Η ρύπανση κατά μέσο όρο είναι αηδιαστική, αλλά μερικές φορές είναι αηδιαστικότερη του μέσου όρου… Είμαι απολύτως σίγουρος ότι οι περισσότεροι από τους χιλιάδες αναγνώστες αυτού του ιστότοπου( παραμύθι, έ!.....) θα έχουν φέρει στο νου τους με ιδιαίτερη αγανάκτηση το σύνθετο θέαμα «άσφαλτος – ΙΧης- τασάκι με αποτσίγαρα – άδειασμα καταμεσής του δρόμου»……
Η γοπορύπανση είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, αν λάβει κανείς υπόψη ότι η παγκόσμια καπνοβιομηχανία παράγει ετησίως πέντε τρισεκατομμύρια τσιγάρα, περισσότερα και από το χρέος σε δολλάρια των Ηνωμένων Πολιτειών…. Σύμφωνα με ένα δημοσίευμα του ECOCITY τον Δεκέμβριο του 2006 υπό τον τίτλο «Πόλη τασάκι» **, ο χρόνος ζωής των αποτσίγαρων είναι 12 χρόνια, ο κίνδυνος εναντίον διαφόρων (βουλημικών) θαλάσσιων οργανισμών είναι σημαντικός, τα δε βαρέα μέταλλα που εμπεριέχουν τα αποτσίγαρα επηρεάζουν σοβαρά το θαλάσσιο περιβάλλον – εάν φυσικά καταλήξουν στη θάλασσα….
Η αισθητική και όχι μόνο ζημιά που γίνεται στις παραλίες, ακόμη και εάν τα αποτσίγαρα δεν αποπλυθούν στη θάλασσα, δεν είναι αμελητέα… O GOPES, O MORES, θα ανέκραζε οπωσδήποτε ένας Λατίνος στοχαστής, εάν έβλεπε τους ασυνείδητους ή έστω ανήμπορους καπνιστές, που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να απομακρύνουν τις γόπες τους από τις παραλίες….
Τώρα όμως οι δικαιολογίες των καπνιστών δεν ευσταθούν και σ’ αυτό τον τομέα… Μέσα στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 21 (www.perivallon21.gr) υπήρχε ως «δείγμα γραφής» ο ειδικός χάρτινος «γοποσυλλέκτης», που επινόησε ή έστω διακινεί η HELMEPA (http://www.eurocharity.gr/el/story/9898), στα πλαίσια της καμπάνιας που ακούει στον διασκεδαστικό τίτλο «το καλοκαίρι ψαρεύουμε μόνο γόπες»… Η καμπάνια έχει διάρκεια αλλά και σχέση με την Japan Τobacco International (JTI), προφανώς καπνοβιομηχανία, που συνεργάστηκε με τη HELMEPA και παράκτιους Δήμους σε όλη την Ελλάδα.
Και κάτι τελευταίο, για τον «γοποσυλλέκτη» : Είναι πτυσσόμενος αλλά αποκτά τριγωνικό σχήμα όταν μπαίνει σε λειτουργία….Υπόσχομαι να τον παρουσιάσω σε αυτό τον ιστότοπο, όταν το Ιντερνέτ γίνει τρισδιάστατο….
.
ΥΓ. Η «φωτογραφία» είναι από καμπάνια του WWF
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου