Πρόλογος Οικονικής : Μετά τις γνωστές μπούρδες του Γιάννη Τσιρώνη περί των ευθυνών όλης της κοινωνίας, σπεύδουν κι αυτοί να πουν "κάτι" - που φυσικά είναι κάτι παραπάνω από το "τίποτε" μιας οικολογικά ανύπαρκτης κίνησης, αλλά απλώς προδίδει το άγχος τους να καινοτομήσουν . Και αυτό το "κάτι" είναι ο θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός, που προφανώς "αγγίζει" χωρίς να αναλύει το συγκεκριμένο επεισόδιο αλλά και το κυρίως θέμα : Που είναι η ασυδοσία πλοιοκτησίας και εφοπλισμού από μια κυβέρνηση διατεθειμένη να κάνει οποιαδήποτε παραχώρηση, αρκεί να μείνει κυβέρνηση...Όσον αφορά τα γραφόμενα των ΟΠ περί σύγκλισης "αριστεράς και οικολογίας", δηλώνουν την έλλειψη χαρακτήρα μιας ομάδας που είχε σημαία της το "ούτε αριστερά ούτε δεξιά"
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ (από τις στήλες της ΕΦ.ΣΥΝ)
Το ναυάγιο του «Αγιά Ζώνη ΙΙ» και η θαλάσσια ρύπανση που προκάλεσε στο Σαρωνικό προκάλεσε την αντίδραση των «Οικολόγων Πράσινων Αττικής» που σημειώνουν πως η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «συνιστά προϊόν σωρείας ανεξέλεγκτων παρανομιών και ίσως και περιπτώσεων διαφθοράς (...)» και υπογραμμίζουν πως «η ετοιμότητα της κρατικής μηχανής για την αντιμετώπιση της οικολογικής καταστροφής παρουσιάστηκε σαφώς ανεπαρκής».
Καταλογίζουν επίσης «βαρύτατες πολιτικές ευθύνες όλων των μεταπολεμικών κυβερνήσεων στο πεδίο της θεσμοθέτησης εργαλείων αποτελεσματικής θωράκισης της προστασίας του περιβάλλοντος» και ρωτούν:
«- Πως γίνεται να μην έχει εξοπλιστεί ακόμη η χώρα με ένα στιβαρό ολικό χωρικό σχεδιασμό έτσι ώστε άνθρωποι, βιομηχανίες, αιγιαλοί, πλοία και μαζούτ, φυσικά οικοσυστήματα, λουόμενοι, ιχθυοκαλλιέργειες και ότι άλλο, να μην είναι φύρδην-μύγδην ανάκατα στο χώρο αλλά να οργανώνονται ορθολογικά στο πλαίσιο της οικολογικής συνύπαρξης και λειτουργίας τους, με το ελάχιστο οικολογικό αποτύπωμα;
- Πως γίνεται να μη έχει θεσμοθετηθεί και εφαρμοστεί ακόμη ένας εύρωστος Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός, ''ανάλυσης και οργάνωσης των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στις θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές προκειμένου να επιτευχθεί η σύνθεση οικολογικών, περιβαλλοντικών, οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών στόχων'';
- Εάν είχε θεσμοθετηθεί και εφαρμοστεί ο παραπάνω Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός, τα αποτελέσματα της βύθισης του παμπάλαιου δεξαμενόπλοιου θα ήταν τα ίδια με εκείνα που προέκυψαν στο περιβάλλον της ''κλειστής'' θάλασσας που ήταν αγκυροβολημένο;».
Δε διστάζουν να κάνουν την αυτοκριτική τους καθώς «2,5 χρόνια προγραμματικής σύγκλισης και κυβερνητικής σύμπραξης ''αριστεράς και οικολογίας'' κατόρθωσαν να οικοδομήσουν λίγα σε επίπεδο νομοθετικής θωράκισης της προστασίας του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής και σχεδόν ελάχιστα σε εκείνο της καθημερινής πρακτικής εφαρμογής της, ακόμη και σε πεδία εκτός μνημονιακών δεσμεύσεων όπως ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός».
Τέλος, μεταξύ άλλων, οι Οικολόγοι Πράσινοι Αττικής «αιτούν την άμεση εκκίνηση όλων των αναγκαίων διαδικασιών για τη πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης της δραματικής οικολογικής καταστροφής στον Σαρωνικό, για την απόδοση ευθυνών δίχως καμία έκπτωση και για την τάχιστη και αποτελεσματική οργάνωση της διαδικασίας απορρύπανσης και αποκατάστασης των περιοχών που πλήγηκαν. Παράλληλα, καλούν την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην θεσμοθέτηση και εφαρμογή όλων των εργαλείων αποτελεσματικής θωράκισης της προστασίας του περιβάλλοντος με πρώτο τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό».
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ (από τις στήλες της ΕΦ.ΣΥΝ)
Το ναυάγιο του «Αγιά Ζώνη ΙΙ» και η θαλάσσια ρύπανση που προκάλεσε στο Σαρωνικό προκάλεσε την αντίδραση των «Οικολόγων Πράσινων Αττικής» που σημειώνουν πως η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «συνιστά προϊόν σωρείας ανεξέλεγκτων παρανομιών και ίσως και περιπτώσεων διαφθοράς (...)» και υπογραμμίζουν πως «η ετοιμότητα της κρατικής μηχανής για την αντιμετώπιση της οικολογικής καταστροφής παρουσιάστηκε σαφώς ανεπαρκής».
Καταλογίζουν επίσης «βαρύτατες πολιτικές ευθύνες όλων των μεταπολεμικών κυβερνήσεων στο πεδίο της θεσμοθέτησης εργαλείων αποτελεσματικής θωράκισης της προστασίας του περιβάλλοντος» και ρωτούν:
«- Πως γίνεται να μην έχει εξοπλιστεί ακόμη η χώρα με ένα στιβαρό ολικό χωρικό σχεδιασμό έτσι ώστε άνθρωποι, βιομηχανίες, αιγιαλοί, πλοία και μαζούτ, φυσικά οικοσυστήματα, λουόμενοι, ιχθυοκαλλιέργειες και ότι άλλο, να μην είναι φύρδην-μύγδην ανάκατα στο χώρο αλλά να οργανώνονται ορθολογικά στο πλαίσιο της οικολογικής συνύπαρξης και λειτουργίας τους, με το ελάχιστο οικολογικό αποτύπωμα;
- Πως γίνεται να μη έχει θεσμοθετηθεί και εφαρμοστεί ακόμη ένας εύρωστος Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός, ''ανάλυσης και οργάνωσης των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στις θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές προκειμένου να επιτευχθεί η σύνθεση οικολογικών, περιβαλλοντικών, οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών στόχων'';
- Εάν είχε θεσμοθετηθεί και εφαρμοστεί ο παραπάνω Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός, τα αποτελέσματα της βύθισης του παμπάλαιου δεξαμενόπλοιου θα ήταν τα ίδια με εκείνα που προέκυψαν στο περιβάλλον της ''κλειστής'' θάλασσας που ήταν αγκυροβολημένο;».
Δε διστάζουν να κάνουν την αυτοκριτική τους καθώς «2,5 χρόνια προγραμματικής σύγκλισης και κυβερνητικής σύμπραξης ''αριστεράς και οικολογίας'' κατόρθωσαν να οικοδομήσουν λίγα σε επίπεδο νομοθετικής θωράκισης της προστασίας του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής και σχεδόν ελάχιστα σε εκείνο της καθημερινής πρακτικής εφαρμογής της, ακόμη και σε πεδία εκτός μνημονιακών δεσμεύσεων όπως ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός».
Τέλος, μεταξύ άλλων, οι Οικολόγοι Πράσινοι Αττικής «αιτούν την άμεση εκκίνηση όλων των αναγκαίων διαδικασιών για τη πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης της δραματικής οικολογικής καταστροφής στον Σαρωνικό, για την απόδοση ευθυνών δίχως καμία έκπτωση και για την τάχιστη και αποτελεσματική οργάνωση της διαδικασίας απορρύπανσης και αποκατάστασης των περιοχών που πλήγηκαν. Παράλληλα, καλούν την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην θεσμοθέτηση και εφαρμογή όλων των εργαλείων αποτελεσματικής θωράκισης της προστασίας του περιβάλλοντος με πρώτο τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου