ. Ιορδανίδη (ιδρυτικού μέλους του Ινστιτούτου Εξωτ. Πολιτικής «ΕΛΙΑΜΕΠ» και των ομάδων εργασίας για την βελτίωση των ελληνοτουρκικών σχέσεων και βραβευμένου της Γερμανικής πρεσβείας). Στο άρθρο του κάνει αξιολόγηση των ηγετών στην Ευρώπη βάσει της οποίας, ο Γάλλος Πρόεδρος Μακρόν "διέψευσε τις ελπίδες Ευρωπαίου ηγέτη" και επιβιώνει μόνον χάριν του λαϊκισμού του, ενώ "πυλώνας της ευρωπαϊκής σταθερότητος υπήρξε για σειρά ετών η Γερμανία της Α. Μέρκελ", η οποία, κατά τον Κ. Ιορδανίδη, δυστυχώς αποχωρεί από την πολιτική.

Ευρισκόμενος στο Ευρωκοινοβούλιο για εφτά συνεχόμενα χρόνια, έζησα το προσκήνιο και παρασκήνιο για καυτά εθνικά ζητήματα π.χ. την μανιακή επιδίωξη της Γερμανίας να εκδιωχθεί η Ελλάδα από την ευρωζώνη, όπως και την ισχυρή στήριξη της Γαλλίας, ιδιαίτερα του Μακρόν, στα εθνικά μας δίκαια στην Αν. Μεσόγειο. Μάλιστα, γνωρίζω  για την δυσφορία του Μακρόν όταν προσέφερε ουσιαστική στήριξη σε Ελλάδα και Κύπρο, αλλά η Αθήνα προσεταιριζόταν την Γερμανία της Μέρκελ!

Ποιοι μισούν την 25η Μαρτίου

 της Σοφίας Γιαννακά

Η Επανάσταση του 1821 είναι μια συγκλονιστική εποχή της νεοελληνικής ιστορίας, και εξαιρετικά γοητευτική. Γέννησε ένα ανεξάρτητο, σύγχρονο κράτος, ενώ εμπεριείχε και στοιχεία ανατροπής, μεταρρύθμισης και νεωτερικότητας που σφράγισαν την πορεία της Ελλάδας.


Συνοδεύτηκε, στο πέρασμα του χρόνου, από κάποιους μύθους και κιτσάτες υπερβολές, μερικά ιστορικά ψέματα, τα ξέρουμε όλοι... Αλλά οι περισσότεροι από εμάς, με αφορμή την Επέτειο 200 ετών, νιώθουμε περήφανοι με τον συμβολισμό λέξεων όπως Πατρίδα, Πατριωτικός και Εθνικός -με το σύγχρονο νόημα που εμπεριέχουν αυτές οι λέξεις στον 21ο αιώνα.


Υπάρχουν, όμως, πολλοί στη χώρα μας που φρίττουν με τους εθνικούς εορτασμούς, μισούν την έννοια της πατρίδας και περιγελούν την επέτειο. Θα εξηγήσω παρακάτω.



Διάβαζα, προχθές, έναν Γάλλο διπλωμάτη, τον Ζεράρ Αρό, που έγραψε στο Twitter, με αφορμή την Επέτειο 200 χρόνων: Όπως μου έμαθε ο καθηγητής μου των Αρχαίων Ελληνικών «κάθε μεγάλο και ευγενές στην Ευρώπη, ειπώθηκε πρώτα στα ελληνικά». Όλοι οι Ελληνες, σκέφτηκα, θα έπρεπε να καμαρώνουν με τον ίδιο τρόπο!


Είδαμε όλοι, επίσης, τις εκδηλώσεις αγάπης και συγκίνησης σε διάφορες χώρες. Στα δημόσια κτίρια, από τη μια άκρη της γης ως την άλλη, αναρτήθηκε η ελληνική σημαία και σύμβολα του ελληνισμού. Εννέα πρέσβεις στην Αθήνα διάβασαν φιλελληνικά ποιήματα, on camera, τιμώντας την επέτειο των 200 χρόνων της ελληνικής παλιγγενεσίας και επιβεβαιώνοντας τον δεσμό που σφυρηλάτησε η εξεγερμένη Ελλάδα με τους λαούς της Δύσης και με τους ποιητές τους.


Η γερμανική Süddeutsche Zeitung δημοσίευσε, προχθές, μακροσκελέστατο άρθρο με τίτλο «Είμαστε όλοι Έλληνες!». Η γαλλική βουλή έβγαλε, για πρώτη φορά, από την ολομέλεια μια ιστορική ταπισερί, την «Σχολή των Αθηνών» και την δάνεισε, τιμής ένεκεν, στο ελληνικό κοινοβούλιο, για ένα χρόνο. Η Επανάσταση του '21 κινητοποίησε πολλούς Ευρωπαίους, που θαύμαζαν βαθιά τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και έτρεξαν στα οθωμανικά εδάφη για να βοηθήσουν τους σκλαβωμένους ανθρώπους τους οποίους αντιλαμβάνονταν ως ό, τι κοντινότερο στην Ελλάδα του Περικλή και του Λεωνίδα.


Deutsche Welle / Πώς η Γερμανία άνοιξε την πόρτα του στρατού στην ακροδεξιά

 Στελέχη χαιρετούν ναζιστικά, βλέπουν «εγκλήματα» εβραίων, καρατομούν άλλους που αντιτάχθηκαν στις επεμβάσεις σε Γιουγκοσλαβία-Αφγανιστάν, διατηρούν οπλοστάσια.

Ηελληνική ιστοσελίδα της Deutsche Welle φιλοξενεί ένα χρονικό της δημιουργίας μονάδας ειδικών δυνάμεων στο γερμανικό στρατό το 1996 και υποθέσεων που τα επόμενα 25 χρόνια απέδειξαν ότι μετατράπηκε σε «φωλιά» ακροδεξιών με αντισημιτικές και ρατσιστικές πεποιθήσεις.

Όπως αναφέρει το σχετικό θέμα της Άνε Χον, «τον Απρίλιο του 1994 στη Ρουάντα στρατιώτες των βελγικών ειδικών δυνάμεων -και ο όχι των γερμανικών- ήταν εκείνοι που απελευθέρωσαν επτά εργαζόμενους της Deutsche Welle στο Κιγκάλι, την περιόδο που λάμβανε χώρα η γενοκτονία των Τούτσι. Συγκεκριμένα επρόκειτο για Βέλγους αλεξιπτωτιστές. Τότε η Γερμανία, μια χώρα των 80 εκατομμυρίων κατοίκων, δεν είχε ακόμη δική της ομάδα επίλεκτων ειδικών δυνάμεων. Για τον τότε υπ. Άμυνας Φόλκερ Ρούε ήταν σαφές ότι η Γερμανία έπρεπε να αποκτήσει ένα αντίστοιχο στρατιωτικό σώμα. Έτσι το σώμα των ειδικών επιχειρησιακών δυνάμεων KSK συγκροτήθηκε το 1996 στην πόλη Καλφ της νότιας Γερμανίας με πρότυπο τις ειδικές δυνάμεις των ΗΠΑ και της Μεγάλης Βρετανίας.

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

Ερωτήσεις κοινής λογικής προς τον υπουργό Άμυνας της Τουρκίας ΧουλουσίΑκάρ


 

 

TοΙnternational Hellenic Association - I.H.A., είναι ένας μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός, μη κομματικός οργανισμός με έδρα το Delaware των Ηνωμένων Πολιτειών, 4.000 περίπου μέλη Ακαδημαϊκού επιπέδου σε ολόκληρο τον κόσμο και με καταστατικό σκοπό την υποστήριξη της Ελλάδας και του Ελληνισμού. Η «Επιτροπή Διπλωματίας» του ΙΗΑ επεξεργάστηκε μια ανοικτή επιστολή (μεταφρασμένη σε Αγγλικά και Τουρκικά), την οποία υπογράφουν ο Πρόεδρος του ΙΗΑ Capt. Ευάγγελος Ρήγος και η Αντιπρόεδρος Καθηγήτρια Νίνα Γκατζούλη, η οποία απεστάλη ανήμερα της 25η Μαρτίου 2021 στον Υπουργό Άμυνας της Τουρκίας Χουλουσί Ακάρ, με κοινοποίηση στους Υπουργούς Άμυνας και Υπουργούς Εξωτερικών Ελλάδος και Κύπρου.

Η επιστολή αυτή θέτει απλές ερωτήσεις κοινής λογικής απέναντι στον διαρκή παραλογισμό που προκύπτει από τις συνεχείς δηλώσεις του Τούρκου Υπουργού Εθνικής Άμυνας ΧουλουσίΑκάρ εναντίον της Ελλάδος και έχει ως εξής:

 

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Έχετε την συνήθεια, από τότε που αναλάβατε τα καθήκοντα σας, να απευθύνεστε συνεχώς στην Ελλάδα με ένα πλήθος «κατηγοριών» οι οποίες όμως στην πραγματικότητα είναι κατηγορίες που αφορούν μόνο την Τουρκία και καθόλου την Ελλάδα. Ιδού γιατί:

Αναρωτιέστε συνεχώς γιατί και εναντίον ποιανού εξοπλίζονται τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου.

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί και εναντίον ποιανού δημιουργήσατε, από το 1974, την τεράστια «Στρατιά του Αιγαίου» απέναντι ακριβώς από τα Ελληνικά νησιά του Αιγαίου; Μήπως επιθυμείτε  να απειλείτε καθημερινά με δηλώσεις σας την Ελλάδα, να συγκεντρώνετε στρατό στα μικρασιατικά παράλια κάνοντας συνεχώς ασκήσεις και η Ελλάδα να μην χρησιμοποιεί ούτε καν το αυτονόητο δικαίωμα αυτοάμυνας που προβλέπει τον άρθρο 51 του καταστατικού χάρτη των Ηνωμένων Εθνών;

Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

Μουσουλμάνοι Θράκης: Σήμερα συμπληρώθηκαν 200 χρόνια από την Ανεξαρτησία της Πατρίδας μας

 



Το μήνυμα της Μουφτείας Ξάνθης:

«Πριν 200 σχεδόν χρόνια, μέσα ένα πανευρωπαϊκό κλίμα απολυταρχίας και συντηρητισμού, το πρώτο συνταγματικό κείμενο των επαναστατημένων αγωνιστών στην Επίδαυρο μιλούσε για τις αρχές τις ισότητας όλων των Ελλήνων και για το σεβασμό όλων των θρησκειών, οι τελετές και οι ιεροπραξίες των οποίων θα εκτελούνται ακώλυτα.

Για εμάς τους μουσουλμάνους της Θράκης, οι αρχές αυτές εμπνέουν μέχρι και σήμερα την καθημερινή μας ζωή. Έναν σχεδόν αιώνα μετά το 1821, επιλέξαμε κι εμείς να ενταχθούμε στην Ελλάδα πιάνοντας το νήμα από εκεί που το αφήσαν οι πρόγονοί μας. Και από τότε κάνοντας πράξη τη μετάβαση από το “εγώ” στο “εμείς” συμβάλλουμε στο χτίσιμο μιας ελεύθερης και ανεκτικής προς όλες τις θρησκείες πατρίδα, αναπόσπαστο μέρος της οποίας νιώθουμε.

Χρόνια Πολλά Ελλάδα!».

Το μήνυμα της Μουφτείας Κομοτηνής:

Για την Εθνική επέτειο 25η Μαρτίου 1821 Χρόνια Πολλά σε όλους τους συμπολίτες και συμπατριώτες μας .

Ευχόμαστε το κάθε καλό για την πατρίδα μας.

Σήμερα συμπληρώθηκαν 200 χρόνια από την ανεξαρτησία της πατρίδας μας.

Προσευχόμαστε για να τελειώσουν σύντομα αυτές οι δύσκολες ημέρες που διανύουμε.

Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021

Χαιρετισμός από τον Πούτιν

 Ο Πρόεδρος της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Βλαντιμίρ Πούτιν, απέστειλε στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, μήνυμα για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821,

Στο μήνυμα υπογραμμίζεται ότι η Ρωσία αποδίδει πολύ μεγάλη σημασία στις σχέσεις με την Ελλάδα και σημειώνοντας ότι η διεξαγωγή του Έτους Ιστορίας Ρωσία – Ελλάδα θα συμβάλλει στην εμπέδωση των αμοιβαίως επωφελών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.

Στις επετειακές εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση θα εκπροσωπήσει τη Ρωσία ο πρωθυπουργός, Μιχαήλ Μισούστιν, ο οποίος αναμένεται σήμερα το μεσημέρι στην Αθήνα.

Ειδικότερα, στο μήνυμά του, ο κ. Πούτιν αναφέρει:

«Αξιότιμη κυρία Πρόεδρε,

δεχθείτε τα πιο ένθερμα συγχαρητήρια με την ευκαιρία της Εθνικής Εορτής της Ελληνικής Δημοκρατίας – της Ημέρας της Ανεξαρτησίας.

Στις σχέσεις με την Ελλάδα, οι οποίες βασίζονται στις μακροχρόνιες παραδόσεις της φιλίας, καθώς και της πολιτιστικής και πνευματικής εγγύτητας, εμείς αποδίδουμε πολύ μεγάλη σημασία.

Ευελπιστούμε ότι η διεξαγωγή του Έτους Ιστορίας Ρωσία – Ελλάδα, τα εγκαίνια του οποίου συμπίπτουν με την επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη του εθνικού απελευθερωτικού αγώνα του ελληνικού λαού, θα συμβάλλει στην εμπέδωση των αμοιβαίως επωφελών σχέσεων μεταξύ των χωρών μας.

Σας εύχομαι καλή υγεία και κάθε επιτυχία, και σε όλους τους συμπολίτες σας την ευημερία και την ευμάρεια.

Μετά τιμής,
Βλ. Πούτιν».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

Βρετανικές ιδέες με λογική παρθενογένεσης

 

του Γιάννου Χαραλαμπίδη

Έκθεση των Υπηρεσιών στο γραφείο του Προέδρου προκαλεί ανησυχίες ενόψει Πενταμερούς - Πιέζουν τον Γκουτέρες οι Τούρκοι και οι Άγγλοι αναλαμβάνουν ρόλο από μηχανής θεού, ενώ οι κυρώσεις παγώνουν στην ΕΕ και εμφανίζεται το καρότο της τελωνειακής ένωσης

ΗΤουρκία και ο κατοχικός ηγέτης Ερσίν Τατάρ έχουν βάλει σε δύσκολη θέση τον ΓΓ ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, εν όψει Πενταμερούς. Η ανυποχώρητη τουρκική στάση στη λογική της συνομοσπονδίας και των δύο κρατών προκαλεί πονοκέφαλο κατά πόσον μπορούν και πώς να συγκεραστούν οι πολιτικές απόψεις και οι διαφορές μεταξύ των πλευρών. Επί τούτου, όπως πληροφορούμαστε, είναι που επεμβαίνουν οι Βρετανοί ως από μηχανής θεοί για να παντρέψουν τη διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία και τα δύο κράτη μέσω της πολιτικής ισότητας και ισότιμης κυριαρχίας, προσδίδοντας έτσι συνομοσπονδιακό χαρακτήρα στην τελική λύση. Και δημιουργώντας συνθήκες παρθενογένεσης!

Ο Αναστασιάδης είναι σε θέση να διασώσει την Κυπριακή Δημοκρατία στην Πενταμερή;

 

του Σάββα Ιακωβίδη

Ο Πρόεδρος σύρεται αυτόβουλα σιδηροδέσμιος προς ένα νέο Βατερλώ, που θα οδηγήσει στην κατάλυση και στον ενταφιασμό της Κυπριακής Δημοκρατίας και την παράδοση του Ελληνισμού σε μία νέα τουρκοκρατία. ΔΕΝ είναι σε θέση ούτε να υπερασπιστεί την Κυπριακή Δημοκρατία ούτε να αντισταθεί σε εκβιασμούς, ντόπιων και ξένων, ούτε να διασώσει τον Ελληνισμό

Όλος ο κυπριακός κομματικός θίασος – πλην ΕΛΑΜ – μεταβαίνει στη Γενεύη. Γιατί; Για να… στηρίξει, είπαν, έναν εν παντί ευάλωτο Αναστασιάδη, εκβιαζόμενον από το ΔΗΣΑΚΕΛικό δίδυμο και σιδηροδέσμιο στους Εγγλέζους. Ή για να τον περιβάλουν, διαβεβαίωσαν, με… ενότητα για να μην ξεφύγει από το τουρκοδιζωνικό πλαίσιο και να βουλιάξει στην κινούμενη άμμο δύο κρατών ή συνομοσπονδία δύο κυρίαρχων κρατών. Ο γνωστός καταξιωμένος διπλωμάτης, Τάσος Τζιωνής, σε συνέντευξή του στον εκλεκτό συνάδελφο, Κώστα Βενιζέλο, στον «Φιλελεύθερο» (14.3.2021), έκανε μία οδυνηρή υπενθύμιση:

«Οι παλιές τουρκικές διαπραγματευτικές θέσεις με τα χρόνια γίνονται δικές μας θέσεις, κατ’ επίκλησιν ανάγκης για επίδειξη ρεαλισμού, τις οποίες μάλιστα μετατρέπουμε σε λάβαρα του αγώνα μας για δικαίωση.

Η Μετάλλαξη

 TOY ANTH ΡΟΔΙΤΗ

Έφτασε κοντά μου μια μελέτη του Δρ Κυριάκου Ιωάννου (στην τετραμηνιαία έκδοση λογοτεχνίας και προβληματισμού «ΘΕΜΑΤΑ», τεύχος 32-33, Μάιος-Δεκ. 2019) με τίτλο ΠΡΩΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΗΝ «ΑΝΑΣΚΑΦΗ» ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗ.
Με βάση το σύνολο του έργου του Κ. Χαραλαμπίδη (ποιήματα, μελέτες, δοκίμια, άρθρα, συνεντεύξεις), γράφει ο Δρ Ιωάννου, «είναι σαφές ότι ο Κ. Χαραλαμπίδης σέβεται και τιμά όχι μόνο τον αγώνα της ΕΟΚΑ 55-59 (αφού υπήρξε κι ο ίδιος ενεργό μέλος της) αλλά και τους “μεγαλομάρτυρές” της. Την ίδια στιγμή», συνεχίζει ο Δρ Ιωάννου, «με ευθύβολη κριτική διάθεση, ο Χαραλαμπίδης δεν διστάζει να εκφράσει την απαρέσκειά του για τις επιβλαβείς παρενέργειες που προκάλεσε ο αγώνας αυτός και, κυρίως, η “μετάλλαξή” του».
H “μετάλλαξη” είναι λέξη, μας πληροφορεί ο Δρ Ιωάννου, που χρησιμοποίησε ο ίδιος ο Χαραλαμπίδης σε ομιλία του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών για τα 50χρονα της ΕΟΚΑ το 2005.
Θυμούμαι πάντα ένα απλό επεισόδιο, που από μόνο του ανατρέπει το τεράστιο ψέμα και αποκαλύπτει την ανατριχιαστική, αφτιασίδωτη αλήθεια για το Ποιος με τη συμπεριφορά του μετάλλαξε τον αγώνα ώστε να έχουμε σήμερα τα παρόντα αποτελέσματα, ακόμα κι αυτό το ελάχιστο, τής παρούσας «λογοτεχνικής» εκτροπής.
Μου αφηγείται (προ κάποιου χρόνου) η εκ Πάφου φιλόλογος και λογοτέχνιδα κυρία Αγγελική Σμυρλή. (Αν η ίδια επιθυμεί να το διαψεύσει είμαι πρόθυμος να δεχτώ την όποια νομική επίπτωση):

Δευτέρα 22 Μαρτίου 2021

Επεισόδια και εκλογές

 του Απόστολου Αποστολόπουλου

Τα γεγονότα στη Ν. Σμύρνη δεν ήταν του είδους «περασμένα-ξεχασμένα», όπως τόσα άλλα παρόμοια, αλλά εγκαινιάζουν, πιστεύω, μια νέα περίοδο αποσταθεροποίησης. Και σύντομα εκλογές.

Τυχαία, οργανωμένα, ή προβοκατόρικα όσα έγιναν στη Ν. Σμύρνη εξυπηρετούν όσους επιθυμούν την ανατροπή του αρκετά σταθερού πολιτικού σκηνικού των δύο τελευταίων δεκαετιών. Όχι ότι η σταθερότητα έφερε ηρεμία και ευημερία. Αλλά η αγέλη λύκων στην αναμπουμπούλα χαίρεται. Μπροστά μας είναι δυο μεγάλα ερωτηματικά: Τι θα γίνει με την Τουρκία. Και πώς θα μοιραστεί το «πακέτο των Βρυξελλών», τα 30+ δισ. που αναλογούν στην Ελλάδα για να καλύψει ζημιές του εγκλεισμού. Τα του κορωνοϊού η κυβέρνηση τα έλυσε ακολουθώντας τυφλά τις έξωθεν επιταγές, αντιτάσσοντας σθεναρό όχι στο ρωσικό Σπούτνικ, το μόνο χωρίς καταγγελίες για παρενέργειες. Στα ελληνοτουρκικά οι αρμόδιοι μηχανεύονται πώς δεν θα τους καταλογιστούν προσωπικές ευθύνες. Το νέο στοιχείο είναι οι επιπτώσεις από τα επεισόδια στη Ν. Σμύρνη.

Κυριακή 21 Μαρτίου 2021

Το καταστροφικό σύμφωνο μετανάστευσης


Απαιτείται εθνικός συναγερμός

Σε συνθήκες πλήρους απομόνωσης οι πολίτες ελάχιστα έχουν ασχοληθεί με το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο Μετανάστευσης. Οι πολιτικοί σχηματισμοί του κοινοβουλίου επίσης δεν διαθέτουν καθόλου από την ενέργειά τους για την εξέταση των όρων ενός συμφώνου που θα αποβεί καταστροφικό για την πατρίδα την κοινωνία και την οικονομία.

Η τοποθέτηση του Μαργαρίτη Σχοινά στην Βουλή όπου γλαφυρά μας περιέγραψε ότι η Ελλάδα και η Ευρώπη ( βλέπε Ελλάδα και πάλι) θα παραμείνει προορισμός ασύλου για κάθε έναν που θέλει να διαφύγει, περιείχε όλη τη φιλοσοφία των κύκλων που επιθυμούν την συνέχιση της αθρόας μετανάστευσης μέχρι την αντικατάσταση πληθυσμών.

Το σύμφωνο παρουσιάζει και επισήμως την αντίληψη των κυρίαρχων ελίτ των Βρυξελλών για την Ελλάδα. Μια χώρα που η δημογραφική της αλλοίωση θεωρείται βέβαια εκ των συνθηκών. Ξεκαθάρισε ο κ. Σχοινάς ότι η συζήτηση για το άσυλο δεν θα γίνεται εκτός χωρών Ε.Ε όπως ζητούσαν όλοι αλλά εντός, άρα στην Ελλάδα που είναι η κύρια χώρα υποδοχής, επίσης απέκλεισε την μετεγκατάσταση στις χώρες από όπου προέρχονται.

Στο "Δρόμο της Αριστεράς" που κυκλοφορεί το Σάββατο 20 Μαρτίου

 Το φύλλο του Δρόμου  κυκλοφορεί λίγες μέρες πριν κλείσουν 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Διακόσια χρόνια από μια επανάσταση τεράστιας σημασίας που έσπασε τα δεσμά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και άνοιξε τον δρόμο για την απελευθέρωση του ελληνικού έθνους. Μια επανάσταση με όλη τη σημασία της λέξης, απρόβλεπτη και συγκλονιστική, σαρωτική αλλά και ημιτελής, με τη σφραγίδα των ανθρώπων της εποχής της.

Επιλέξαμε στο πρωτοσέλιδο τον πίνακα του Ιταλού φιλέλληνα Ludovico Lipparini με θέμα «Έλληνας Αγωνιστής». Σκεφτήκαμε να μην βάλουμε κανένα τίτλο. Οποιεσδήποτε λέξεις και να διαλέγαμε, μάλλον δεν θα πρόσθεταν τίποτα στο μήνυμα που εκπέμπουν το επιβλητικό βλέμμα και τα σταυρωμένα χέρια του εικονιζόμενου…

Ποιός υπονομεύει τον Πρόεδρο και ζητά την φίμωση άλλων;

του Κώστα Μαυρίδη 

ΜΙΑ  συνέντευξη του Τάσου Τζιωνή, στενότερου συμβούλου του  Προέδρου Τ. Παπαδόπουλου, μέχρι πρόσφατα Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου Εξωτερικών και τώρα συμβούλου του Ν. Αναστασιάδη για το Κυπριακό,  προκάλεσε σεισμό ενόψει της Πενταμερούς για το Κυπριακό.

 

Ο Τζιωνής, με τον έμπειρο λόγο του, τεκμηριώνει ότι η «πολιτική ισότητα»,  την οποία ο Αβ. Νεοφύτου (ΔΗΣΥ) «προσφέρει» σήμερα στην τουρκική πλευρά, δεν είναι η  πολιτική ισότητα που παραχωρήθηκε το 1991, όπως αυτή καθορίστηκε από το Συμβούλιο Ασφαλείας-ΟΗΕ.  Απλά, η σημερινή «αβερώφεια πολιτική ισότητα» οδηγεί στην "κυριαρχική ισότητα". Επιπλέον, ο Τζιωνής επισημαίνει τον διαχρονικό μας κατήφορο, όπου οι παλιές τουρκικές θέσεις γίνονται με τα χρόνια δικές μας και στην πορεία «λάβαρο» του αγώνα μας, με την Τουρκία να προβάλλει νέες ακραίες διεκδικήσεις. 

Η σημερινή στάση του Αβ. Νεοφύτου αποτελεί επαλήθευση του κατήφορου που παρέθεσε ο Τζιωνής και, επιπρόσθετα, συνιστά υπονόμευση του Προέδρου της Δημοκρατίας ενόψει της Πενταμερούς, για λόγους που δυνατόν να αφορούν ατομικές επιδιώξεις ενόψει προεδρικών εκλογών. Όμως, επαναλαμβάνουμε την ουσία:  Η «αβερώφεια πολιτική ισότητα»  θα οδηγήσει στην τουρκική «κυριαρχική ισότητα», σε ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο από το σημερινό, όπου η Κυπριακή Δημοκρατία θα έχει διαλυθεί και η Τουρκία θα έχει δικαιώματα σε όλη την Κύπρο, μέχρι και στις νότιες της θάλασσες. 

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021

Όταν αποκατασταθεί το δημοκρατικό πολίτευμα στην Ελλάδα

 


Δρ. Μιχαήλ Α. Βιδάλης*


Είναι επικίνδυνο να έχεις δίκιο όταν η εξουσία έχει άδικο – Βολταίρος (1694-1778)

Ευτυχώς δεν απαιτείται η ιδιότητα του νομικού ή Συνταγματολόγου προκειμένου να μελετηθεί και κατανοηθεί το Ελληνικό Σύνταγμα, καθώς σκοπίμως έχει συγγραφεί σε προσιτή προς τους πολίτες γλώσσα. Συνακόλουθα, μία ανάγνωση αυτού και στοιχειώδης κριτική σκέψη, θα αναδείξει τις συνεχείς παραβάσεις αυτού την τελευταία δεκαετία,ιδιαίτερα δε σήμερα, στη χώρα μας.

Όταν τρεις έγκριτοι νομικοί ως ειδικοί, φαίνεται να τεκμηριώνουν τη χρονίζουσα και συστηματική παραβίαση στοιχειωδών και πανανθρώπινων ατομικών ελευθεριώνστη χώρα μας, έχουμε ένανπεραιτέρω λόγο να προβληματιζόμαστε. Είναι πλανεμένοι ή "ψεκασμένοι" οι εν λόγω κύριοι,συνεπώς είναι νομικά άκυροι οι ισχυρισμοί τους;Συγκεκριμένα, μήπως ο Συνταγματολόγος Καθηγητής κ. Γεώργιος Κασιμάτης έχει απωλέσει τη νομική επάρκεια του λόγω ηλικίας; Μήπως ο παραιτηθείς Καθηγητής Νομικής ΔΠΘΚωνσταντίνος Βαθιώτης είναι κερδοσκόποςκαι επιζητεί τη δημοσιότητα; Μήπως οδικηγόρος κ. Νίκος Αντωνιάδης είναι υπερβολικός ή απλά γραφικός;Μήπως άλλοι δικηγόροι που αποτολμούν να αμφισβητήσουν το status quo είναισυνωμοσιολόγοι; Τέλος, ηΕιρηνοδίκης κ. Αργυρώ Τέγουτζικ που δηλώνει ότι προσωπικά προβληματίζεται μετοεπίπεδο της δημοκρατίας μας και ισχυρίζεται ότι αγνοούμε τα δικαιώματα μας, αποτελεί όνειδος για το Δικαστικό Σώμα και πρέπει να αποταχθεί;Αν οι απαντήσεις στις πέντε αυτές ερωτήσεις είναι αρνητικές, όντως υπάρχει θέμα με τη Δικαιοσύνη στη χώρα μας. Ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ή η αρμόδια δικαστική αρχή,έχει δύο επιλογές: Ή να ελέγξει τους προαναφερόμενους νομικούς αν όντως συκοφαντούν το πολίτευμα και την εξουσία και δυνητικάωθούν εμμέσως τους πολίτες σε ανυπακοή και εξέγερση, ή να ενεργήσει στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του και όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, για την αποκατάσταση του δημοκρατικού πολιτεύματος.Γιατί η κοινωνία φαίνεται να χάνει την εμπιστοσύνη της στον τελευταίο πυλώνα της Δημοκρατίας, την υποτιθέμενη ανεξάρτητη Δικαιοσύνη,τo δε Κοινοβούλιοπροφανώς δεν προβληματίζεται ενεργά με την περιρρέουσα ζοφερή ατμόσφαιρα. Παρενθετικά, η αξιότιμη κ. Πρόεδρος της Δημοκρατίας, πρώην ανώτατη δικαστικός, αν και «διακοσμητικός» ο θεσμικόςρόλος στη χώρα μας, αποδέχεται την κατάσταση ως σύννομη με τις επιταγές του Συντάγματος;

H Eλλάδα για την Κύπρο

 του Άντη Ροδίτη

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2021 βράδυ ακούω τον δημοσιογράφο Σωτήρη Παρούτη στις τηλεοπτικές ειδήσεις τού MEGA να ισχυρίζεται με τον γνωστό κυπριακό, κωμικο-δραματικό, ανίδεο και ανιστόρητο τρόπο, ότι το Κυπριακό σε περίπτωση που θα λυθεί με τον μόνο τρόπο που καταλαβαίνει ο ίδιος, ένα package deal, το οποίο θα περιλαμβάνει άπασες τις ελληνοτουρκικές διαφορές Αιγαίου, ΑΟΖ κ.λπ., τότε θα πρέπει να θυμηθούμε τον στίχο του Πασιαρδή "Δεν είναι η πρώτη φορά που μας πουλήσατε", εννοώντας ότι ξανά θα μας πουλήσει η Ελλάς!

 

Ούτε ο Πασιαρδής ούτε ο Παρούτης μπορούν να συγχωρεθούν επειδή δεν κατορθωσαν ν' απαλλαγούν από την ακελικομακαριακή προπαγάνδα της μονοκρατορίας Μακαρίου. Αυτή η ιστορία τού διασυρμού της Ελλάδας, που είναι ο μόνος, Ο ΜΟΝΟΣ μας φυσικός και αδελφικός σύμμαχος πρέπει κάπου να λάβει τέλος.

 

Δεν θα κάτσω εδώ να καταγράψω για χατίρι τού κάθε αμνήμονα την αξία, τη σημασία, την ηθική, την ψυχική, την υλική βοήθεια, το αίμα που έδωσε η Ελλάδα για την Κύπρο από το 500 π.Χ. ως σήμερα.

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2021

Η ανοχή των πολιτών έφερε την ύβρη

 του  Κώστα Μαυρίδη 

Για χρόνια τεκμηριώνουμε την υποταγή του κυπριακού κράτους στην τραπεζική εξουσία, ως την πλέον οργανωμένη και συγκαλυμμένη διαφθορά δεκαετιών. Η μάχη στην ΕΕ συνεχίζεται και θα επανέλθουμε με στοιχεία για την κατάντια της Κυπριακής Κυβέρνησης να γίνει ο «δικηγόρος» της παρανομίας των τραπεζών, αντί να  συμμορφωθεί εφαρμόζοντας στην πράξη την ευρωπαϊκή νομοθεσία για προστασία των πολιτών/καταναλωτών, όπως η Ευρ. Επιτροπή επισημαίνει από το 2013. Με μια Κυβέρνηση που αποφεύγει να συμμορφωθεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για εξάλειψη των τραπεζικών παρανομιών, με έναν Κεντρικό Τραπεζίτη που θεωρεί πως δικαιούται να λειτουργεί υπεράνω της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με ένα Ανώτατο Δικαστήριο που αποποιείται για χρόνια την υποχρέωσή του να επιβάλει την ευρωπαϊκή νομοθεσία κατά των τραπεζών (όπως το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάνθηκε), το κυπριακό κράτος δεν μπορεί να θεωρείται κράτος-δικαίου. 

Σε πολιτικό επίπεδο, η ανοχή των πολιτών έφερε την ύβρη.

Στη στροφή της Νέας Σμύρνης σκόνταψε η κυβέρνηση

του Απόστολου Αποστολόπουλου

H  κυβέρνηση ακολουθώντας, ως συνήθως, ευρωπαϊκές/γερμανικές οδηγίες, προαναγγέλλει τη μερική ή ολική άρση των περιοριστικών μέτρων. Ταυτόχρονα η αστυνομία στη Ν. Σμύρνη εκτίθεται δέρνοντας αλύπητα νεαρό και προκαλώντας πρωτοφανή επεισόδια σε ένα ήσυχο προάστιο, συντηρητικών ανθρώπων, οπαδών, εν πολλοίς, της κυβέρνησης. Την επομένη (9/3/21) τραυματίζεται αστυνομικός και ο Μητσοτάκης φοβάται διχασμό. Προφανώς κάποιος σκέφτηκε ότι αν και η πλευρά της Τάξης έχει θύμα θα προκύψει ισοπαλία και όλα καλά. Ο αείμνηστος Κ. Καραμανλής είχε πει, επί λέξει, στους δημοσιογράφους: πριν να γράψετε για συνωμοσία να σκεφτείτε μήπως έγινε κάποια «μαλ…κία». Και είχε δίκιο.

Γεννήθηκα και ζω στη Ν. Σμύρνη. Η αστυνομία, τόσο καιρό, επέβλεπε, αμέτοχη, το άλσος και τη γνωστή Πλατεία γεμάτη με μικρούς και μεγάλους, με ή χωρίς μάσκα. Με επεισόδια σαν της Ν. Σμύρνης, μπορεί να συρθεί σε εκλογές με τις χειρότερες συνθήκες, γι’ αυτήν.

Το επεισόδιο στη Ν. Σμύρνη μπαίνει στην ουρά σε πλήθος άλλα, σε έναν ηλίθιο αυταρχισμό, που θυμίζει την πάλαι ποτέ ΕΡΕ της δεκαετίας του 1960 και αναρωτιέται κανείς αν είναι τυχαίο ότι συμπίπτει με την αποχώρηση του κ. Θεοδωρικάκου που λόγω πολιτικού παρελθόντος ήταν ίσως σε θέση να αισθανθεί το κλίμα του κόσμου.

Αρεόπολη, 17 Μαρτίου 1821.

 

του Δημήτρη Ζεβόλη
Είναι ιστορικά βέβαιο ότι η επανάσταση δεν κηρύχθηκε με μία πανηγυρική πράξη, στην Αγία Λαύρα την 25η Μαρτίου 1821.
Ακόμα και αν παρακάμψουμε τα γεγονότα στις παραδουνάβιες χώρες, είναι βέβαιο ότι η επανάσταση ξεκίνησε με μία σειρά τοπικών επεισοδίων που διαδραματίσθηκαν, λίγες μέρες πριν, σε περιοχές της Πελοποννήσου και κυρίως στην περιοχή της Μάνης (αλλά και της Αχαΐας).
Κατά μία άποψη στις 17 Μαρτίου, συγκεντρώθηκαν στην Τσίμοβα (σημερινή Αρεόπολη) οι οπλαρχηγοί και υπό την ηγεσία του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη κήρυξαν, επίσημα, την επανάσταση. Το γεγονός εορτάζεται σήμερα, όπως και κάθε 17η Μαρτίου, με πανηγυρικό τρόπο, στην Αρεόπολη. Το γεγονός ερίζεται, κυρίως για το λόγο ότι οι Μανιάτες οπλαρχηγοί δεν άφησαν απομνημονεύματα, με τα οποία να επιβεβαιώνεται ή να απορρίπτεται το γεγονός.
Αυτό όμως που είναι αδιαμφισβήτητο είναι ότι, λίγες μέρες μετά, σώμα 150 ενόπλων Μανιατών, με επικεφαλής τον Ηλία Μαυρομιχάλη, γιό του Πετρόμπεη, εισέρχεται στην Καλαμάτα, για να την προστατεύσει από τον κίνδυνο εισβολής ληστών!!!! και ακολούθως στις 23 Μαρτίου εισέρχεται στην πόλη ο ίδιος ο Πετρόμπεης επικεφαλής 2000 ενόπλων Μανιατών και απελευθερώνει, επίσημα, την πόλη.

Το εντιτόριαλ του Δρόμου της Αριστεράς : Ελβετικός τραγέλαφος

Την περασμένη Κυριακή πραγματοποιήθηκαν στην Ελβετία τρία δημοψηφίσματα: 1) για την καθιέρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας, 2) για την έγκριση της εμπορικής συμφωνίας Ελβετίας-Ινδονησίας, 3) για την απαγόρευση κάλυψης του προσώπου. Και στα τρία, η συμμετοχή ήταν λίγο πάνω από 51%, οπότε τα αποτελέσματά τους θεωρούνται έγκυρα. Η καθιέρωση ηλεκτρονικής ταυτότητας απορρίφθηκε με μεγάλη διαφορά (64,4% κατά και 35,6% υπέρ), αν και υποστηριζόταν από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Η εμπορική συμφωνία με την Ινδονησία εγκρίθηκε οριακά (51,6% υπέρ και 48,4% κατά).

Όμως ήταν το δημοψήφισμα για την απαγόρευση της κάλυψης του προσώπου που εξελίχθηκε σε τραγέλαφο. Την πρωτοβουλία για τη διεξαγωγή του είχε το ακροδεξιό SVP, που χρειαζόταν μια… επιστροφή στις ρίζες προκειμένου να καταπολεμήσει τη φθορά του από τη συμμετοχή του στην εξουσία. Έτσι, οι αφίσες του δεν άφηναν αμφιβολία για το τι κρυβόταν πίσω από το γενικόλογο ερώτημα περί κάλυψης ή όχι του προσώπου: στόχος ήταν ο «ισλαμισμός». Βέβαια το SVP, για να δελεάσει και όσους φοβούνταν ότι μια κάθετη απαγόρευση θα αποτελέσει πλήγμα για τον τουρισμό από τις μοναρχίες του Κόλπου (διότι όταν η μπούρκα συνοδεύεται από βαλίτσες με πετροδολάρια, προφανώς είναι καλή), διευκρίνιζε ότι η απαγόρευση θα εμποδίσει και τη χρήση μασκών από ταραξίες στις διαδηλώσεις…

Κάπου εδώ αρχίζει ο τραγέλαφος και η υποκρισία. Πρώτον, διότι στην Ελβετία μπούρκα φορούν μόλις 30-40 μουσουλμάνες. Γιατί τόση φασαρία λοιπόν για μια χούφτα, κυριολεκτικά, γυναικών;

Τρίτη 16 Μαρτίου 2021

Οι Βρετανικές μηχανοραφίες συνεχίζονται

του Γιαννάκη Ομήρου 

Οι Βρετανοί ξανάρχονται. Αδιόρθωτοι και αμετανόητοι. Αυτόκλητοι και αυτοχριζόμενοι μεσολαβητές. Ο Ύπατος Αρμοστής -τίτλος νοσταλγίας της «πάλαι ποτέ» αποικιοκρατικής αυτοκρατορίας- μας υπέδειξε αρχικά ότι «αν οι δύο πλευρές διαφωνούν στην ομοσπονδία τότε μπορούν να συζητήσουν και άλλες μορφές λύσης». Ακολούθησε η επίσκεψη του Βρετανού Υπουργού Εξωτερικών, οι «μεσολαβητικές» προτάσεις και η δήλωση ότι η Δ.Δ.Ο. «αποτελεί αφετηρία στις συζητήσεις που θα γίνουν στην πενταμερή». Προφανώς για να οδηγηθούμε στις αξιώσεις της τουρκικής πλευράς για λύση δύο κρατών – συνομοσπονδία.

Προφανής, αλλά όχι πρωτοφανής η βρετανική δολιότητα. Από την εποχή της «πράσινης γραμμής» την δεκαετία του 1960, στην ανοχή, και ενθάρρυνση ακόμα, προς την τουρκική εισβολή του 1974 και στην άρνησή της να αναλάβει τις εγγυητικές της υποχρεώσεις έναντι της παράνομης ανακήρυξης του ψευδοκράτους το 1983. Τώρα, συντασσόμενη ευσχήμως με τους τουρκικούς ισχυρισμούς για ευθύνη της Ε/Κ πλευράς σε ό,τι αφορά την μορφή λύσης αλλά και στην προοπτική συζήτησης άλλων μορφών λύσης, δηλαδή δύο κράτη και συνομοσπονδία.