Ο Θ. Βενιάμης μιλώντας στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση της ΕΕΕ υποστήριξε ότι λίγες ημέρες πριν το τέλος του 2015, μετά από τρία χρόνια ανεπίσημης έρευνας, ανταλλαγής εξηγήσεων, επιχειρημάτων και χωρίς καμία επίσημη καταγγελία εις βάρος τους ενημερώθηκαν για την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία ζητείται από την Ελλάδα να τροποποιήσει σημαντικές διατάξεις του θεσμικού πλαισίου της ναυτιλίας λόγω επικαλούμενης μη συμβατότητάς τους με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στη ναυτιλία, τις ονομαζόμενες State Aid Guidelines(SAG). Πρόκειται, όπως είπε, για μια υποκριτική κίνηση εναντίον της ελληνικής ναυτιλίας και της Ελλάδας, καθώς οι διατάξεις που επισημαίνονται ως μη αποδεκτές υπάρχουν αυτούσιες ή παραπλήσιες σε πολλά κράτη μέλη της ΕΕ. Φυσικά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλείται ότι η απόφαση για την Ελλάδα θα αποτελέσει προηγούμενο και για την εξέταση και άλλων κοινοτικών συστημάτων, τόνισε ο πρόεδρος της ΕΕΕ και πρόσθεσε ότι εμμέσως φαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τορπιλίζει μόνη της τα SAG, τα οποία υιοθέτησε για την προάσπιση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού στόλου έναντι τρίτων χωρών.
«Μάλλον οι Ευρωπαίοι νομοθέτες δεν διδάχθηκαν από τα λάθη του παρελθόντος, καθώς με κάποιες ανάλογες στενές αντιλήψεις περί εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου ανταγωνισμού κατέστρεψαν την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία και την πρόσφεραν ως δώρο στις χώρες της Άπω Ανατολής», συμπλήρωσε.
Αναφερόμενος στις επιπτώσεις των capital controls στη ναυτιλία τόνισε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, το πρώτο εξάμηνο του 2015 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ήταν 6,42 δισεκατομμύρια ευρώ σημειώνοντας αύξηση 2,13% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 που ήταν 6,29 δισ. ευρώ. Το διάστημα όμως Ιουλίου-Οκτωβρίου 2015 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα έφθασε μόνο τα 2,27 δις ευρώ σημειώνοντας μείωση 50,78% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 που ήταν 4,62 δις ευρώ. Μια μείωση που όπως είπε είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά των capital controls και της οικονομικής αστάθειας και ανασφάλειας που προκάλεσαν.
Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και πάλι στο φορολογικό καθεστώς που διέπει τους Έλληνες εφοπλιστές και όπως επεσήμανε με τεκμηριωμένα οικονομικά στοιχεία που έθεσαν στη διάθεση της κυβέρνησης αποδείχθηκε ότι τα πλοία ελληνικής σημαίας ή ξένης αλλά διαχειριζόμενα από την Ελλάδα επιβαρύνονται με υψηλότατη φορολογία σε σύγκριση με τα ισχύοντα σε άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε., αν προστεθεί δε και η οικονομική επιβάρυνση του εθελοντικού διπλασιασμού της φορολογίας βάσει του Συνυποσχετικού με την ελληνική πολιτεία, οι Έλληνες εφοπλιστές τοποθετούνται στην υψηλότερη φορολογική κλίμακα στην Ευρώπη.
Στο σημείο αυτό ευχαρίστησε μάλιστα τα μέλη της ΕΕΕ για την ανταπόκρισή τους στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων που ανέλαβαν εθελοντικά με το Συνυποσχετικό, που, όπως είπε, αφενός ενισχύει οικονομικά τη χώρα μας σε αυτή την κρίσιμη περίοδο και αφετέρου αποδεικνύει την υπευθυνότητα, την ομοψυχία και τη συλλογικότητα του κλάδου τους, όταν αυτό επιβάλλεται σε δύσκολες περιόδους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου