Επί δικτατορίας Μεταξά το κυνηγητό της διατροφικής αυτάρκειας και ειδικά της αυτάρκειας σε σιτηρά και άμυλα είχε πάρει τέτοιες διαστάσεις, ώστε το καθεστώς έκανε καμπάνια στους πολίτες να φυτεύουν ακόμη και πατάτες σε γλάστρες ! Τότε ακόμη βασίλευε ιδεολογικά «το λιτοδίαιτον του Έλληνος», ενώ μέχρι και στη δεκαετία του 1950 οι πλανόδιοι «παραγωγοί κατορθωμάτων», αφού έσπαζαν τις αλυσσίδες ή ακινητοποιούσαν ένα αυτοκίνητο γκαζαρισμένο, ζητούσαν στο τέλος της παράστασης λεφτά «για τη φασολάδα του αθλητή....»
Στη συνέχεια ήλθε η ....μπριζολοκρατία, η υπερκατανάλωση κρέατος, η απαξίωση της υπαίθρου και ειδικότερα της κτηνοτροφικής παραγωγής. Έτσι το 2007 είχαμε φτάσει – χώρα παραδοσιακά αγροτική – να έχουμε έλλειμμα μόνο 2,7 δις ευρώ στον τομέα των αγροτικών προϊόντων, με το 1,1 δις από αυτά να οφείλεται στις εισαγωγές κτηνοτροφικών ειδών....
Η λιτότητα που βιώνουμε στις ημέρες μας είναι προφανώς κακό πράγμα, όμως σε συγκεκριμένους τομείς όπως τα κτηνοτροφικά προϊόντα συνεπάγεται αφενός ελάφρυνση του εμπορικού ελλείμματος της χώρας και αφετέρου λιγότερη ...χοληστερίνη. Το κακό λοιπόν δεν είναι αμιγές καλού, όπως έχουμε υποστηρίξει επανειλημένα. Κι ακόμη δεν είναι αμιγές νέων τεχνικών επιβίωσης και οργάνωσης του χώρου....
Πρόσφατα στο περιοδικό ΟΙΚΟΛΟΓΕΙΝ (τεύχος 5, σελ 11) είχαμε αναφερθεί στη διαχείριση των δωμάτων (ταρατσών) για ενεργειακούς σκοπούς, ενώ παλιότερα είχαμε αναφερθεί σε μια πιο παραγωγική χρήση των αστικών επιφανειών, όπως ήταν η ενδοαστική γεωργία του Αμερικανού καθηγητή Ντεσπόμιερ, σε πολυώροφα κιόλας κτίσματα. Φαίνεται ότι τα πράγματα έχουν πάρει μια πιο δυναμική τροχιά, καθώς οι πρωτοβουλίες για την χωρική επανασύνδεση γεωργίας και πόλης πληθαίνουν. Έτσι στον δικτυακό τόπο PEEGEP εμφανίζονται πλέον αναρτήσεις για έναν λαχανόκηπο πάνω από το πάρκινγκ της Εταιρείας Πίτσος στην Βαρυπόμπη(αναρτ. 5271) και για «Ταρατσοφάρμες» στην καρδιά της Νέας Υόρκης(αναρτ. 5261). Οι οικολογικώς και διατροφικώς «ορθοί» , που φαίνεται να είναι υπεύθυνοι γι αυτές τις δραστηριότητες, μπορεί να είναι προς το παρόν λίγοι, αλλά πάντως ανοίγουν νέα παραγωγικά μονοπάτια. Τα οποία δεν αποκλείεται κάποτε να γίνουν λεωφόροι....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου