Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

ΜΟΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ....


Προ ημερών περνάω από μεγάλο τηλεοπτικό κανάλι και «στέκομαι» σε μια παρουσίαση μόδας : Όχι για άλλο λόγο, αλλά γιατί η ομορφούλα που διευθύνει την εκπομπή υποστηρίζει συνειδητά και ένθερμα τους ελληνικούς οίκους μόδας και την ελληνική παραγωγή ένδυσης, γενικότερα…

Το να υποστηρίζει κανείς τα ελληνικά προϊόντα σε αυτή τη συγκυρία, δεν σημαίνει ότι απαξιώνει τα προϊόντα των άλλων λαών. Σημαίνει πριν απ’ όλα ότι μέσα από τις καταναλωτικές του επιλογές, συμβάλει στην άμεση ταμειακή στήριξη της χώρας. Ακόμη περισσότερο όμως, σημαίνει ότι ενισχύει την παραγωγική της φυσιογνωμία , ότι κατανοεί την ανάγκη της προώθησης των παραγωγικών δυνάμεων και της αξιοποίησης των φυσικών πόρων που μένουν αναξιοποίητοι και αχρηστεύονται : Σημαίνει ότι αρνείται την υποταγή σε εκείνο το είδος διεθνή καταμερισμού- γερμανικής ή άλλης έμπνευσης – που θέλει τη χώρα περιχαρακωμένη στο ρόλο της τουριστικής μονοκαλλιέργειας ή γενικότερα στο ρόλο της «ψυχαγωγικής περιφέρειας της Ευρώπης», χωρίς δική της βιομηχανία ή γεωργία…

Ευτυχώς οι φωνές για τη στήριξη της εγχώριας παραγωγής πληθαίνουν. Και είναι φωνές που δεν προτείνουν κάποια μορφή «εθνικής ρωβινσονιάδας» ούτε δείχνουν άγνοια των αλληλεξαρτήσεων και των παραγωγικών εξειδικεύσεων μέσα στις σύγχρονες συνθήκες του διεθνούς εμπορίου : Επί τέλους, έστω και εάν δεν μπορούμε να παράγουμε τηλεπικοινωνιακούς δορυφόρους, μπορούμε να παράγουμε λεμόνια, μέλι, κρέατα ποιότητας, μοδάτα ρούχα και πάμπολλα ακόμη . Μπορούμε να υπερβαίνουμε το ρόλο του μικρομεσάζοντα - μεταπράτη, που επιφυλάσσουν για μας οι δυνάμεις της ευρωαποικιοκρατίας – και όχι μόνο.

Να τι υποστηρίζει η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών (ΠΕΝΑ) σε δελτίο τύπου της 11.2.2011:

"Το Κίνημα Πολιτών, στις 27/1/2011, είπε «Θέλουμε να περάσει το μήνυμά μας παντού, κυρίως για να βοηθήσουμε να σπάσει η νοοτροπία, του «επιλέγω τα ξένα προϊόντα», όταν υπάρχει η επιλογή του ελληνικού. Δεν πρόκειται για μποϊκοτάζ προϊόντων. Λέμε απλώς να προτιμήσουμε, εκεί όπου μπορούμε και που είναι και καλύτερο πολλές φορές, το δικό μας ελληνικό προϊόν. Να σκεφτούμε εκείνη την ώρα ότι σώζουμε τη θέση εργασίας του φίλου μας, του αδελφού μας, του πατέρα μας, του παιδιού μας».
Η ΠΕΝΑ υποστηρίζει συνεχώς ότι οι εδαφοκλιματικές συνθήκες της Ελλάδος και η παραγωγή προσδίδουν στα αγροτικά προϊόντα της Ελλάδος, ιδιαίτερα όσα παράγονται με ντόπιες ποικιλίες ή χρησιμοποιώντας αυτόχθονες φυλές, γεύσεις και ιδιότητες μοναδικές.
Τα προϊόντα των ελλήνων αγροτών, σύμφωνα με ανακοινώσεις του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, αλλά και άλλων φορέων, φθάνουν στο ράφι (τιμή καταναλωτή) 5 έως 15 φορές την τιμή παραγωγού. Αν αυτή η προστιθέμενη αξία 400-1400% της αξίας της πρωτογενούς παραγωγής, μείνει στον τόπο, δημιουργεί συνθήκες τοπικής ενδογενούς ανάπτυξης και τροφοδοτεί μια Τοπική Εφοδιαστική Αλυσίδα, η οποία τονώνει την απασχόληση, ενώ ενδυναμώνει τις χρηματοροές προς την τοπική αυτοδιοίκηση.
Όταν η Ελληνική Παραδοσιακή Διατροφή γίνεται με Ελληνικά, παραδοσιακά και φημισμένα Αγροτικά Προϊόντα, τότε οι ωφέλειες στην υγεία, συνδυάζονται με την ταυτότητα της περιοχής, κινητοποιούν όλη την τοπική κοινωνία και τελικά τα οφέλη, οικονομικά και άλλα, διαχέονται σε όλη την τοπική κοινωνία και τους αγρότες……"


*ΠΕΝΑ, Δημήτρης Μιχαηλίδης, 6998282382

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου