Ιστολόγιο υπό τη διαχείριση του Γιάννη Θ. Σχίζα (schizas1@otenet.gr ): Για τη Ριζοσπαστική Οικολογία .Για την απελευθέρωση της Ελλάδας από τα δεσμά των διεθνών τοκογλύφων .
Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΑΤΗ(14-17.7.10)
Για μια ακόμη φορά, ο ετήσιος και «συνήθης» θεωρητικός χαβαλές στην Ελάτη Τρικάλων , θα φέρει σε επαφή πανεπιστημιακούς, φοιτητές και μελετητές διαφόρων αποχρώσεων. Η νέα συνάντηση θα κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην οικολογία και στον Νίκο Καίσαρη (1946-2005): Τον φίλο και συναγωνιστή με τον οποίο συμπορευτήκαμε σε περιοδικά όπως η «Νέα Οικολογία», σε οργανώσεις όπως οι «Οικολόγοι Εναλλακτικοί», σε αγώνες για την ποιότητα ζωής και σε ανησυχίες για τα προβλήματα του οικολογικού κινήματος…..
Τα θέματα της συνάντησης προβλέπεται να διεγείρουν το ενδιαφέρον και να προκαλέσουν συζητήσεις και αντιγνωμίες. Ο υποφαινόμενος θα κάνει μια επί πλέον αναφορά στο έργο του Αντρέ Γκορζ – πέραν αυτής που έκανε στην αντίστοιχη διοργάνωση του 2009 – όχι φυσικά για να εμπεδώσει (!) η ομήγυρη το έργο του , αλλά για να αναδείξει το εύρος και το βάθος της προβληματικής ενός φιλοσόφου , που επηρέασε αποφασιστικά την ελληνική ,οικολογική και ριζοσπαστική σκέψη.
Ο Αντρέ Γκορζ δεν ήταν απλά και μόνο ο αναλυτής που ασχολήθηκε με την «λογιστική» της αυτοκίνησης στο διάσημο δοκίμιό του «Η κοινωνική ιδεολογία του ΙΧ», ούτε απλά και μόνο ο αναλυτής μιας φουτουριστικής πιθανότητας εξόδου από την αλλοτριωμένη εργασία (την εργασία ως επίκεντρο της ζωής).Ο Γκορζ πραγματεύθηκε σωρεία ζητημάτων και στάθηκε πάντοτε σε απόσταση από το στυλ του συμβατικού «προοδευτικού» οικονομολόγου. Στο (κατά πάσα πιθανότητα) τελευταίο άρθρο του που δημοσιεύεται στο τελευταίο περιοδικό «Άρδην»(τευχ. 80) θέμα του ήταν οι παραγωγικές δυνάμεις που αναπτύσσονται μέσα στα πλαίσια του καπιταλισμού αλλά ταυτόχρονα ξεφεύγουν από την κηδεμονία της άρχουσας τάξης. «Δεν υποστηρίζω πως αυτοί οι ριζικοί μετασχηματισμοί θα πραγματοποιηθούν. Λέω μόνο πως για πρώτη φορά μπορούμε να επιθυμούμε την πραγματοποίησή τους», καταλήγει ο Γκορζ, παίρνοντας απόσταση από τον παλιό, υπεραισιόδοξο εαυτό του, της δεκαετίας του 70….
ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010
Πρωινή Συνεδρία
Προεδρείο: Δημήτρης Ψύλλος
10.00-10.30 Κώστας Σκορδούλης
Καλοσώρισμα από την Οργανωτική Επιτροπή
Γιώργος Στάμου
Σκοποί και Στόχοι της Οικολογικής Συνάντησης
Ευθύμης Παπαδημητρίου & Ελένη Καρασαββίδου
Αναφορά στον Νίκο Καίσαρη
10.30-11.00 Ευθύμης Παπαδημητρίου
Οικονομική Κρίση και Περιβάλλον
11.00-11.30 Γιώργος Στάμου
Κριτικός ρεαλισμός και οικολογία
11.30-12.00 Στέφανος Παρασκευόπουλος & Γεωργία Κανελλοπούλου
Η αναγκαιότητα κριτικής προσέγγισης της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε μια εποχή έντονων κρισιακών φαινομένων
12.00-12.30 Διάλειμμα-καφές
12.30-13.00 Δημήτρης Σχίζας
Για τη διδασκαλία και τη μάθηση βιολογικών εννοιών: αποτιμώντας τις γνώσεις των μαθητών για την αποικοδόμηση
13.00-13.30 Αρτεμησία Στούμπα
Αλλαγή του προφίλ σκέψης υποψηφίων εκπαιδευτικών κατά τη διδασκαλία του φαινομένου της όξινης βροχής
13.30-14.00 Άνθιμος Χαλκίδης
Πρόταση διδασκαλίας θεμάτων περιβαλλοντικών επιστημών, αξιοποιώντας διερευνητικές τεχνικές με χρήση διαδικτυακών πόρων
14.00-14.30 Ιωάννα Κ. Σταύρου
Οικολογικές καταστροφές στη Λογοτεχνία Επιστημονικής Φαντασίας
Απογευματινή Συνεδρία
Προεδρείο: Ελένη Χοντολίδου
18.00-18.30 Ιωάννα Γ. Σταύρου
James Lovelock: Η Γη ως «ασθενής» και ο ρόλος του πλανητικού γιατρού
18.30-19.00 Κυριάκος Κυριακού
Έννοιες της Οικολογίας στα διδακτικά εγχειρίδεια Φυσικής Ιστορίας του 20ου αιώνα
19.00-19.30 Αγγελική Λευκαδίτου
Ανάλυση των εικόνων για το φυσικό περιβάλλον στα βιβλία Μελέτης Περιβάλλοντος του δημοτικού
19.30-20.00 Διάλειμμα-καφές
20.00-20.30 Γιώργος Βελεγράκης & Γιάννης Μάργαρης
Ενέργεια-Παραγωγικές Σχέσεις-Κοινωνικά κινήματα. 21ος αιώνας: τάσεις και προτάσεις
20.30-21.00 Αχιλλέας Μανδρίκας
Περιβαλλοντικές Επιστήμες στην εκπαίδευση: διδασκαλία του φαινομένου του ανέμου σε υποψήφιους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
21.00-21.30 Πλούταρχος Ψωμιάδης
Προβλήματα διδασκαλίας του φαινομένου της τρύπας του όζοντος
21.30-22.00 Ανδρέας Κασσέτας
Η γραβιέρα στο τραπέζι, οι εραστές στον ουρανό
ΠΕΜΠΤΗ 15 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010
Πρωινή Συνεδρία
Προεδρείο: Θύμιος Νικολαΐδης
10.00-10.30 Στέλλα Παπαδάκη
Κβαντομηχανική αιτιότητα και Δημοκρατία της Βαϊμάρης
10.30-11.00 Μαρία Τερδήμου
Το φράγμα του Αποσελέμη, νομού Λασιθίου: ένα φράγμα στην οικολογική μας συνείδηση
11.00-11.30 Νίκος Νικήσιανης
Παράγοντας επιστήμη κάτω από τον καθορισμό της κυρίαρχης ιδεολογίας: το παράδειγμα της βιοποικιλότητας
11.30-12.00 Vladimir Jankovic
FOR SALE: Climate Change and the Great Transfer of Money
12.00-12.30 Διάλειμμα-καφές
12.30-13.00 Λαοκρατία Λάκκα
Σε τι θα χρησίμευε ένα δεύτερο ταξίδι σαν του Δαρβίνου;
13.00-13.30 Γιάννης Σχίζας
Εργασία και σχόλη στο έργο του Αντρέ Γκορζ
13.30-14.00 Θέμης Μπόκαρης
Οι περιβαλλοντικές τεχνολογίες, το οικοσύστημα και το οικολογικό κίνημα
14.00-14.30 Μιχάλης Μιλτσακάκης
Το ‘νέο’ σχολείο της αγοράς: η περίπτωση των 800 πιλοτικών ολοήμερων, η αυτο αξιολόγηση και η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων
Απογευματινή Συνεδρία
Προεδρείο: Θέμης Μπόκαρης
18.00-18.30 Τέλης Γκιόλμας
Διδάσκοντας τα οικοσυστήματα ως πολύπλοκα συστήματα
18.30-19.00 Γιάννα Κατσιαμπούρα
Κριτική προσέγγιση του έργου της C. Merchant: Γυναίκες, Οικολογία και Επιστημονική Επανάσταση
19.00-19.30 Dave Hill
An ecosocialist manifesto for education
19.30-20.00 Διάλειμμα-Καφές
20.00-20.30 Άννα Κωστούλα
Ποιον τύπο πολίτη παράγει η Εκπαίδευση σήμερα;
20.30-21.00 Γιώργος Φουρτούνης
Υλισμός του αστάθμητου και εξέλιξη: ο Αλτουσέρ συναντά τον Δαρβίνο (και τον Κανγκιλέμ)
21.00 Αριστείδης Μπαλτάς
Ο βίος των ζώων
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010
Πρωινή Συνεδρία
Προεδρείο: Λαοκρατία Λάκκα
10.00-10.30 Νίκος Κανδεράκης
Συγχέοντας το μοντέλο με την πραγματικότητα: η περίπτωση της λυκειακής φυσικής
10.30-11.00 Ethel Petrou & Rodney Doran
The effect of skill sequence on Physics lab performance skills
11.00-11.30 Μαρία Φραγκάκη
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας & Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση: από τον έλεγχο και τη διαχείριση στην κριτική συνείδηση και τη δράση
11.30-12.00 Δημήτρης Ψύλλος
Επισημάνσεις σχετικά με τη διδακτική των Φυσικών Επιστημών
12.00-12.30 Διάλειμμα-Καφές
12.30-13.00 Ελένη Χοντολίδου
Παιδικές φωνές για τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο και το ολοκαύτωμα: ζητήματα ταυτότητας και ετερότητας
13.00-13.30 Κωνσταντίνα Λιούζα
Εμπειρίες μετανάστευσης στη λογοτεχνία και αξιοποίησή τους στη διδασκαλία
13.30-14.00 Άννα Ρογδάκη
Κριτικός Γλωσσικός Γραμματισμός και διδασκαλία της γλώσσας: το παράδειγμα των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
14.00-14.30 Όλγα Παντούλη
Αφηγήσεις ζωής γυναικών επιστημόνων στην Ελλάδα: οι γυναίκες επιστήμονες στις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά, την επιστήμη της μηχανικής και την τεχνολογία
Απογευματινή Συνεδρία
Προεδρείο: Αλέκος Κουτσούρης
18.00-18.30 Iωάννα Νούλα
Η έννοια της πολιτειότητας στην ελληνική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: η πολιτικοποίηση των μαθητών στο πλαίσιο των εφαρμοζόμενων παιδαγωγικών πρακτικών
18.30-19.00 Τάνια Ζίχναλη & Ελένη Φουρκιώτη
Σύζυγος, μητέρα και επαγγελματίας: αφήγηση ζωής μιας γυναίκας
19.00-19.30 Σοφία Μαρκοπούλου & Ήβη Μιτιντζή
Γκράφιτι, συνθήματα, στιχάκια…: «τι μου λέει το σχολείο μου για μένα»
19.30-20.00 Διάλειμμα-Καφές
20.00-20.30 Γεωργία Μούκα
Άμβλυνση στερεοτύπων και μείωση του ρατσισμού μέσα από καθημερινές εκπαιδευτικές πρακτικές
20.30-21.00 Κώστας Στεργιόπουλος
Η επιστημονική μέθοδος στον Karl Marx ως κριτική της πολιτικής οικονομίας
21.00-21.30 Δημήτρης Αθανασάκης
Πολιτικές του πλήθους στον Σπινόζα και στον Α.Νέγκρι
21.30-22.00 Κώστας Σκορδούλης
Κοινωνικά Κινήματα και ‘εναλλακτική επιστήμη’. Η περίπτωση του D. Bohm
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου