Τρίτη 4 Μαΐου 2010

ΠΟΛΙΤΕΣ 4ου ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΘΗΝΑΣ



Τα ζητήματα «ποιότητας ζωής» έχουν μπει για τα καλά στο περιθώριο, μέσα στο «περιβάλλον» της οικονομικής κρίσης και της (προσφάτως πεσούσης...) Δαμόκλειας Σπάθης εναντίον των λαϊκών εισοδημάτων. Όμως το πλαίσιο ζωής , ειδικά σε μια πόλη πυκνής επιφανειακής δόμησης και μεγάλων «στενοτήτων» του χώρου, είναι σημαντικό όσο και ένα μεγάλο μέρος του εισοδήματος των πολιτών. «Ο ήλιος, το πράσινο και ο χώρος, είναι τα πρώτα υλικά της πολεοδομίας», έλεγε ο πρωτοπόρος του μοντερνισμού Λε Κορμπυζιέ. Ο ίδιος έθετε το ζήτημα της εντατικής ανάπτυξης της πόλης – με υπέργειες και υπο-γειες κατασκευές – με στόχο την εξοικονόμηση επιφανειακού χώρου.

Σήμερα η Αθήνα απέχει πολύ από το να έχει αξιοποιήσει τον «τρισδιάστατο χώρο», για να μεγιστοποιήσει τις «ήπιες» επιφανειακές χρήσεις.. Οι έχοντες και από κοντά οι κατέχοντες τις διαχειριστικές αποφάσεις, δείχνουν πολλές φορές να μην «σκαμπάζουν» από την ανάγκη της πόλης να αναπνεύσει από το πήξιμο που επέβαλε η πολυκατοικιοποίηση των δεκαετιών του 60 και 70 : Από την ανάγκη για φώς, για άνεση κινήσεων, για την τήρηση μίνιμουμ αποστάσεων μεταξύ των χρηστών και των χρήσεων.
Με δεδομένο ότι η ποιότητα του δομημένου και γενικότερα του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος είναι στοιχείο ενός κοινωνικού μισθού, που προσδιορίζει το γενικό επίπεδο ζωής, κάποιοι επιδίδονται σε αγώνες απόκτησης ή διατήρησης ή ανάκτησης ενός «13ου » ή «14ου» κοινωνικού μισθού, που συνηθέστατα εποφθαλμιά η εξουσία και οι άλλες «προοδευτικές δυνάμεις» της εργολαβίας....Σε αυτούς τους κάποιους περιλαμβάνονται οι κάτοικοι του 4ου διαμερίσματος του Δήμου Αθηναίων, που ορθώθηκαν ενάντια στα σχέδια του Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ΟΣΕ) να τμήσει τον αστικό ιστό με την επιφανειακή διαδρομή του τραίνου και να ακυρώσει το όνειρο για έναν φιλικό αστικό περίγυρο.
Ακολουθούν σε περίληψη οι θέσεις της Γενικής Συνέλευσης κατοίκων , όπως διατυπώθηκαν στις 25/04/2010

.
"......· Διεκδικούμε την αναβάθμιση της περιοχής μας σε πράσινο – κοινωνικές υποδομές και αντ’ αυτού δεχόμαστε την συνεχή πίεση για δημιουργία εμπορικών κέντρων και μονάδων που θα μας επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο
.
......· Την περιοχή μας, αλλά και την Αθήνα συνολικά, τη διασχίζουν οι γραμμές του ΟΣΕ. ς.
· Η Επιτροπή Πολιτών και άλλοι Σύλλογοι των περιοχών μας με συνεχείς κινητοποιήσεις έχουν απαιτήσει την υπογειοποίηση των γραμμών.
·...... Ζητήσαμε ο χώρος που καλύπτουν σήμερα οι γραμμές να γίνει χώρος πρασίνου και κοινής ωφέλειας.
........· Προσφύγαμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας ως κάτοικοι της περιοχής τρεις φορές μέχρι σήμερα και κερδίσαμε δύο φορές την αλλαγή της μελέτης και των σχεδίων του ΟΣΕ με την δεύτερη φορά (αποφ. 3520/2006 του ΣτΕ) να αποκλείει ουσιαστικά ως και ασύμφορη οικονομικά κάθε άλλη λύση πέραν της πλήρους υπογειοποίησης
·....... Συγκρουστήκαμε με τον ΟΣΕ που αυθαίρετα προσπαθούσε στην πράξη να επιβάλλει τα δικά του συμφέροντα, συνδεδεμένα μάλιστα και με συμφέροντα μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών και προμηθευτών του.
·...... Αντισταθήκαμε στην καταστροφή του πρασίνου στα πεζοδρόμια δίπλα από τις γραμμές.
·...... Κατορθώσαμε να υποχρεώσουμε σε μερική αναδίπλωση τον ΟΣΕ και τα όποια συμφέροντα εξυπηρετούνται από τα έργα που θέλει να εκτελέσει, στη λύση της μερικής υπογειοποίησης
·..... Κατορθώσαμε να υποσχεθεί ο ΟΣΕ στο ΣτΕ περισσότερους χώρους πρασίνου και μερική βελτίωση του έργου
......· Στην πράξη όμως ο ΟΣΕ προχωρά καθημερινά στον αρχικό του σχεδιασμό που προβλέπει διχοτόμηση της πόλης με όλα τα γνωστά και αναφερθέντα συνακόλουθα.
· ......Τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου και των μιζαδόρων όμως δεν σταματούν ποτέ να διεκδικούν ακόμα και τον αέρα που αναπνέουμε. Το δικό μας εφησυχασμό εκμεταλλεύονται επιβάλλοντας τα δικά τους συμφέροντα.
· .......Στις 7 Μαΐου ημέρα Παρασκευή στο Συμβούλιο της Επικρατείας δικάζεται τελεσίδικα η προσφυγή της επιτροπής.
Όλες οι εξελίξεις στο θέμα του προαστιακού δείχνουν τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων. Παρέκαμψαν την απόφαση του ΣτΕ για πλήρη υπογειοποίηση, με την ΚΥΑ της 10-6-2008 άναψαν το πράσινο φως και τον Δεκέμβρη του 2009 ξεκίνησαν τα έργα για επιφανειακή κατασκευή και λειτουργία της ηλεκτροδοτούμενης γραμμής, χωρίς να γίνεται κανένα παράλληλο έργο για την υπογειοποίηση στο κομμάτι Στ. Λαρίσης-Σιώκου. Υπόλογη απέναντι στους κατοίκους είναι και η δημοτική αρχή, που ουσιαστικά στήριξε και υιοθέτησε τις κυβερνητικές επιλογές, δεν εναντιώθηκε στην συνέχιση των έργων. Αντίθετα συνέβαλε σε αυτά υπογράφοντας μνημόνιο συνεργασίας με την διοίκηση του ΟΣΕ στις 16-3-2009.

Καλούμε όλους τους Δημότες της Αθήνας και τους κατοίκους του Διαμερίσματός μας:
· Στις 5/5/2010 ημέρα Τετάρτη στις 7 μ.μ., στο Οκτώ (Κωνσταντινουπόλεως και Σεπολίων), σε ανοιχτή συγκέντρωση:
.... διαμαρτυρίας για την επίγεια όδευση των έργων του ΟΣΕ και για την απαξίωση στην πράξη των έργων υπογειοποίησης που έχουν εξαγγελθεί και εγκριθεί στα χαρτιά εδώ και δύο χρόνια!
.... διεκδίκησης της πλήρους υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού διαδρόμου που διασχίζει την Αθήνα σαν μια ανάσα ζωής γι αυτήν και τους κατοίκους της!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου