Σάββατο 18 Αυγούστου 2018

Αρχίζουν οι κυρώσεις για την τραγωδία στη Γένοβα

Τις διαδικασίες για την ανάκληση των αδειών που είχαν παραχωρηθεί στην εταιρεία Autostrade per l'Italia, που διαχειρίζεται μεταξύ άλλων και τη γέφυρα που κατέρρευσε στη Γένοβα, ξεκίνησε σήμερα και επισήμως η ιταλική κυβέρνηση, όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε.

Ο επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης ανέφερε ότι το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έστειλε σχετική επιστολή στην Autostrade, εταιρεία που υπάγεται στον κατασκευαστικό όμιλο Atlantia, ο οποίος διαχειρίζεται τη λειτουργία του τμήματος του αυτοκινητόδρομου A10, ο οποίος εκτείνεται από τη Γένοβα έως τα σύνορα με τη Γαλλία.

«Αυτή η τραγωδία μας υποχρεώνει να αναλάβουμε νέες πρωτοβουλίες, οι οποίες θα είναι αυστηρότερες σε σύγκριση με εκείνες που υιοθέτησαν προηγούμενες κυβερνήσεις» σημείωσε ο Τζουζέπε Κόντε.


«Το λέω αυτό καθαρά, υπάρχει σαφής πολιτική βούληση: θέλουμε να ανακαλέσουμε την παραχώρηση», έγραψε νωρίτερα ο αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης Λουίτζι ντι Μάιο στο Facebook.

Ήδη απ' τις πρώτες ώρες μετά την τραγωδία, χωρίς ακόμα να έχει βγει το πόρισμα για τα αίτια, η ιταλική κυβέρνηση είχε καταστήσει σαφές πως θα υπάρξουν κυρώσεις άμεσα κατά της εταιρείας.

Χθες, μετά το δημόσιο αίτημα του υπουργού Εσωτερικών Ματέο Σαλβίνι να αναστείλει η εταιρεία ορισμένα διόδια, η Autostrade per l' Italia ανακοίνωσε ότι τα ασθενοφόρα δεν θα καταβάλουν πλέον διόδια.

Σημειώνεται ότι η Autostrade per l' Italia είναι εταιρεία του διεθνούς ομίλου αυτοκινητοδρόμων Atlantia, ο οποίος ανήκει στην οικογένεια Μπένετον και διαχειρίζεται σχεδόν τα μισά από τα περίπου 6.000 χιλιόμετρα των αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας.

Καταγγελίες για ολιγωρία της Autostrade per l'Italia


AP Photo

Μια σοβαρή καταγγελία απ' το Πολυτεχνείο του Μιλάνου για προειδοποίηση προς την εταιρεία Autostrade per l'Italia για προβλήματα στο τμήμα της γέφυρας που κατέρρευσε, δημοσιεύουν σήμερα οι εφημερίδες La Stampa και La Repubblica.

Μηχανολογική μελέτη, που είχε ανατεθεί από την Autostrade τον Νοέμβριο του 2017, είχε προειδοποιήσει για την κατάσταση των περιβεβλημένων με τσιμέντο καλωδίων που «κρατούσαν» τη γέφυρα η οποία κατέρρευσε αυτή την εβδομάδα στη Γένοβα, γράφουν οι δύο ιταλικές εφημερίδες.

Η γέφυρα είχε εμφανίσει προβλήματα λίγο μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της το 1967 και κάποιοι στύλοι είχαν ενισχυθεί στις αρχές της δεκαετίας του 1990, δήλωσαν ειδικοί.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύονται στις εφημερίδες, η πανεπιστημιακή μελέτη ανακάλυψε πως οι στύλοι του τμήματος της γέφυρας που κατέρρευσε αργότερα αντέδρασαν στους κραδασμούς «με έναν τρόπο που δεν συνάδει απολύτως με τις προσδοκίες και απαιτεί περαιτέρω έρευνα».

Η μελέτη ανέφερε πως αυτή η ανωμαλία στην αντίδραση των στύλων μπορεί να είχε σχέση με τη διάβρωση του μετάλλου σε ορισμένα καλώδια.

Στην ανάγκη έκτακτης συντήρησης για την γέφυρα Μοράντι, η οποία, όμως, δεν έγινε ποτέ, αναφέρθηκε χθες και o πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας, πριν από πενήντα χρόνια.

«Το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Δημιουργήθηκαν, κατά συνέπεια, και πολλές ουρές. Κατά την διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από την γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς», δηλώνει ο Φερράρι.

«Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας», προσθέτει.

Κλείνει κι άλλη γέφυρα


Εντολή για κλείσιμο ακόμα μιας γέφυρας, που έχει κατασκευαστεί απ' τον ίδιο αρχιτέκτονα που σχεδίασε εκείνη της Γένοβας, έδωσε σήμερα ο δήμαρχος της ιταλικής πόλης Μπεβενέντο. «Καλύτερα να ταλαιπωρηθούμε παρά να έχουμε προβλήματα» σχολίασε ο δήμαρχος Κλεμέντε Μαστέλα αναφερόμενος στους χρήστες της γέφυρας Σαν Νικόλα.

Η γέφυρα αυτή χτίστηκε το 1955 και τελευταία φορά ενισχύθηκε το 2016.

Συνεχίζονται οι έρευνες για επιζώντες


Luca Zennaro/ANSA via AP

Παράλληλα, συνεχίζονται οι έρευνες για τέταρτη ημέρα κάτω από τόνους μπετόν, σίδερα και κατεστραμμένα αυτοκίνητα για τυχόν άλλους επιζώντες.

Σύμφωνα με την υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας αγνοούμενοι παραμένουν πέντε άνθρωποι, ενώ οι νεκροί ανέρχονται σε 38 και οι τραυματίες σε 15.

Η αναζήτηση για επιζώντες εισήλθε σε μια νέα φάση καθώς ο βαρύς εξοπλισμός θα επιταχύνει τις διαδικασίες.

Απ' αυτήν, όμως, δεν έλειψαν και τα απρόοπτα καθώς ξέσπασε φωτιά στα ερείπια, πιθανόν από σπίθα από εξοπλισμό κοπής μετάλλων σε αποθήκη κάτω από την κατεστραμμένη γέφυρα.

Σύμφωνα με τις ιταλικές Αρχές, περίπου 1.000 άνθρωποι εξακολουθούν να εργάζονται στον τόπο της καταστροφής, ανάμεσα στους οποίους σχεδόν 350 πυροσβέστες.
ΠΗΓΗ  ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου