Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009

Ο ΑΔΑΜ ΚΑΙ Η ΕΥΑ ΩΣ «ΠΡΩΤΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ»



Το να μένει κανείς στον Βοτανικό ή στο Παγκράτι του παρέχει σαφώς το δικαίωμα – μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα – να αυτοπροσδιορίζεται ως «Αθηναίος». Το να χρησιμοποιεί όμως ένα χρονικό διάστημα με ασαφές μέγεθος για να υποστηρίξει ότι ο προ-προ-προ-προ-πάππους του μπορεί να έπαιζε τάβλι με τον Αλκιβιάδη (!) ή να είχε κοινές επιχειρηματικές δραστηριότητες με τον Περικλή, τουτέστιν για να υποστηρίξει ότι είναι Αθηναίος «γκάγκαρος»* και μάλιστα από την εποχή του Κόδρου, αυτό είναι σαφώς γελοίο...

Και όμως, στην εποχή της σχετικής άνθησης της ιστορικής επιστήμης , μια τέτοιου τύπου γελοιότητα έχει αποτελέσει την «παιδική ασθένεια» όχι μιας νεοσύστατης παρέας αλλά μιας ολόκληρης χώρας , διόλου ευκαταφρόνητης από πληθυσμιακή άποψη. Ανάλογη γελοιότητα εκφράστηκε στον Αριστερίζοντα και Οικολογίζοντα λόγο κάποιων « υποστηρικτών του δικαιώματος των Σλαυομακεδόνων στον αυτοπροσδιορισμό» - με βασικό επιχείρημα την αναγνώριση της «Δημοκρατίας της Μακεδονίας» από πολλές χώρες. Οι άνθρωποί μας, «χωρίς αιδώ, χωρίς περίσκεψη», προήγαγαν σε «προοδευτικό», «ριζοσπαστικό», «διεθνιστικό» και «ευρωπαϊστικό» , το λαϊκιστικό «επιχείρημα»:«οι πολλοί έχουν δίκηο»....

Φαίνεται όμως ότι η κοινή λογική δεν έχει εκλείψει στη γειτονική μας χώρα. Ότι υπάρχουν άνθρωποι μιαλωμένοι, που αφενός δεν προτάσσουν το «ιστορικό ζήτημα» από την ανάγκη των δύο χωρών να συμβιώνουν φιλικά και αφετέρου προσεγγίζουν αυτό το «ζήτημα» με βάση τη στοιχειώδη ιστοριογραφία των καιρών μας. Ένας από αυτούς είναι και ο Κύρο Γκληγκόρωφ , πρώην πρόεδρος της FYROM, ο οποίος πρόσφατα παραχώρησε συνέντευξη στον Παναγιώτη Σαββίδη («Πρώτο Θέμα» 25/10/09). Ιδού ένα απόσπασμα από τις ιδέες του παλαίμαχου πολιτικού, όπως καταχωρήθηκε σε ανακοίνωση της "Δημοκρατικής Αναγέννησης".

Ερώτηση:
«Το 1993, στα Τίρανα, είχατε δηλώσει ότι ο λαός σας είναι σλαβικής καταγωγής, ότι δε συνδέεται με τον Μέγα Αλέξανδρο και πως βρεθήκατε στην περιοχή τον 6ο αιώνα μ.Χ.
Aπάντηση:
Εξακολουθώ και σήμερα να πιστεύω και να δηλώνω ακριβώς τα ίδια.
Ερώτηση:
Γιατί τότε το ανθελληνικό κλίμα και η εμμονή στον «αρχαιομακεδονισμό» τα τελευταία χρόνια στη χώρα σας, δηλαδή να αποδείξουν κάποιοι επιστήμονες πως κατάγεστε απευθείας από τους αρχαίους Μακεδόνες;
Aπάντηση:
Σοβαροί ιστορικοί γελούν με όλα αυτά που συμβαίνουν στη χώρα μου τα τελευταία χρόνια. Η Ιστορία είναι ένα παγκόσμιο αγαθό... αυτό ασφαλώς σημαίνει πως η ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά δεν μπορεί να μην είναι και ελληνική. Οι Έλληνες νομίζουν πως εμείς θέλουμε να αφαιρέσουμε ένα κομμάτι της ιστορικής και πολιτιστικής τους κληρονομιάς. Δεν λέω πως οι ανησυχίες αυτές είναι άνευ λόγου, αφού υπάρχουν υπερβολές και από τη δική μας πλευρά. Υπάρχουν ιστορικοί στη χώρα μου που υποστηρίζουν πως εμείς βρισκόμαστε στα χώματα αυτά 2.000 χρόνια πριν από τον Μέγα Αλέξανδρο. Για γέλια δηλαδή ! Έλεγα σε ένα φίλο μου ιστορικό ότι έτσι όπως πάμε θα βγούμε απευθείας απόγονοι του Αδάμ και της Εύας και θα αποδειχτεί και ότι ο Παράδεισος είναι «μακεδονικός» και ιδιοκτησία μας!».

Το ευκόλως εννοούμενο της όλης ιστορίας είναι ότι η υπόθεση του ονόματος έχει προσχηματικό χαρακτήρα , όπως δείχνει η διεκδίκηση ακόμη και της SOLUN (Θεσσαλονίκης !) από κάποιους Σκοπιανούς. Κι ακόμη ευκόλως εννοούμενο είναι ότι η εμμονή μιας τόσο μεγάλης συλλογικότητας στο ρόλο του « πολιτικού μπράβου» της Νέας Τάξης – οφείλεται στην υποβόσκουσα πεποίθηση ότι δια μέσου αυτού του ρόλου θα γίνει ανατροπή των πολιτικών συσχετισμών και ανακατάληψη των «χαμένων οικοπέδων» στην περιοχή...
Φυσικά οι επιθετικές φαντασιώσεις και ουτοπίες δεν αντιμετωπίζονται με τους «προοδευτικούς» λαϊκισμούς, με τα "ευρωπαϊκά προγράμματα" ή με τα καλά παιδιά της οικολογίας – «τοις Βρυξελλών ρήμασιν πειθόμενα»...Όμως και οι προς Σκοπιανούς νουθεσίες δεν παύουν να έχουν τη σημασία τους. Μπορούμε λοιπόν κι εμείς «οι πτωχοί και μόνοι** της μπλογκόσφαιρας», να τους μιλήσουμε για το ήθος της Νέας Τάξης. Για το ξεπούλημα των παλιών «φίλων» προς χάρη νέων, για την αδυναμία ακόμη και των πλέον γκλαμουροειδών λόμπυ να εκτρέψουν την αμερικανονατοϊκή ηγεμονία από τον πάγιο ρόλο του «διαίρει και βασίλευε». Να τους μιλήσουμε για τη δυνατότητα ειρηνικής συνύπαρξης της ελληνικής, της βουλγαρικής και της σκοπιανής μακεδονίας. Κι ακόμη για την κοινότητα των συμφερόντων μας απέναντι στην αναδυόμενη «αυτοκρατορία του κακού»***, που επανέρχεται δριμύτερη στο βαλκανικό χώρο...
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
*Γκάγκαρος (Αθηναίος) : Σήμαινε τον βέρο Αθηναίο, σε διαστολή προς τους επήλυδες(=ξενοφερμένους). Κατά πάσα πιθανότητα ο όρος έχει αρβανίτικη προέλευση
**Αγαπημένο τραγούδι του Λούκη Λουκ, αρχι- κάου μπόη των κόμικς....

***Ο Ρόναλντ Ρήγκαν, πρόεδρος των ΗΠΑ, αποκαλούσε την αείμνηστη Σοβιετική Ένωση "αυτοκρατορία του κακού". Ο Ρήγκαν και η ΕΣΣΔ πέθαναν, όμως ο χαρακτηρισμός παραμένει ζωντανός και χρηστικός για μια άλλη , υποψήφια αυτοκρατορία, την Οθωμανική...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου