Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

Ο Γέρων Παστίτσιος και ο εμπλουτισμός του συναισθηματικού οικοσυστήματος…


 

Από τη συνέντευξη που έδωσε  στον Νίκο Μίχο ο  Φίλιππος Λοϊζος, ο γνωστός πλέον κάτοχος  της  πολιτιστικής ευρεσιτεχνίας «ΓΕΡΩΝ ΠΑΣΤΙΤΣΙΟΣ», είναι άξια υπογράμμισης ορισμένα σημεία.

-      Πρώτον, η πρόθεση του ευρηματικού 27χρονου του ορμώμενου εκ Ψαχνών της Ευβοίας  ή εκ του Βόλου, να μετατρέψει τη «θλίψη που έχουμε όλοι σε γέλιο»… Εγώ πάντως θα του πρότεινα, να αφήσει τη θλίψη εκεί που κατοικοεδρεύει και υποκινεί ακατάπαυστα την οργή μας, και να ασχοληθεί με τον εμπλουτισμό του συναισθηματικού μας κόσμου με την αίσθηση του γελοίου, του κωμικού, του σαρκαστικού. Να βοηθήσει κι αυτός ώστε στη θέση του σκυθρωπού  και «μουτρωμένου»  αγωνιστή να αναπτυχθεί ο αγωνιστής που διαθέτει μέσα του - μεταξύ άλλων - και αποθέματα χαράς… 

-      Δεύτερον, η  τακτική των διωκτικών αρχών, που «έψαξαν εξονυχιστικά το σπίτι του στα Ψαχνά Ευβοίας»  αφού προηγουμένως επισκέφθηκαν (4 αστυνομικοί + ένας εισαγγελέας !) και το πατρικό του σπίτι στο Βόλο ! 

-      Τρίτον, ότι κατά τη σύλληψή του  τον ρώτησαν εάν ήταν ο αντίχριστος και γι αυτό κάνει αυτά που κάνει (!) – δείχνοντας παράλληλα  ενδιαφέρον (Η φαντασία στην εξουσία !)για πιθανές σχέσεις του με παραθρησκευτικές ή σατανιστικές ή τρομοκρατικές οργανώσεις….

Όλη η συνέντευξη


“Το σκεπτικό μου είχε κοινωνικοπολιτικές βάσεις. Κυρίως, δηλαδή, γιατί ο καλόγερος αυτός - ο Γέρων Παΐσιος - έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς σαν εργαλείο χειραγώγησης και φανατισμού του κόσμου. Αυτές οι πρακτικές σε περιόδους κρίσης φουντώνουν. Έτσι χρησιμοποιούν τους προφήτες για να μιλήσουν για πολέμους, για το ξανθό γένος και για όλα τα συναφή. Είναι άλλωστε παραδειγματικό χαρακτηριστικό του βυζαντινισμού της χώρας μας. Η ελληνική κοινωνία, αντί να διεκδικήσει τα δικαιώματά της με λογικό και νηφάλιο τρόπο, το ρίχνει στον σκοταδισμό ή στον μεσσιανισμό”.

Ο Φίλιππος Λοΐζος θεωρεί την σάτιρα ένα καλό όπλο που καυτηριάζει και ενοχλεί. Για αυτό και υπήρξαν οι συνέπειες κατά τον ίδιο. Εγώ ήθελα να μετατρέψω την θλίψη που έχουμε όλοι σε γέλιο, και φυσικά να βάλω τους ανυποψίαστους σε σκέψη. Δεχόμουν πολλά μηνύματα που με ευχαριστούσαν για όσα έκανα. Ο σκοπός μου δεν ήταν να εξυβρίσω τα θεία, όπως και δεν το έκανα. Το ότι ενόχλησα πολύ κόσμο ήταν αναπόφευκτο - ότι και αν πεις θα έχεις αντιπάλους. Για αυτό τον λόγο θέλησαν να με φιμώσουν και με μάζεψαν με συνοπτικές και παράνομες διαδικασίες”, εξηγεί.

Όταν τον συνέλαβαν, έψαξαν εξονυχιστικά το σπίτι του στα Ψαχνά Ευβοίας. Νωρίτερα είχαν επισκεφθεί το πατρικό του σπίτι στον Βόλο και όπως διηγείται ο ίδιος η μητέρα του άνοιξε την πόρτα όπου είδε τέσσερις αστυνομικούς και έναν εισαγγελέα. “Της είπαν: ο γιος σας έκανε κάτι που έφτασε μέχρι την Βουλή. Τόσο σημαντικό ρώτησε εκείνη, και τους άφησε να περάσουν”.

Όπως δηλώνει ο ίδιος, οι Αρχές έψαχναν κάποια σύνδεσή του με παραθρησκευτικές ή σατανιστικές οργανώσεις, ακόμη και με την τρομοκρατία. “Όταν με συνέλαβαν μου συμπεριφέρθηκαν πολύ καλά. Άκουσα, βέβαια, και κάποια παράλογα όπως εάν είμαι ο αντίχριστος και κάνω τέτοια πράγματα. Σε γενικές γραμμές, όμως, γελούσαν και αυτοί. Ήμουν η πρώτη τέτοια περίπτωση και υπήρχε αμηχανία”, θυμάται ο κ. Λοΐζος.

Ερωτώμενος εάν θεωρεί πως είναι θύμα ενός “δυτικού τζιχάντ”, τονίζει ότι “στην Ευρώπη αυτό πιστεύουν. Για αυτό με στήριξε πολύ και η Ύπατη Αρμοστεία για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και ο διεθνής Τύπος. Όλοι ρωτούσαν τι φιλοξενούμε στους κόλπους μας; Το Ιράν των Βαλκανίων;”.

Ο ίδιος πιστεύει ότι τα γεγονότα με αφορμή τα σκίτσα του Μωάμεθ στο γαλλικό περιοδικό Charlie Hebdo, συνέπεσαν πολύ καλά χρονικά με την δική του περίπτωση, “γιατί μας ώθησε να καταλάβουμε επιτέλους τι είμαστε: Ανατολή ή Δύση. Να αυτοπροσδιοριστούμε.”

“Η λογοκρισία είναι συνηθισμένο φαινόμενο στην Ελλάδα”, δηλώνει ο “Γέροντας Παστίτσιος” σχετικά με τον αποκλεισμό του θεάτρου Χυτήριο, για να μην ανέβει η παράσταση του Λάερτη Βασιλείου, Corpus Cristi. “Αυτό που με ενοχλεί είναι η διαχρονικότητα του φαινομένου. Ο ίδιος ο γέροντας, τον οποίο σατίριζα, σύμφωνα πάντα με τα βιβλία του, καλούσε την νέα γενιά να ξεσηκωθεί ενάντια στον Καζαντζάκη - και πραγματικά η Αθήνα είχε καεί εκείνη την περίοδο. Ε, αυτό εμένα με θλίβει”, συμπληρώνει.

Κινούμαστε προς μια κυριαρχία της Θεοκρατίας;

“Πάντα ο καπιταλισμός και το κεφάλαιο κυριαρχούν και έχουν το πάνω χέρι. Τώρα εάν το κεφάλαιο θέλει να έχει και τον Θεό με το μέρος του, τότε ευχαρίστως το κάνει - είτε πρόκειται για απολυταρχικούς κεφαλαιοκράτες είτε για φιλελεύθερους. Εξάλλου, η Εκκλησία είναι πολύ δυνατή επιχείρηση. Με καλό πάτημα. Ας μην ξεχνάμε, ταυτόχρονα, ότι πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το κράτος στην Ελλάδα έχει πιο δυνατούς δεσμούς με την Εκκλησία από ότι στο Πακιστάν”.

Η Χρυσή Αυγή, πιστεύει ο Φίλιππος Λοΐζος, ότι “ρίχνει διαρκώς λάδι στην φωτιά”, όσον αφορά ζητήματα λογοκρισίας, περιστολής της σάτιρας ή της κρίσης αξιών στην κοινωνία. “Έχουν ένα καλό σύστημα να δείχνουν μαζικοί. Όμως, δεν είναι πολλοί οι χρυσαυγίτες. Απλά κάνουν πολύ θόρυβο. Σίγουρα είναι τραμπούκοι και πιθανόν να έχουν σχέσεις με το παρακράτος. Εγώ όμως δεν φοβάμαι. Έχω κόσμο που με στηρίζει και επίσης ξέρω ότι όταν κάνεις κάτι πρέπει να είσαι έτοιμος για τις συνέπειες. Ε, εγώ είμαι έτοιμος να τις υποστώ!”.

Ο Φίλιππος Λοΐζος θα δικαστεί για το αδίκημα της εξύβρισης σε δυο μήνες από τώρα. Η κατηγορία για την βλασφημία δεν τον βαραίνει γιατί αποτελεί πλέον πταίσμα.